צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פוסטפרטום ומעבר לו
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  דיכאון אחרי לידה שמגיע באיחורשירי 15:40 02/10/2008
היום קיבלתי לראשונה בחיי כדורים נגד דיכאון ובערב אתחיל איתם. שנה ורבע אחרי לידה. שנה ארורה של כאבי גב אינסופיים שהפכו את כל חווית הילד השני לשדה קרב פיזי ורגשי. מזה כשבועיים כבר לא כואב לי הגב..כנראה פשוט שהגוף מתפנה לכאבים אחרים, אחרי שבוע מסוייט של מחלות ילדים כולם הבריאו חוץ ממני, חולשה סחרחורות ובחילה והרבה בכי. עכשיו אני מנסה לודא עד הסוף שלא מדובר במשהו פיזי ממשי (כך לפחות הרופא חושב אחרי בדיקות דם ובדיקות כלליות) אבל גם אחרי הבכי ואחרי ההתאוששות שוב מגיעה ההרגשה הפיזית המזופתת הזאת ואז אני שוב נופלת למקום הזה לחרדה שמשהופיזית לא בסדר ולא עלו על זה עדיין.
תודה על כל תגובה..
   פוסט-פוסטאורית גודקאר, פסיכולוגית 20:56 02/10/2008
שירי שלום,
אני שמחה לשמוע שאת כבר בשלב של זיהוי ובקשת סיוע. רק כדי לתאם ציפיות - התרופות אינן משפיעות כמו כדור נגד כאב ראש - נדרש זמן עד שאפשר להעריך מה ההשפעה שלהן, אם בכלל, וברוב המקרים נדרש תהליך של בדיקת התרופה המתאימה. לא תמיד זו שתינתן ראשונה תתאים ותיתן את ההשפעה המיוחלת.
סיםרת שבעצם מה שבסופו של דבר הבהיר לך את חומרת המצב היתה מחלה "סתם" - הגוף שלנו לפעמים מדבר אלינו כשאנחנו לא מספיק קשובים לעצמנו, וטוב שכך. גם כאבי הגב יכולים להיות תוצאה של המצב הרגשי ולא רק של החוויה בלידה (אפידורל גורם לעיתים לכאבי גב).
אני מקווה שהחגים עוזרים קצת להרגיע את המערכת, ולא מהווים עומס נוסף ומיותר בשבילך כרגע. נסי למצוא לעצמך את הנחמות הקטנות של החיים - ספר, מוזיקה אהובה, אמבטיה, יציאה, הליכה בטבע, פגישה עם חבר או חברה, כל דבר שאת יודעת שעוזר לך ועושה לך טוב על הנשמה. ומשהו שהוא לא בגדר המלצה - פעילות גופנית! הליכה, ריצה, אופניים, שחייה, חדר כושר, יוגה, ריקוד בבית מול MTV או עם הדיסק החביב עליך, כל דבר שאת מתחברת אליו. פעילות גופנית יוצרת אפקט דומה לזה שיוצרים הכדורים והיא מאזנת ומרגיעה מאד. אם קשה לך למצוא לזה זמן, בקשי עזרה בכך, או נסי לשלב את זה בפעילות הרגילה - כשרוחצים כלים לשים מוזיקה ולרקוד, כשיוצאים לטיול עם הילד בעגלה ללכת הליכה נמרצת בפארק, כל דבר שיאפשר לך להפעיל את הגוף. תעשי את זה גם אם ממש לא בא לך, זה יעשה את פעולתו גם ככה.
נורא חשוב לדבר קצת על מה שקורה לך - לספר את סיפור הלידה, לתאר את מה שעובר עליך. את מוזמנת לכתוב כאן או בפורום לידה התומך, אם לא מתאים לך, כתבי לעצמך יומן, כתבי מכתבים, דברים בטלפון עם חברים. אל תיאשרי בשתיקה של הבדידות הזו!
שתהיה השנה הקרובה טובה ומרעיפה מטובה יותר מהשנה הקודמת!
אורית
www.hebpsy.net/orit
   מעיזה ומוסיפהגילי אבישי 22:08 04/10/2008
ששווה מאד לשקול שילוב של טיפוח מהרפואה המשלימה,כמו דיקור,רפלקסולוגיה או שיאצו כתמיכה לגוף וגם לנפש.
יש משהו בהתפנות לעצמך שתומך התחזקות ואיזון.
בהצלחה ושנה טובה,
גילי




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו