צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  מעבר לקבוצה של ילדים קטנים יותר באותו הגןנטלי 12:53 23/11/2011
בני בן שנתיים וחודשים. בשנה שעברה הוא היה בגן אמריקאי עם ילדים בני גילו. השנה העבירו אותו לקבוצה של קטנים יותר (בני שנה ו9 חודשים -שנה ו11 חודשים) מסיבה כי אינו מדבר באנגלית. זאת נעשה ללא ידיעה שלנו. בסוף ספטמבר הילד התחיל לבכות כל בוקר, כשהינו מתיישיבם באותו היה אומר"הביתה". לאחר מספר שאלות שלי ושל בעלי לגבי תוכנית הלימודים ומשחקים נאמר לנו כי מדובר באותה התוכנית לשתי הקבוצות ואין שום הבדל. אני כבר כחודש מרגישה ונסיגה בהתפתחות. שוחחתי הן עם נוירולוג והן עם טיפת חלב, עם רופא המטפל ופסיכולוג. כולם אומרים שהוא מפותח לפי גילו והדבר היחיד שיכול לגרום לנסיגה שהעבירו אותו לקבוצה אחרת. (שנה שעברה היה תמיד אומר "good bye" לגננת ולכל אחד שהיה פוגש בדרך החוצה מהגן והיה יוזם קירבה עם אנשים ומחייך, השנה הוא שותק, לא מחייך לאף אחד ובורח מהגן)

כמו כן, בדקתי בגן, בני כמעט לא מתקשר עם הגננת, הוא התחיל להיות סגור ולא מדבר עם אף אחד. במהלך הנסיעה מהגן שנערכת כשעה בני ממשיך לשתוק ולאחר שמגיע הביתה מתחיל לדבר הן עמנו והן כל הסובבים אותנו. הוא דובר רוסית ויש לו אוצר מילים כ-80 מילים. הוא בונה משפטים עם 3 מילים, אך בתקופה האחרונה הוא הפסיק לדבר במשפטים אלא מחלק למילים נפרדות.

האם כדאי להשאיר אותו בקבוצה של הקטנים? האם בגיל הזה יכול להיווצר מצב שבמהלך שנה שעברה הוא נקשר לקבוצה והוא מרגיש שייכות?




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו