צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פנג-שווי
מנהל/ת הפורום: הלית מתן-חרל"פ, מיה לנדאו בג'יו
  מיקום מיטות בחדרי השינהליאורה 22:34 03/09/2007
היי היי :-)

אנחנו עכשיו משפצים וצובעים את ביתינו החדש ואני מתלבטת היכן למקם את המיטות בחדרי השינה:

בחדר שינה של הקטנטנות שלי (הן ישנות באותו החדר):
אחת קואה 8 ואחת קואה 3, אז לאיזה כיוון כדאי להצמיד כל מיטה? אני יודעת שלא שמים מיטה מול דלת, אבל האם היא יכולה להיות צמודה להמשך הקיר של הדלת??? אם לאו, אני בעצם פוסלת שני קירות (את הריש מסביב לדלת) ואינני רוצה לשים אותן ראש לראש או משהו בסגנון...
אז מה עושים??

ולגבי חדר השינה שלי ושל בעלי: אני ילידת 1975 ובעלי יליד 1973. מה הכיוונים המיטביים שלנו והאם לשים את המיטה על הקיר הדרומי (שהכי מסתדר מבחינת מקום בחדר) זה מיטבי??

הרבה תודה מראש :-)
ליאורה
   שלום ליאורההלית מתן-חרל"פ 15:50 04/09/2007
ברוך הבא לפורום שלנו.
לגבי הבנות שלך, זו בעלת מס' קואה 8, הכיוון הטוב ביותר עבורה לכוון את ראש המיטה הוא מערב. כיוונים טובים נוספים דרום-מערב, צפון-מערב וצפון-מזרח. ולבעלת מס' קואה 3 דרום -מזרח וכן דרום, צפון ומזרח. לגבי מיקום המיטה בהקשר לדלת: הכי חשוב שהרגליים לא יפנו ישירות לדלת, שלא תהיינה בקו ישר לדלת. כששני ילדים ישנים יחד באותו חדר צריך גם לשים לב, מעבר לענין הכיוונים, שלכל ילד יש את המרחב האנרגטי שלו, שיש מספיק מקום ומרחב לכל מיטה, אשר מסמלת את הטריטוריה של הילד. אפשר גם ליצור הפרדה כזו ע"י צבעים שונים עבור כל ילד ושכל ילד יבחר (בהתאם לגיל כמובן) את התמונות בחלק שלו.
מאחר וגם את בעלת קואה 8, הכיוונים הטובים ביותר עבורך לכוון את המיטה הם כמו של בתך. עבור בעלך, הטוב ביותר הוא צפון וכן מזרח, דרום-מזרח ודרום. מאחר והכיוונים שלכם לא זהים, אפשר להתחשב יותר במי שזקוק לזה יותר, כלומר ששנתו פחות טובה או זקוק לחיזוק אנרגטי מסיבה אחרת. בחדר שינה זוגי חשוב שיהיה ביטוי לכל אחד מבני הזוג למשל אם יש תמונות ששניכם תופיעו בהן, שבשני צידי המיטה תהיה שידה, אם ישנה כזו וכד'.
אשמח לענות על עוד שאלות ובהצלחה. הלית
   המון תודה על התשובה! :-)ליאורה 20:58 05/09/2007
היי הלית, תודה רבה ועוד שאלונת אם אפשר..
גם אצלי ואצל בעלי, וגם אצל שתי בנותיי, הכיוונים המיטביים שונים, ובפועל המיטה שלנו על קיר דרומי (כשלי הכי טוב כמעט הכל חוץ מדרום) ובנותיי שתיהן מיטה מול מיטה עם הראש כלפי קיר מערבי (כשלבתי התינוקת הכי מומלץ כמעט הכל חוץ ממערבי)...

אז שאלתי היא איך ניתן לחזק אנרגטית בכל זאת, אם לא מתאפשר לשים את ראש המיטה לכיוון הכי מומלץ (אותי קואה 8ואת בתי התינוקת קואה 3)?
   הי ליאורההלית מתן-חרל"פ 21:31 05/09/2007
שאלתך ממש במקום אבל אני אענה לך גם בשאלה. השאלה היא מה את רוצה לחזק, מה רצית להשיג מראש? ביעוץ פנג שווי ההחלטה איפה למקם את הראש במיטה נקבעת על סמך הכרות עם הבעיות או הדברים שבני הבית רוצים לשנות - כלומר מה שהם רוצים או צריכים לחזק. במקרה כזה, שלא העלית בעיה ספציפית תמיד כדאי למקם את הראש במיטה לכיוונים ה"אידיאלים" הללו. הכיוונים האלו קודם כל עוזרים לשינה טובה כך-אנא צייני האם למישהו יש בעיות שינה באופן מיוחד (מעבר לשינה של תינוקות שבד"כ לוקח לה זמן להתייצב). מטרה נוספת של כיוון ראש המיטה היא התחום הרומנטי - לא רלבנטי כמובן לגבי בנותייך.
לפיכך, אם אין בעיה מיוחדת שלשמה הוחלט לאן לכוון את הראש, זה לא הדבר הקריטי ביותר. חשוב יותר למשל בחדר השינה שלא תהיינה מראות או לפחות שלא תהיה מראה שהאדם הישן משתקף בה, שבחדר שינה זוגי יהיה ביטוי לשני בני הזוג ושלילדים תהיה אפשרות לישון טוב וברוגע: לסדר את החדר לפני השינה, לנסות להפריד בין מרחב המשחק או הלימודים ובין מרחב השינה.
דבר נוסף חשוב הוא שהרגליים בזמן השינה לא יפנו ישירות לדלת וכן עדיף שהמיטה לא תהיה מתחת לחלון. אם כן - שיהיה וילון סגור בלילה.
לילה טוב.
הלית
   בטעות יצאה לי התשובה בהודעה אחרת... :-) ליאורה 08:37 09/09/2007
הלית יקרה שוב תודה !
וסליחה על העיכוב...אנחנו בשיפוצים ואין לי מחשב כרגע :-)

סידרתי את החדר של הבנות בצורה שהמלצת, והחדר שלהן (לא גדול במיוחד) יהיה רק לשינה ולהתלבש. המיטות מקבילות עם הראש לכיוון קיר מערבי, ובין המיטות פרוס שטיח. כל הברדק של המשחקים והצעצועים יהיה בפינת משחקים מחוץ לחדר שינה. אבל על שני הקירות יש חלונות, אז את אומרת לסגור בלילה ולשים וילון? אז לא לישון עם חלון פתוח בכלל? (יש להן אויר נהדר בחדר)


ועוד שאלונת, מחדר השינה, רואים מרפסת של בית קרוב, והיא מקושטת במספר רב של עציצי קקטוס גדולים. אמנם מטופחים ומסודרים אבל קוצניים וקקטוסיים עד מאד. לא מרגיש לי נוף אידיאלי הנשקף מחלון חדר שינה... איזה תיקון אני יכולה לעשות?

יום נפלא ותודה מראש
   הי ליאורההלית מתן-חרל"פ 14:25 09/09/2007
ראיתי את תגובתך. אענה לך אחה"צ. יום טוב, הלית
   ערב טוב ליאורההלית מתן-חרל"פ 20:43 09/09/2007
קודם כל אני שמחה שכבר ישמת (את תלמידה חרוצה..). לגבי החלונות סליחה שלא הייתי ברורה ומדוייקת. כוונתי היתה שהתריס יהיה סגור ולא החלון עצמו. הכוונה היא ליצור חציצה בין הפנים והחוץ על מנת שהשינה תהיה רגועה ושקטה ולכך משמש גם הוילון. חלון פתוח שמביא עימו רוח נעימה זה תמיד טוב וחשוב. המטרה של החציצה היא להגן על זה הישן מתחת לחלון.
לגבי שאלתך על הקקטוס, יש לך אינטואיציה אנרגטית כנראה מאוד חזקה. ראשית, ברגע שמשהו מפריע לך, זה כבר סימן שצריך לעשות משהו. ובנוסף, קקטוסים אכן עלולים להוות בעיה אם הם קרובים מידי ואם הם רבים (בגלל הקוצים). מה שחשוב לעשות במקרה שכזה זה ליצור הגנה מפני הצ'י הלא נעים (במקרה זה - בגלל הקקטוסים) שמגיע מבחוץ. זה יכול להעשות קודם כל ע"י כך שתשימי על החלון של חדר השינה אדנית עם צמחים שכן נעים לך לראות וגם אם עדיין תראי את הקקטוסים, קיומם של הצמחים הנעימים תהווה באופן סמלי חציצה בינך ובין הקקטוסים. פתרון נוסף כללי להגנה על הבית מפני צ'י שלילי מבחוץ הוא לתלות מראת פקואה מעל דלת הכניסה של הבית מחוץ לבית בלבד. אם את לא מכירה, תכתבי לי ואצרף לך תמונה של המראה.
ביי בנתיים, הלית
   אכן תלמידה חרוצה אנכי :-)ליאורה 22:09 09/09/2007
ואני מיישמת בחדווה המלצות חיוביות שכאלה.
לגבי הווילונות לאפרוחיות...על האש.
ולגבי מרפסת הקקטוסים המפוארת, אינני יודעת מהי המראה אותה הזכרת, אולם חזית הבית אינה מול המרפסת המדוברת, עדיין יש טעם לתלות מעליה אותה?

ואם במראות עסקינן (עוד שאלה ברשותך) הכיריים במטבח ממוקמות בכיוון צפון מזרח, וכאשר אני פונה אליהן (מבשלת) אני עם הגב לכניסה למטבח. מה משמעות כיריים בכיוון זה והאם עליי לתקן את העובדה שאינני רואה את הכניסה (עם מראה?!)


תודה שוב ושוב
אני "-)
   ליאורה, המשך תשובה: מראת פקואה ומראות בכללהלית מתן-חרל"פ 18:55 10/09/2007
כמו שכתבתי, מראת פקואה מגנה על הבית מפני צ'י שלילי חיצוני באופן כללי ולא בהכרח מפני משהו ספציפי. לפיכך היא לא צריכה להיות ליד אותו הדבר שממנו רוצים הגנה. ובכל מקרה, המקום היחיד לתליית מראת הפקואה הוא מעל לדלת הכניסה לבית מחוץ לבית.
משום מה אני לא מצליחה לשלוח ממחשב זה תמונה אז אנסה מחר בבוקר ממחשב אחר ואז אצרף לך תמונה של מראת פקואה.

בנוגע לשאלתך בנוגע לכיריים במטבח, מיקומם בצפון-מזרח הוא לא אידיאלי אבל אני מניחה שאין כ"כ מה לעשות. האם יש מקור מים (ברז,מתקן מים לשתיה וכד') בסמיכות לכיריים? כי אם כן -כדאי להמנע.
לגבי זה שאת מבשלת עם הגב לכניסה למטבח: תמיד עדיף לא להיות עם הגב לדלת הכניסה, בכל חדר, אבל דווקא במטבח זה הכי פחות בעייתי. על מנת לבדוק האם הדבר בעייתי בהקשרים רחבים יותר (למשל, אולי המטבח הוא האזור הבגואלי שלך או של בן זוגך) ואז זה פחות רצוי - לשם כך יש לבצע בדיקה מעמיקה יותר בבית.
   הי ליאורההלית מתן-חרל"פ 10:20 11/09/2007
אני לא מצליחה משום מה לצרף תמונה. כתבי לי את המייל שלך ואשלח לך לשם. יום טוב, הלית
   היכן למקם את הראש בשינה גליה 01:36 14/12/2010
שלום רב , בני בן השנה ישן עדיין איתנו בחדר , אנחנו בחיפוש בית כך שאנו גרים אצל אימי כרגע לכמה חודשים , אנחנו ישנים יחד עם ילדנו , הראש של כולנו פונה לקיר המערבי , הדלת נמצאת בקיר הצפוני, מול הדלת יש חלון בקיר הדרומי ,ובקיר המזרחי יש ארון קיר גדול, השאלה שלי לאיזה כיוון צריך לישון עם הראש על מנת שהשינה תהיה טובה. אני ילדת 22/03/74 אישי 23/12/73 ובני 5/12/09 מוכרחה לציין כי בני אינו ישן טוב כ"כ בזמן האחרון הוא מתעורר הרבה כמו כן יש רווח בין הראש שלו לקיר המערבי אמנם לא רווח גדול אשמח לתשובה בברכה גלי
כמו כן רציתי לחזק את הצד הבריאותי של בני מכיוון שבזמן האחרון הוא מקורר יתר על המידה , ולחזק גם את צד הזוגיות ,
בברכה גליה
   היכן למקם את הראש בשינה גליה 01:36 14/12/2010
שלום רב , בני בן השנה ישן עדיין איתנו בחדר , אנחנו בחיפוש בית כך שאנו גרים אצל אימי כרגע לכמה חודשים , אנחנו ישנים יחד עם ילדנו , הראש של כולנו פונה לקיר המערבי , הדלת נמצאת בקיר הצפוני, מול הדלת יש חלון בקיר הדרומי ,ובקיר המזרחי יש ארון קיר גדול, השאלה שלי לאיזה כיוון צריך לישון עם הראש על מנת שהשינה תהיה טובה. אני ילדת 22/03/74 אישי 23/12/73 ובני 5/12/09 מוכרחה לציין כי בני אינו ישן טוב כ"כ בזמן האחרון הוא מתעורר הרבה כמו כן יש רווח בין הראש שלו לקיר המערבי אמנם לא רווח גדול אשמח לתשובה בברכה גלי
כמו כן רציתי לחזק את הצד הבריאותי של בני מכיוון שבזמן האחרון הוא מקורר יתר על המידה , ולחזק גם את צד הזוגיות ,
בברכה גליה




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו