צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  מתקשה לחזור לישוןחן 17:00 27/11/2007
שלום רב,
התינוק שלי בן 10 חודשים כמעט. בחודשיים האחרונים אחרי יומיים קשים של התמדה ומאמץ קשה שלו ושלנו הוא למד להירדם לבד בלילה. יש לנו שעת שינה קבועה, סדר קבוע שכולל הנקה קצרה ואז הולכים למיטה בעירות מלאה, שיר ערש או שניים כמה ליטופים ואז אורי מרדים את עצמו לבד לאט לאט. לפעמים הוא צריך אותי בחדר לפעמים אני יוצאת וחוזרת מדי דקה שתיים והוא נרדם לבדו.הבעיה היא בהתעורריות בלילה יש לילות שזה כל שעה ולילות שזה כל 3 שעות, כשהוא מתעורר, לא מצליח להירדם שוב בלי ציצי. כשמנסים, מוחא בקולי קולות, קורעי לב (בד"כ אנחנו נשברים והוא מקבל ציצי). ניסינו שאבא יגש, ניסינו בקבוק מים, מוצץ (הוא לא מוכן בכלל בשום שעה ביום), דובי, בד... לעיתים רחוקות מצליח להירדם בסוף בלי ציצי עם אבא ומוסיקה שקטה אחרי שעה ומעלה, ברוב הפעמים רק הציצי מרדים אותו שוב. הוא כבר אוכל אוכל רגיל יפה מאוד וכמות ההנקה פחתה מאוד. עד לפני כשלושה חודשים ינק מלא ונרדם עם ציצי בלבד.מה עושים? חשבנו שכשילמד להרדים את עצמו בלילה ידע לעשות זאת גם במהלך הלילה... למה זה לא קורה?
   קושי לחזור לישוןמיכל נחמיאס 21:46 01/12/2007
חן שלום,
מהתאור שלך נשמע שפעלתם נכון על מנת ללמד את בנך להרדם לבד בלילה. בעקרון אותה התנהגות היתה אמורה לעזור גם במהלך הלילה, אולם זה לא קורה. האם יתכן שהוא רעב במהלך הלילה? את אומרת שכמות החלב בהנקה פחתה. כמו כן חלב אם הוא יחסית דליל ופחות משביע מחליפי חלב, ולכן דורש יניקות תכופות יותר. אם זה מתאים לכם הייתי ממליצה לנסות לתת לו בקבוק של תחליף חלב לפני השינה (אפשרי גם אחרי גמר ההנקה, אם את לא רוצה להפסיק להניק) ולבדוק את ההשפעה על המשך הלילה. במצב כזה גם אם הוא מתעורר הייתי רגועה יותר לנסות להרדימו ללא יניקה, בידיעה שהוא אינו אמור להיות רעב.
בברכה,
ד"ר מיכל נחמיאס
פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il
   מתקשה לחזור לישוןחן 21:57 02/12/2007
קודם כל תודה על התשובה.
העניין הוא לא רעב כיוון שגם כשאני נותנת לו לינוק כשהוא מתעורר בלילה, הוא לא ממש אוכל אלא יותר משתמש בציצי כמוצץ. האם יש דרך להפסיק את ההרגל הזה של ציצי כמוצץ בלי להפסיק להניק? מיותר לציין שמוצץ אמיתי הוא לא מוכן בכלל. מכל סוג שהוא, בכל זמן שהוא. שוב תודה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו