צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פוסטפרטום ומעבר לו
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  להמציא את האמא שאני מחדשאורית גודקאר, פסיכולוגית 14:06 02/07/2008
לכל אחת ואחד היו פעם אמא - לחלקנו יש גם חשבונות עם האם הזו. אבל גם אם היתה לנו אמא שהיא מקור השראה ונכס, אנחנו רוצות להיות האמא שאנחנו. משקיעות בזה מחשבה ותכנון - כשיהיה לי ילד אני תמיד... אף פעם לא... הקשר בינינו יהיה... ואפשר יהיה תמיד לעשות...
חלק גדול מהערך העצמי שלנו מושקע במילוי התפקיד האימהי, במידת ההצלחה שאנחנו מעריכים את עצמו על ביצועו. בהתאמה, יש לנו גם פנטזיות על האופן בו נתנהל. הרבה פעמים אנחנו יודעות מה לא נרצה, אבל איך מוצאים את מה שכן? בפועל, נדמה שאנחנו בעיקר מגיבות למצבים, נגררות להתנהגויות, פועלות מחוסר ברירה ולא מעלות בדעתנו אפשרויות נוספות על מה שנשלף לנו מהשרוול באותו רגע. איך אפשר באמת להמציא אמהות יש מאין?
לפעמים אני מתבוננת באיך אני עושה אמהות, ואני רואה את אימי. יותר מכפי ששיערתי, אני חוזרת בהתנהגויות היומיומיות על הדפוסים שאני מכירה מבפנים, גם אם זה למורת רוחי, ובניגוד לכמה מההבטחות שנתתי לעצמי. הדפוסים האלו כאילו טבועים שאיזה זיכרון גופני וקשה לעצור ולסמן לעצמי דרך אחרת. אולי גם לא צריך. אולי אפשר לא להמציא יש מאין, אלא ליצור מהחומרים שיש משהו שיהיה גירסא אישית.
אורית
   ובכן,שני השקל שלי בנושאגילי אבישי 16:06 09/07/2008
הרי את נוגעת בסוגיה אנושית עתיקה .
כבר אמר קוהלת ש" אין חדש תחת השמש..."
עדיין דומה כי מה שמשנה,מאד,הוא הקונסטלציה בתוכה הדברים קורים. בן זוג אחר,תרבות משתנה,פיתוחי אישיות לכאן ולכאן משנים ללא הכר את התגובות ובעיקר-את השפעתן על הסביבה,לעניננו דור ההמשך.
אני לא אמא שלי ,גם כשאני מזכירה לעצמי אותה ,משפטיה מדברים מפי.
ולו רק בגלל שאני מודעת לזה ויכולה להוסיף עוד מילה,מגע,מבט...
אדם תבנית נוף מולדתו אבל לתוך התבנית אפשר ליצוק תכנים שונים ומשונים ,ובעוד התוכן לח עוד אפשר לשנות מעיצובו.
גילי




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו