צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פנג-שווי
מנהל/ת הפורום: הלית מתן-חרל"פ, מיה לנדאו בג'יו
  בחירת החדרים והסידור שלהם בר 23:31 15/08/2007
אנחנו עוברים לדירה חדשה ואני מנסה להתאים את הסידור בו לפי עצותייך בפרק החדרים של הילדים. אולם, המפנים של הבית הם צפון ומערב ולא דרום מזרח. בנוסף, ברצוני למקם שני ילדים (בן שלוש וחצי ובן חצי שנה) בחדר אחד ובהכרח המיטות שלהם יהיו מתחת לחלונות (לפחות מיטה אחת), אפשר בצורת ריש או באופן מקביל עם שולחן קטן ביניהם. כמו כן, את הבת הבכורה (כמעט בת שש) חשבתי למקם בממ"ד ואני מחפשת דרך להפוך אותו לחדר "רך" ונעים יותר. היא אגב מעדיפה את החדר "הרגיל" שבו יש כאמור שני חלונות והוא גדול יותר ומשקיף גם אל הגינה ופארק משחקים. כל זה מתקיים בקומה שנייה שבה נמצא גם חדר השינה של ההורים שבינו לבין חדרי הילדים אמבטיה. לגבי הבת הבכורה (ילידת 21.11.01) הייתי שמחה גם לעצה לגבי צבעים או מאפיינים מיוחדים שאוכל להקפיד עליהם על-מנת להקל עליה, לאפשר לה להיות יותר זורמת ומסתגלת למצבים לעומת קשיות ושיפוטיות שמאפיינות אותה היום, בפרט עם כניסתה לכתה א' בשנה הקרובה. אודה מאד על עזרתך.
   סידור החדרים לקראת כניסה לבית חדש - לברהלית מתן-חרל"פ 20:14 16/08/2007
הי בר וברוכה הבאה לפורום. אנא צייני תאריכי לידה מדוייקים (יום, חודש ושנה) של ילדייך הנוספים ואוכל לענות לך בצורה מלאה. הלית
   תאריכי הלידה הנוספיםבר 23:57 22/08/2007
תאריכי הלידה של הילדים הם: הבת 21.11.01, הבנים 25.5.04 ו - 15.2.07.
אשמח לקבל את תגובתך.
תודה
   הי בר, להלן תשובתי לגבי בחירת החדרים עבור ילדייךהלית מתן-חרל"פ 09:41 24/08/2007
בר, אני אתחיל בכך שבמקרה שחדרי הילדים לא פונים לכיוונים האידיאליים, אפשר לנסות למקם את המיטות (הכיוון אליו פונה הראש) לכיוון שטוב לכל ילד באופן ספציפי. הכיוון הטוב לביתך הוא צפון מזרח. כיוונים נוספים טובים: צפון-מערב, דרום-מערב ומערב. הכיוון הטוב ביותר עבור הבן האמצעי הוא מערב וכיוונים טובים נוספים הם דרום-מערב, צפון-מערב וצפון-מזרח. ועבור הבן הקטן הטוב ביותר הוא צפון-מערב ובנוסף צפון-מזרח,מערב ודרום-מערב.
במקרה שהמיטות חייבות להיות מתחת לחלון, חשוב לפחות להקפיד שיהיה וילון ושיהיה סגור בזמן השינה. בכל צורה שאת ממקמת שתי מיטות בחדר שינה באמת חשוב שמשהו יפריד ביניהם (שולחן קטן זה טוב) על מנת שלכל ילד יהיה את המרחב האנרגטי שלו.
ובכלל חשוב שכששני ילדים שוהים באותו חדר, תהיה הפרדה ולו סימבולית בין הפינה או האזור של כל ילד מאותה סיבה -שלכל ילד יהיה המרחב האנרגטי שלו (חשוב גם מעוד סיבות שלא קשורות לפנג שווי..)
לגבי ממ"ד, הבעיה בו היא שמאחר והוא עשוי מבטון, עלולה להיווצר בו תקיעות (=חוסר זרימה חלקה) של הצ'י. מה שטוב בחדר כזה הוא קודם כל לא להעמיס, כדי לא ליצור תוספת לתקיעות. גם אביזרים אשר מזרימים את הצ'י כמו מובייל - מתאימים. אני מרגישה שיש לך תחושה אינסטינקטיבית נכונה, עובדה שהרגשת שיש צורך לרכך את החדר וזה חשוב שפועלים מתוך תחושה נכונה.
הצבעים המתאימים ביותר לביתך הם צבעי האדמה (חומים למיניהם וכתומים) וכן צבעי המתכת, אפורים, כסופים ולבן.דבר נוסף שאת יכולה לעשות בחדרה על מנת להקל את הקשיים שתיארת הוא לבקש ממנה לבחור חפץ, רהיט או תמונה שהיא אוהבת (שקיימים בבית,או לקנות ביחד איתה) ושיש להם מספיק נוכחות כך שהשהות שלה בחדר תהיה נעימה ומזמינה. ובכלל תמונות הן דבר שעושות טוב את העבודה.גם את יכולה לבחור תמונה שמסמלת עבורך (ולנסות שגם עבורה..) תחושה טובה, נעימה ורכה. זה מאוד סובייקטיבי כך שאין תשובה אחת נכונה בהקשר זה. בנוסף, אם מפריע לה שאין עוד חלון או הנוסף שנשקף מהחלון אפשר לבחור תמונה של נוסף (שמתאימה כמובן לילדים) שנותנת תחושה של פתיחות ומקום.
תעקבי אחרי השינה שלה בעיקר לאחר כניסתה לכיתה א'. אם היא לא ישנה טוב, חזרי אלי ונבדוק איך אפשר לשפר את איכות השינה שלה, דבר שכמובן גם עוזר ומשפיע על הכניסה לכיתה א'. לגבי הסוגיה המורכבת שאת מרגישה שביתך נוטה ל"קשיות", מעבר לעצות האלו שיכולות לעזור, אני חושבת שיש צורך לבדוק את זה לעומק יותר (בהקשר הפנג שווי אני מתכוונת) כי כמו שכבר ציינתי בעבר, בדיקת בית לפי הפנג שווי זה דבר מעמיק ורחב שלוקח בחשבון הרבה אלמנטים הקשורים לבית כולו ומסתמכת על שיחה עם בני הבית ולכן בביקור בבית יעלו דברים נוספים שאי אפשר לבדוק בהתכתבות ושיכולים מאוד לעזור (למשל, קיומם של הפרעות גאופטיות, חיצי רעל אנרגטיים, מיקום הבית ביחס לסביבתו ועוד).
מקווה שלא העמסתי מידי. אם תהיינה לך שאלות נוספות חזרי אלי.
שבת שלום.
הלית
   תודה רבה! הסבר ברור ובתקוה שהיישום יסייע!בר 01:57 30/08/2007
   בר, אני שמחה לשמוע. יום טובהלית מתן-חרל"פ 09:18 30/08/2007
   עוד שאלה לגבי הצבעיםבר 23:57 13/11/2007
בזמנו כתבת לי שאת ממליצה על צבעי אדמה או צבעים מתכתיים לחדר של הילדה, זו שאני מנסה להקל עליה. אנחנו עומדים לעבור לדירה החדשה ושיתפתי את הילדה בנושא הצבעים. היא רוצה צבע סגול וורוד (כצפוי מילדה בת 6). אין לי בעיה עם סגול אבל לא מתחברת גם לוורוד, כסף או ירוק יותר נראה לי. מה דעתך? כמו כן, האם אפשר לנסות כחול וירוק בחדר של הבנים? ומה דעתך על השילוב של שתי מיטות בפינת החדר (מיטה אחת גבוהה מהאחרת, דבר שהוא אופנתי בחנויות?




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו