צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פוסטפרטום ומעבר לו
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  אוף קשהאלמונית הפעם 15:51 15/07/2008
עוד יום של בכי ללא הפסקה של הקטנה - כנראה בגלל כאבי בטן. כל הגוף כואב לי מלקחת אותה במנשא שעות על גבי שעות, וחוץ מהתרופות הרגילות אני לא יודעת איך עוד לעזור לה. נמאס לי שרק אני מטפלת בנושאי החיסונים והטיפול בה, ושהאיש ממשיך בחייו כאילו כלום. בימים אחרים אני שואבת כוח מהחיוכים שלה, אבל ימים כאלה של בכי וצרחות כל היום מאוד קשים. בזוגיות אין כמעט זמן איכות שלנו, לא מספיקים לדבר, וגם כמה אפשר לשפוך עליו את כל הקושי הזה.
למישהו יש מתכון פלא להתמודדות עם רחמים עצמיים?
   הימים האלואורית גודקאר, פסיכולוגית 21:02 15/07/2008
שלום לאלמונית הפעם (שנדמה שרבות יכולות להדהות איתה),
כבר בעצמך הגדרת את מה שקורה כ"עוד יום", כלומר, יש ימים כאלו, והם עוברים, ויש גם אחרים... נכון, שבזמן אמת ההווה נראה אינספי ומסויט, אבל אפשר להזכיר עצמנו שזו אשלייה. היום הזה ייגמר. מחר עשוי להיות אחרת לגמרי.
נדמה לי שהתחשוה הכי כבדה שאני שומעת בקולך היא תחושת הבדידות. הנשיאה לבד באחריות, העומס של להיות זו שנשארת מאחור, ולא יכולה להמשיך בחייה שלפני הלידה, העומס של להיות לבד עם תינוקת שאפילו לא ברור מה מציק לה, אבל כואב כואב בכל הגוף.
מתכונים להקלה מסוימת - מציאת מקום ממוזג ונעים בחוץ, בו מסתובבים עוד אנשים מבוגרים, אפילו בית קולנוע (רק צפי לראות בערך רבע מהסרט), ובכל זאת, להרגיש קצת עושה עוד דברים חוץ להיות אמא של...
להיפגש עם אנשים בכלל יכול להיות קצת הקלה - אפילו אם לכמה דקות היא על הידים של אחרים ולא עליך.
לנסות קצת ספורט (קשה בחום הזה, אבל בכל זאת) אפילו הליכה איתה, בעגלה או במנשא. אין כמו שחרור אנדורפינים למחזור הדם כדי לשפר את מצב הרוח לזמן מה. פלדנקרייז או פילטיס לשיקום הגב הכואב - חיוני!
לדאוג למזון מזין וטוב, שיעשה לך נעים בבטן וייתן לך הרגשה ששווה להשקיע בעצמך.
לדבר עם אנשים, נשים, כל מי שאפשר לשפוך עליו והוא לא אישך.
ובעיקר, פשוט להחזיק מעמד. זה משתפר. זה הולך ומשתפר.
חיזקי ואימצי!
אורית
   היינו בסרט ביחד! תודה אורית :-)אלמונית הפעם 20:44 20/07/2008
לא האמנתי, אבל העמסתי את הפיצית בת השנתיים במנשא והלכנו לקולנוע כעצתך (אפילו עם הבעל) לראות את קונג פו פנדה והיה מעולה... הצחוק הזה הוסיף לי הרבה בריאות, ולמעט 10 דקות שהרגעתי אותה בחוץ אפילו הצלחתי לראות את הסרט, וגם להניק אותה בחושך מאחור (במילא היו רק 6 אנשים באולם). גם הספורט עוזר מאוד, והיום כבר לא היו כאבי בטן והיא צחקה צחוק גדול של מיליון דולר ששווה המון שעות שינה אבודות :-)
תודה רבה על העידוד והעצות הנפלאות




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו