צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  תינוק שמפחדמאיה 12:53 21/11/2007
בני בן שנה ותשעה חודשים. במעון יש להם שתי מטפלות וגננת אחת. לפני כמה ימים שבאתי לקחת אותו, אחת המטפלות התחילה לדבר איתי ונפלט לה, שהבן שלי , בזמן שכל הילדים משחקים , עומד בצד ומתחיל לבכות,והיא אומרת לי, אולי משהו מטריד אותו? אמרתי לה שאולי הוא מתגעגע אלינו. היא אומרת לי , לא נראה לי שזה זה, משהו אחר מטריד אותו. מאוד נבהלתי ופתאום , היא אמרה לי : "את יודעת מה? מעכשיו כשהוא יתחלי לבכות , אני אבוא ואני אעודד אותו , לבוא ולשחק איתנו ולהישתתף במשחקים". נורא כעסתי ואמרתי לה, מה כשהוא בוכה אף אחד לא ניגש אליו? היא התחילה לגמגם ולא ממש הצליחה להסביר לי כלום. כשנגשתי לגננת המוסמכת וסיפרתי לה על כל השיחה ודרשתי ממנה להגיד לי מה מטריד את הבן שלי, כי אני לא רוצה לפספס כלום בהיתפתחות שלו , היא נורא כעסה על המטפלת ואמרה לה , שזה בכלל לא מהתפקיד שלה לספר לי דברים כאלה ולהדאיג אותי. ולי היא אמרה שהילד לא בוכה בכלל והוא מסתדר מצויין. אתמול התקשרתי למעון לשאול מה עם הילד והגננת אמרה לי שהכל בסדר ושהוא אכל טוב וכשבאתי להסוף את הילד אותה מטפלת אמרה לי , שהילד לא אכל. אני כבר לא יודעת מה לעשות ולמי להאמין. ואני חייבת לציין שבשבועיים האחרונים , כשאני והתינוק בסלון ואני הולכת לרגע לחדר או למטבח, הילד מתחיל לצרוח , אמא אמא ורץ אלי בפחד, כאילו עזבתי אותו. אני נורא דואגת ולא יודעת מה לעשות. אני לא מבינה , האם ההיתנהגות הזאת נורמלית או שעובר משהו על הבן שלי. והאם זה בסדר , שאחת אומרת לי משהו אחר והשנייה משהו אחר. מחכה לתשובה והכוונה וסליחה על האורך. תודה מראש.
   תינוק שמפחדענבל 20:06 21/11/2007
שלום מאיה.

העובדה שהילד לפעמים נבהל כשאת יוצאת מטווח הראיה שלו- אין בה עצמה כדי להדאיג.

לעומת זאת- העובדה שבגן כל מטפלת מוסרת מידע אחר- זה לא תקין. נסי לברר מה בדיוק קורה. אולי תנסי להבין מהמטפלת השלישית- איך זה שכל אחת מהאחרות אומרת משהו אחר. כדאי גם לערוך ביקורים בגן באמצע היום ולהתרשם מהאווירה.
עוד דבר חשוב הוא- האם הילד אוהב ללכת לגן? (אם כן- קרוב לוודאי שהכל בסדר. ילדים שעוברים חוויות לא טובות בגן- לא שמחים בדרך כלל ללכת לשם).

בברכה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il
   תודה ענבל על התשובה המהירה.מאיה 13:10 22/11/2007
הילד , בעיקרון , בוכה רק כשאני משאירה אותו ואחר כך הוא בסדר וגם אחרי המעון נראה שהוא שמח והכל בסדר.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו