צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  התנהגות של בן 5גלי 14:59 11/11/2007
שלום,
בני בן 5 והולך לגן חובה.
אני מעונינת להתיעץ לגבי התנהגויות שיש לו שחשבתי שכבר אמורות לעבור אך הם אינן עוברות ורציתי לבדוק האם זה תקין.

הילד חוזר בשעות הצהריים הביתה מהגן, אנחנו אוכלים יחד צהריים. יש תוכנית שאני מאד אוהבת לראות שאורכת 20 דק' ומדי פעם אני אומרת לילד שאני מעונינת לראות אותה ומבקשת שלא יפריע לי ושישחק. מאותו רגע הוא לא מפסיק להפריע לי. הוא ידבר אליי, יתן לי דברים, ישתף אותי במשחק שלו למרות שביקשתי שיניח לי לכמה דקות, יעמד לי בכוונה מול העיניים כדי להסתיר לי וכו'. אני שואלת אותו אם לא ברור לו שאני מעונינת לראות והוא מפריע לי, והוא עונה שהוא רוצה לשחק איתי.
בנוסף, אם אני בטלפון הוא יפריע ללא הפסקה. הסברתי המון פעמים שאמא או אבא מדברים ממתינים ולא מפריעים ואין שום הבנה מצידו.
האם התנהגויות אלו תקינות בגילו? אני לא רואה כל היום טלוויזיה ואני לא כל היום בטלפון זה ממש ממש זניח, בהתחשב בכך שאני איתו (ועם אחותו בת השנתיים) כל היום בבית ולא עובדת. הילד לא מניח לי, רודף אחריי לכל מקום בבית, לא מאפשר לי לבצע שיחת טלפון קצרה ביותר.
האם אני צריכה לחשוד שמשהו לא בסדר? אשמח לתובנות בנושא. הילד הוא ילד מאד חכם ונבון ואני לא מבינה מדוע דווקא במקומות האלה הוא מסרב להבין ולהרפות.
   בן 5ענבל 19:29 21/11/2007
שלום גלי.

בהנחה שמעבר למה שתיארת אין לילד קשיים בבית או בגן, אז אין כאן סיבה לחשוב שמשהו לא בסדר, אלא סביר יותר שהוא פשוט בודק את הגבולות שלך: האם את עומדת על "זכויותייך"- או שהוא יכול להשפיע עלייך כרצונו בכל רגע. חשוב להראות לו שאינך מוותרת על הזמן שלך, שהגדרת ושהסברת לו, וממש להתעלם ולא לענות לו (אחרי התזכורת הראשונית שכעת את עסוקה). זה חשוב גם כדי לשמור על הגבולות שלך ולא לתת לו לחצות אותם, וגם כדי לשמש לו דוגמה לכך שגם הוא בהמשך יוכל לעמוד על זכויותיו שלו.

בברכה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו