צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  פספוסים מטרידיםיאנה 00:26 02/11/2007
שלום,

יש לי ילדה בת שנתיים ו-11 חודשים ותאומים בני 7 חודשים. את הילדה גמלנו מטיטולים לפני 4 חודשים ובלילה לפני חודשיים וחצי. מאז שהורדנו לה את הטיטולים היא לא פספסה כמעט בכלל והמפתיע ביותר הוא שבלילה פספסה רק פעם אחת.

לפני כ-3 שבועות היא התחילה לפספס כל לילה ולפני כשבוע גם בשינה בצהריים. מאתמול היא התחילה לפספס גם במשך היום ולא רק פיפי. הגן שבו היא נמצאת הוא גן חדש ורק היום הגננת סיפרה לי שבנוסף לפספוסים הילדה כל הזמן מרביצה ונושכת ילדים אחרים. היא טוענת שהילדה כמעט ולא מדברת בגן (בבית היא לא סותמת את הפה) ושהקשרים החברתיים שלה "בעייתיים". אחרי השיחה עם הגננת אני לא מוצאת מנוחה לעצמי.

מה יכולה להיות הסיבה לכל ההתנהגות הזאת ומה אני צריכה לעשות? אגב, כשהילדה חוזרת הביתה מהגן אני מוודאת שיהיה בבית עוד מישהו כדי שאני אוכל להיות רק איתה ולהעניק לה מעצמי כמה שיותר.

אנא, עיזרו לי.
תודה.
   פספוסים מטרידיםענבל 21:05 06/11/2007
שלום יאנה.

ההתנהגות שאת מתארת בהחלט יכולה להעיד על מצב של לחץ רגשי אצל הילדה.
האם את יכולה לחשוב על שינוי כלשהו בבית/במשפחה?
אם בבית לא השתנה כלום- חשוב לנסות לברר מה קורה בגן החדש, ובעיקר שהגננת מוסרת "שהקשרים בעיתיים". נסי לבדוק גם עם הילדה עצמה, וגם בשיחה יותר מעמיקה עם הגננת, או עם אחת הסייעות שאת מרגישה שאת סומכת על דעתה.
שאלי את הילדה- איך היא מרגישה בגן? האם משהו מפריע לה? ונסי לדובב אותה.
את יכולה גם להגיע לביקורים בגן ולנסות להתרשם מה האווירה, ומה קורה עם הילדה בגן.

אם כל הנסיונות לברר לא יעלו כלום, כדאי לשקול התייעצות עם איש מקצוע, ו/או העברה לגן אחר.

בברכה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו