צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  אמא מתוסכלתמאיה 22:36 03/10/2007
שלום לכולם. בני בן שנה ושמונה חודשים. שלחתי אותו למעון רק השנה, כמה ימים לאחר שהלך למעון, הוא חזר לי משם עם סימן כחול של חמש אצבעות על הרגל. על מנת להיות בטוחה שזה אכן אצבעות של בן אדם , הראתי את זה לכמה אנשים וכולם אמרו שזה יד המופיע על הברך של הילד. קבלתי חום של החיים ופניתי למטפלת והתשובה שלה היתה: "יאוו, אני לא מאמינה , זה מה שהיה לאחיין שלי אתמול ולא הבנו מה זה". ישר עזבתי אותה והבנתי שלא היה לה משהו אחר לענות, כי היא היתה בלחץ. פניתי למנהלת והיא בהתחלה ניסתה לשכנע אותי שזה נראה, כאילו הילד קיבל מכות מרהיטים ואחרי שהיא ראתה שאני לא מוותרת, היא נסתה להפיל את זה עלינו ולרמוז שכל התאונות קורות בבית. בסופו של דבר ירדתי מזה והשארתי את הילד באותו מעון מחשש הוא יעבור עוד טראומה (הילד קשור אליי מאוד ואפילו עם סבתא לא נשאר בלעדיי) . העיניין הוא שהילד, צורח לפני שאני לוקחת אותו למעון , לא אוכל , לא שותה ולא ישן במעון וכל היום אומר את השם של המטפלת וגם דורש כל היום להיות אצלי בידיים(משהו שהתחיל להתיש אותי לגמרי). אני לא סומכת על אף אחד במעון הזה והחלטתי להעביר אותו למעון אחר אחרי החגים. רציתי לשאול , האם לקחת אותו לפסיכולוג, עקב החשש על התעללות מצד המטפלת? והאם המעבר למעון חדש , יגרום לו לטראומה נוספת? אני אובדת עצות, אשמח לתשובה מהירה. תודה מראש.
   העברה למעון חדשענבל 21:15 07/10/2007
שלום מאיה.

קודם כל אני מצטערת שלא ענו לך קודם- זה לא קשור כמובן לתוכן שאלתך אלא לכך שמסיבות טכניות לא היה במשך כמה ימים מי שיענה בפורום.

לגבי השאלה: לפי תיאורך- טוב עשית שהחלטת להעביר את הילד למעון אחר. גם אם אין הוכחה ברורה שפגעו בו שם, הרי שנראה מכל מה שאת מתארת שקרוב לוודאי שלא היה לו שם טוב.

ההעברה למעון חדש לא צריכה לגרום שום טראומה. להיפך- אם אכן היה לו רע במעון הקודם, ובמעון החדש יהיה לו טוב, זו תהיה לו חוויה חיובית ומתקנת. חשוב בכל אופן להכניסו למעון החדש בהדרגה, כך שיהיה לו זמן להסתגל.
לגבי פניה לפסיכולוג- כדאי ללכת עם הילד להתייעצות אצל פסיכולוג, ולאחר שהוא יפגוש אותו ויתרשם מהמצב- הוא ימליץ האם יש צורך בטיפול, או לא.

בברכה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il
   אמא מתוסכלתמיכל נחמיאס 22:23 07/10/2007
מאיה שלום,
קודם כל סליחה על העיכוב בתגובה. היתה בעיה באתר ולכן ההתמהמהות.
לדעתי יש כאן שני עניינים שצריך לחשוב עליהם ולהפריד בינהם. אחד הוא תהליך הקליטה במעון, והשני הוא טיב המעון. מהדברים שאת מתארת לא ברור עד כמה הקושי של בנך להיות במעון נוגע למעון עצמו ועד כמה הוא נוגע לקושי שלו עם הפרידה ממך (משהו שהיה קורה גם במעון אחר). קליטה ראשונית למעון, אחרי שהות ארוכה בבית, היא פעמים רבות קשה. העובדה שאצלנו בארץ השנה מתחילה עם ריבוי של חגים וחופשות רק מגבירה את קשיי הקליטה. מצד שני אני שומעת ממך שאת לא שקטה לגבי המעון עצמו. עצם הסימן של אצבעות כף יד על הרגל עדין לא אומר שבהכרח היכו אותו (יתכן למשל שמטפלת אחזה בו בכח כי ראתה שהולך ליפול), אך אני מסכימה שההסתרה של מה שקרה ונסיונות ההתחמקות מתשובה הולמת אינם נותנים תחושה נוח לגבי המעון. כדי שתוכלי להשאיר את בנך בשקט במעון ולעזור לו להקלט למסגרת החדשה חשוב שאת תהיי קודם כל רגועה. כל עוד את אינך סומכת ובטוחה קשה יהיה לך לשדר לבנך מסר מרגיע לגבי שהותו במעון. (אגב, כיצד החלטת על הרישום למעון זה דווקא? האם קיבלת עליו המלצות?)
קיימות להערכתי שתי אפשרויות. אחת היא אכן לחפש מעון אחר, והפעם לנסות להבטיח שתחושי יותר בטחון לגביו, והשניה היא לקיים שיחות עם צוות המעון ולנסות לבדוק האם את מצליחה להרגיש יותר רגועה לגביו. בכל מקרה כל עוד את אינך בטוחה שבנך מקבל טיפול נאות במעון ושאין מתעללים בו, אינך יכולה להשאירו שם. מעבר מעון עלול להיות קשה, אך אם הוא עובר התעללות אין כל שאלה לגבי הצורך בשינוי מקום, ואף דיווח לרשויות המוסמכות.
לגבי הפניה לפסיכולוג, גם אם בנך עבר התעללות מצד מטפלת במעון, פסיכולוג לא היה יכול לעשות שום דבר שאת אינך יכולה לעשות, בעזרת הדרכה נכונה. מה שכן יכול להתאים, אם הקשיים אינם נפסקים, זה לפנות להדרכת הורים אצל פסיכולוג המומחה לגיל הרך. יעוץ ממין זה יכול לעזור גם לך בעיבוד קשיי הפרידה שלך עם הכניסה למעון. אם תרצי עזרה במציאת פסיכולוג/ית מתאימ/ה תוכלי לפנות לאפרת, רכזת ההפניות של קבוצת שיח בטלפון: 052-6405776, או בדוא"ל: siach@siachgroup.co.il.

מקווה שזה עוזר ושהדברים יסתדרו כשורה,
בברכה,
ד"ר מיכל נחמיאס
פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו