צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פנג-שווי
מנהל/ת הפורום: הלית מתן-חרל"פ, מיה לנדאו בג'יו
  כללים כלליים לעיצוב קליניקהמאיה 22:59 12/05/2010
הי,
אני מטפלת ברפואה סינית ונמצאת עכשיו בשלבי עיצוב של הקליניקה שלי. בחדר דרושים לי: מיטת טיפולים, שולחן קטן עם 2 כורסאות לשיחה, שולחן עבודה וכוננית ספרים.
החדר שיוקדש לעניין הוא חדר שפונה לכיוון דרום-מערב, עם חלון לכל אחד מהכיוונים, ו-2 דלתות כניסה: האחת מתוך הבית והשנייה מחוץ לבית (מכיוון מערב).
כרגע נראה שהמיטה תהיה בין החלון לבין הדלת שפונה אל תוך הבית (דלת זו תהיה סגורה). האם זה יוצר בעיה מבחינת הצ'י של המטופל? (למעשה נוצר "צינור" בין החלון לדלת, לא?) האם יש דרך להסתיר בצורה נעימה את הדלת הזו? חשבתי על פרגוד, אבל זה נראה לי מסורבל...
ומבחינת דלת הכניסה מבחוץ - האם מתאים שהיא תהיה מזכוכית חלבית או עדיף חומר אחר?
אשמח לכל עצה נוספת,
תודה.
   המשרד הביתיmyalinea 08:50 27/05/2010
מאיה שלום,

הכיוונים המוצלחים ביותר הם:
מזרח - אנרגית צ'י המעודדת פעילות, הכי טוב לעסק חדש.
דרום מזרח - דומה, קצת יותר מתון.
דרום - אנרגיה שהכי מתאימה להכרה ציבורית.
צפון מערב - הטוב ביותר למנהיגות וניהול ארגון.

כך שאני חושבת שהשילוב שלך לא רע בכלל.

מאחר ואת צריכה בקליניקה שלך אווריה רגועה, הייתי ממליצה לשים וילונות על החלונות למרות שבדר"כ אור טבעי הוא זה שעדיף. אין לשים פלורסנטים ותאורה קרה. לגבי מיקום המיטה - אכן נשמע שיש איתו קצת בעיה של זרימת צ'י חזקה מידי. אני דווקא אוהבת את רעיון הפרגוד והוא מהווה לדעתי מחיצה טובה מאוד. אם את עדיין חושבת שהוא מסורבל את יכולה לשים מעל לדלת קריסטל או לחלופין וילון חוטים רך ע"מ לרכך את הזרימה.
אחסון - כל הניירת חייבת להיות מסודרת תמיד ועדיף בקופסאות סגורות. חוסר סדר יוצר כליאת צ'י.
שולחן הכתיבה - עדיף שיהיה מעץ עגול או סגלגל ע"מ שלא יהיו פינות המהוות צ'י חותך על מיטת הטיפולים. עץ רך כמו אורן לדוגמא מעניק תחושת נינוחות לעומת עץ כהה כמו טיק או מהגוני.
דלת זכוכית - לא מומלץ מאחר והיא חומר ממריץ.
כמו כן הייתי מציעה לשים כמה עציצים,צמחיית עלים, וכדאי גם בכניסה החיצונית לחדר - עציץ גדול ללא קוצים בעל פרחים אדומים ע"מ לעזור לעושר ולהצלחה להיכנס.
שיהיה המון בהצלחה!
מיה
   מיה - תודה :-) עזרת לי מאד. ושאלה קטנה נוספת - מאיה 09:28 27/05/2010
כרגע התקרה של החדר משופעת, עם קורות עץ חשופות. זה מאד יפה, אבל אני חוששת שזה לא מתאים לחדר טיפולים, נכון? זה יוצר גג מאד גבוה (כמעט 5 מטר בנקודה הכי גבוהה שלו), ואדם שישכב על המיטה ירגיש קטן לעומת כזה גובה... כך לפחות נראה לי מבחינה אינטואיטיבית, אבל יכול להיות שאין בעיה מבחינה אנרגטית בעניין הזה. מעבר לזה - עצם התקרה המשופעת יכול ליצור תחושה לא נוחה, לא? מה את אומרת?
תודה רבה :-)
   תקרה משופעתmyalinea 10:47 27/05/2010
וואו - לי אישית נשמע מדהים, דווקא לא הייתי מרגישה קטנה אלא הרבה מרחב שהיה לי גורם הרגשה טובה. יש חלל גדול, זרימה טובה.
לגבי שיפוע - האמת אני לא יודעת. הלכתי לספרות לבדוק, לא מצאתי משהו על תקרה משופעת. לא אישית לא נראה כי יש בעיה עם זה. דווקא נשמע ממש חלל מגניב מיוחד וזורם.דווקא הימצאותם של הקורות יכולות להיות משהו חיובי ומאזן, יוצר אחידות מסוימת.
שוב, מאחלת לך הרבה הצלחה.
מיה




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו