צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  אמא שצריכה ייעוץ....קרן 11:13 27/11/2007
בני הבכור בן שנתיים וארבעה חודשים לאחרונה אני מוצאת את עצמי נכנסת איתו למעין משחקי כח, הוא מסרב לעשות הרבה מהדברים שאני מבקשת כמו להתלבש בבוקר או לצאת מהאמבטיה ולפעמים הוא פשוט מתעלם מדבריכאילו אני לא שם וממשיך בשלו..., לפני 3 חודשים נולד אחיו, אני מנסה לגייס את כל הסבלנות ולתת לו את הזמן, מסבירה בשאיפה שהוא יבחר לעשות את הנדרש מרצונו אבל לפעמים הדבר לא מתאפשר, אני מבינה שהוא בודק אותי ואת הגבולות שאני מציבה ואכן אני מתעקשת שהוא יבצע את מה שביקשתי, אך מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת מבלי להכנס למריבות ובכי ובלי שאני ירגיש עצבנית ומתוסכלת???
   משחקי כח אצל בן שנתיםמיכל נחמיאס 21:37 01/12/2007
קרן שלום,
התופעה שאת מתארת מוכרת מאד מילדים בסביבות גיל השנתיים. עם ההתפתחות ילדים מגלים יותר ויותר את עצמם ואת יכולותיהם, כשבגיל זה הם מגלים בין היתר את עניין הרצון - את הרצונות שלהם ואת הרצונות של הוריהם ואת ההבנה שאין חפיפה בין השניים. היכולת של בנך לבטא את רצונותיו היא חשובה ורצויה. הבעיה היא כשלך יש תוכניות אחרות, ואכן הורים רבים נתקלים בקשיים בתקופה זו. חשוב שבנך ירגיש שרצונותיו מכובדים ושניתן לו לבחור כשאפשר, אך יחד עם זה חשוב שידע שגם לך יש רצונות משלך ואין צורך לבטלם. חשוב לתת לו הרגשה שגם כשרצונותיכם מתנגשים עדיין לרצון שלו יש מקום. למשל, אם את רוצה שיצא מהאמבטיה והוא רוצה להשאר, נסי לעשות איתו מעין משא ומתן על הסוגיה - עוד חמש דקות במים, עוד סיפור אחד או רעיונות נוספים. לאחר שמילאת את חובתך בהסכם תוכלי ביתר קלות לדרוש את זכויותיך.
סביר להניח שלידת האח החדש לא מקלה עליו את התקופה הזו שממילא מועדת להיות סוערת בחייו של פעוט.
בתקוה שהדברים ירגעו בקרוב,
ד"ר מיכל נחמיאס
פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו