צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  כיצד מתמודדים עם פחד שמתעורר אצל ילד בעקבות תקיפת כלבאסתי 14:33 01/01/2008
שלום, אשמח אם תוכלו לייעץ לי בנוגע לבעיה הבאה: לפני כחצי שנה ביתי בת השלוש וחצי (כיום היא כמעט בת ארבע) הותקפה על ידי כלב של אחד מבני המשפחה. הכלב לא נשך אותה אך הפחיד אותה מאוד כיוון שקפץ עליה באגרסיביות ותוקפנות, שרט אותה ופצע אותה בפנים. מעוצמת הקפיצה הוא דחף אותה בעוצמה לקיר ולקח לנו זמן רב להרגיע אותה אך נראה שאותו ארוע זרע בה פחד רב.
מאז היא פוחדת מכלבים, היא פוחדת מחושך ולהשאר לבד בחדרה בלילה ולעיתים גם לבדה באור יום באחד מחדרי הבית (כשאני פונה לרגע לחדר סמוך). כששוחחתי איתה על כך היא מספרת לי שברגע שמכבים את האור מגיע אותו כלב שתקף אותה ומתיישב בחדרה ליד מיטתה ולמרות שהיא מנסה לגרשו הוא עדיין שם.
לא פעם ארע שמתוך שינה היא החלה לדבר על כלב גדול שנמצא בחדרה והיא פוחדת.
כיצד עלינו להתמודד עם הפחד שהתעורר בעקבות האירוע (חשוב לי לציין כי טרם האירוע הנל היא לא פחדה מחושך ומן "לבד")
תודה
   פחד מכלביםמיכל נחמיאס 19:43 19/01/2008
אסתי שלום,

למיטב הבנתי ישנם שני גורמים שתורמים לפחדיה של בתך. האחד הוא ההתנסות הלא נעימה עם הכלב שעברה הכללה למצבים נוספים (היא פוחדת כעת מכל הכלבים), וכן הגיל שלה שבו ילדים רבים מגלים פחדים מסוג זה. ילדים בגיל זה פוחדים מחושך, ממפלצות וכדומה. כדי להתמודד עם הפחד מהחושך אפשר להשאיר מנורה קטנה שתדלוק בחדרה. כאשר הפחד מתעורר להדליק את האור ולהראות שאין כלבים, דברים שאולי אתם כבר עושים ממילא.
לגבי הפחד מהכלב כדאי לעזור לה לא לפתח המנעות מכלבים באופן כללי, דבר שעלול לחזק את הפחד שכן לא יהיו לה התנסויות חדשות עם כלבים שאינן טראומטיות. אפשר לעשות זאת דרך התבוננות בתמונות של כלבים, התקרבות אל כלב רגוע, ליטוף של כלב, כל זה באופן הדרגתי ובליווי שלכם. כמו כן הייתי מעודדת שיחה על המקרה, כך שיהפוך לחלק מחייה ולא דבר שיש להתרחק ממנו.
בכל מקרה הייתי נמנעת מלייחס את הפחדים למקרה התקיפה בלבד.
בתקווה שזה יעזור,

ד"ר מיכל נחמיאס
פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו