צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  חשש לפגיעה מינית בפעוטהאנונימה 12:26 16/10/2007
הייתי רוצה להתייעץ איתכם.
ביתי בת 3, אמרה דברים, שיכול להשתמע מהם שהיא נפגעה מינית באיזשהו אופן. משאלות ששאלתי אותה (בעדינות), לא הגעתי לקצה חוט.
פניתי לאל"י, ושם אמרו לי שאכן האמירה לא סבירה, אבל מכיוון שזה לא מלווה בהתנהגות חריגה, לא סביר שקרה משהו.

אני לא רוצה להתעסק בהסתברויות, רק רוצה איבחון אצל בעל/ת מקצוע.

מכיוון שאנחנו לא משופעים בכסף, ואיבחון כזה הוא מעבר לפגישה-שתיים, כיוון שהילדה קטנה, הייתי שמחה לדעת אם יש עוד גוף מסובסד שיכול לעזור כאן.

תודה מראש.
   חשד לפגיעה מיניתענבל צור שולשטין 18:02 17/10/2007
שלום לך.

ראשית, אם הבנתי נכון מדברייך- אינך רואה אצל הילדה שינוי בהתנהגות, וזה סימן טוב ומרגיע בסה"כ. בכל אופן, בנושא כה קריטי ורגיש בהחלט חשוב לברר ולהיות בטוחים.
אין אבחון פורמאלי שעושים לפעוטות, אלא ע"י מפגשים עם פסיכולוג ילדים מיומן- יש סיכוי טוב שהוא יצליח לדובב את הילדה בדרך שהיא תשתף ותספר או תראה במשחק האם קרה משהו. כמו כן פסיכולוג יידע לבדוק את התמונה השלמה- מה מצבה הרגשי של הילדה והאם קיימת אצלה מצוקה סביב העניין. יכול למשל להיות מצב שילדים משחקים זה עם זה מתוך סקרנות מינית טבעית, וקצת "עוברים את הגבול", אך הם עצמם לא חווים זאת כפגיעה המביאה למצוקה.
בקיצור- צריך לברר את התמונה כולה על מנת להבין ולהתרשם האם באמת הילדה נפגעה.
יחד עם זאת, במידה ויש לך חשד יותר ספציפי לגבי אדם שאולי פגע בילדה- חשוב ביותר לדאוג (עד שיתבהרו הדברים) שהילדה לא תשהה לבד עם אדם זה. ובמקרה של חשד ספציפי- יש לשקול גם פניה למשטרה, ואז הילדה תפגש עם חוקר/ת ילדים, שידע/תדע איך לברר את העניין.
ניתן לפנות לפסיכולוג ילדים במחיר מסובסד דרך קופת החולים בה את מבוטחת. לחילופין, ניתן לפנות למרפאת בריאות הנפש לילדים ונוער באזור מגורייך (בדרך כלל מרפאות אלו שייכות ו/או נמצאות בבתי החולים הגדולים). במרפאות אלו הטיפול הוא חינם. אך עלייך לציין בעת הפניה אליהם בטלפון שמדובר במקרה דחוף של חשד לפגיעה מינית- אחרת את עלולה לחכות בתור המתנה ארוך עד שתוזמנו לפגישה.
אם לא תצליחי לאתר את מרפאת בריאות הנפש הסמוכה אליכם- כיתבי לי באי-מייל את אזור מגורייך, ואנסה לאתר עבורך.

בברכה,
ענבל צור שולשטין
פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו