צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פוסטפרטום ומעבר לו
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  קילופיםמיכל 18:03 11/06/2007
שלום רב,
ילדי בן שבוע והוא החל להתקלף.
האם יש לנקוט באמצעי מיוחד או לשים לב אליו?
הבנתי מחברות שהן משתמשות בסבון אנטיספטי (אמול). לשם מה זה נחוץ?
תודה רבה,
מיכל
   מיכל שלוםאורית גודקאר 23:56 11/06/2007
אם הבנתי נכון את מכוונת לקילופי עור?
אני לא רופאה ואיני מומחית, אבל כאם אני יודעת שזו תופעה נפוצה. הייתי ממליצה לך להתייעץ באיש מקצוע לא וירטואלי, אם את דואגת.
כך או כך, את שלושת ילדינו לא רחצנו בסבון כלל בתקופה הראשונה לאחר הלידה. שמנו באמבט שלהם שמן הרמל בלנאום, וזה היה בהחלט נקי ונעים.
אם את מרגישה חרדה או קושי משמעותי, אני מציעה לך לפרט יותר או לפנות אל קבוצת האמהות המסקימה בפורום לידה. מאמינה שיציעו לך עזרה מניסיונן.
פוסט קל ונעים,
אורית
   אם תרשו לי להציע...אמא לארבעה 11:54 12/06/2007
גם אני לא רחצתי את ילדיי בשבועות הראשונים, למעט ניגוב עם מטלית לחה - לא מגבון(!!!), באזורים כמו המפשעה, בתי השחי, מתחת לצוואר וסתם לרענון. זה נדמה שבקיץ לא ניתן לוותר על "מקלחת" לפעוט, אבל החשיבות שבשמירה על הלחות הטבעית של העור היא החשובה באמת ובשלב זה בחייהם כדאי ורצוי לשמר אותה. דרך נוספת, אם לא רוצים בכל זאת להמנע מרחיצה, אפשר לשים שמן שקדים (נקי!!! ללא שמנים אתריים נוספים) בכמות של פקק קטן ולא להשתמש בשום סבון (גם אם כתוב עליו סבון ללא סבון. אולי זה המקום לספר שבמוצרים הסינטטיים הקיימים בשוק הסבונים ישנן נגזרות של נפט שמזיקות ומייבשות את העור. בדרך כלל, אפשר לראות במרכיבים של המוצר את השם mineral oil). ושוב, להמעיט במספר האמבטיות ככל האפשר. הריח הטבעי שלהם בשבועות הראשונים הוא מדהים וייחודי ואל לנו להפר אותו עם בשמים "זולים" ומוכרים שמכניסים לסבונים התעשייתיים.

המשך גידול קל ומעצים.
   תודה לאמא לארבעהאורית גודקאר 18:41 12/06/2007
שתרמת כאן מידיעותיך, ניסיונך ומרצך. לא פשוט בכלל למצוא את אלו בזמנים שלאחר לידה. אני מאמינה שמיכל תשמח במילותיך אולי אפילו יותר מבאלו שלי (לי יש רק שלושה (:
להתראות
אורית
   אפשר בהחלט גילי אבישי 12:04 14/06/2007
להוסיף 2-3 טיפות שמן לבנדר לשמן הנשא ,חוץ משמן שקדים אפשר להשתמש בשמן זרעי ענבים, גלעיני משמש,קלנדולה,חוחובה,רוז היפ...שאלה של תקציב. הכמות המתאימה לאמבטיה תלויה בסמיכות השמן. מה שעוד ניתן הוא לעסות את התינוק לפני הרחיצה בשמן(כשמדובר בעור מאד יבש) ואז להכניס למים או לחילופין למרוח מיד אחרי האמבטיה.
באופן כללי חשוב לדעת שהקילוף בשלב הזה לגמרי נורמלי ואין בו כדי להעיד על בעיה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו