צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  מסגרת לבת שנהשריל 09:46 12/10/2007
שלום, יש לי תינוקת מתוקה בת כמעט שנה. שמחה, מתקשרת, מתפתחת יפה ב"ה. היא איננה במסגרת ובעלי, אני ובייביסיטר מטפלים בה כל השבוע.חשבנו להכניס אותה למסגרת רק כשתהיה קרוב לגיל שנתיים. שאלתי היא בנוגע לעניין החברתי. היא נמצאת עם ילדים אחרים לפחות פעמיים בשבוע (אחיינים, ילדים של חברים וכדומה) ובכל יום רואה ילדים/ות אחרים בפארקים. היא ממש מתרגשת כשהיא רואה ילדים/ות מצביעה עליהם, צוחקת, קוראת להם- גדולים וקטנים. חלקם מגיבים וחלקם מתעלמים ממנה. אומנם העניין עובר לה אחרי כמה דקות אבל אם יש ילד/ה שממשיך לשחק איתה היא משתפת פעולה להפליא (כמו עם מבוגרים9. רציתי לדעת האם בכך שאינה במסגרת קבועה אני יוצרת אצלה חסך חברתי? השאלה באה בעיקר לאור ההתרגשות הגדולה שקיימת אצלה למראה ילדים/ות אחרים/ות. תודה רבה רבה מראש!
   מסגרת לבת שנהמיכל נחמיאס 16:37 12/10/2007
שריל שלום,
גיל שנה הוא אכן גיל שבו יש פריצה משמעותית בעניין החברתי, ובמובן הזה ילדתכם מתפתחת יפה. ילדים בגיל זה נהנים להיות בקרבת ילדים אחרים ומגבירים את הפעילות המשחקים שלהם בנוכחות ילדים אחרים. עם זאת, זה לרוב עדיין לא גיל של משחק משותף. הילדים משחקים זה לצד זה, אך לא ממש זה עם זה. אין תשובה חד משמעית לגבי חשיבות כניסה למסגרת קבועה בגיל זה. זה במידה רבה תלוי ילד ותלוי הורים. במדינות רבות כלל לא קיימות מסגרות לילדים בגיל זה. ברור הוא שלא תעשי לה כל נזק אם תשאירי אותה שנה נוספת בבית, במיוחד אם היא נחשפת לילדים אחרים במצבים שונים, ולשהות הממושכת אתכם יש בוודאי גם יתרונות. בקיצור, זה הרבה יותר שאלה של מה מתאים וטוב לכם. היא ככל הנראה תהנה משתי האפשרויות.
מאחלת לכם להמשיך להנות מגידולה של בתכם,
בברכה,
ד"ר מיכל נחמיאס
פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו