צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פוסטפרטום ומעבר לו
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  נשירת שיער אחרי לידהאמא לארבעה 21:29 04/06/2007
מאיזה שלב אחרי הלידה עשויה להתחיל נשירת שיער שקשורה בסיום ההריון ועד מתי היא עשויה להמשך...
ילדתי לפני למעלה מ-4 חודשים, שערותיי נושרות בכמויות שמזכירות טיפולים כימותרפיים... גם ככה תחושת ה"נשיות" וההערכה העצמית שלי די באדמה מאז ההריון והלידה הזו... אז מתי בעצם צריכה להדלק לי נורה אדומה שאולי מדובר גם במחסור בברזל? (לקחתי קצת כדורים אחרי הלידה והפסקתי...)
ימים נפלאים ובהצלחה בפורום החדש
   נשירת שיער ושאר צרותאורית גודקאר 13:02 05/06/2007
שלום אמא לארבעה (אפשר להגיד ואו! כל הכבוד!)
ממה שהבנתי באשר לשיער ונשירתו לאחר לידה, הרי שזה סוג של תשלום שאנחנו משלמות על כך שבמהלך ההריון אין כמעט איבוד שיער, והשיער נראה פעמים רבות עשיר, מבריק ובריא מאד. כל השיער שלא נשר בתשעת החודשים נושר בבת אחת אחרי הלידה)-: מבהיל למדי. לא ידעתי שמחסור בברזל עשוי לגרום לנשירה. האם את נוטה למחסור כזה?
אבל את הרי כבר עברת את התהליך מספר פעמים, ומכירה את הגלים וגם את ההתחדשות שבאה אחר כך. האם הפעם את מרגישה את האובדן יותר מפעמים קודמות? האם את חשה שזה משמעותי יותר לך או לבנזוגך הפעם? מהמעט שאמרת, היה נשמע שפתאם כואב לך יותר לחוש נטולת חן נשי, ואולי בעבר לא הרגשת אובדן סביב אותן תופעות םיזיולוגיות בדיוק.
כשלעצמי, אני חושבת שיש תקופות לכל אחת בהן החיצוניות משמעותית יותר, מכאיבה יותר, הופכת לעוגן או למגנט לשאר תהליכים פנימיים.
את העצות הקונרקרטיות סביב הנשירה וטיפוח השיער אני ממליצה לך לחפש בפורום "אמנות הלידה" עצמו - אני מומחית קטנה מאד בענייני טיפוח. אני יכולה להציע לך רק את התובנה שלי - אם משהו הפוך מכאיב ומעורר געגועים, הוא כנראה מבקש את תשומת ליבנו והשקעתנו. אם התחושה של נשיות דועכת מעסיקה אותך, הפני לשם מרץ, קחי עבור עצמך מה שליבך וגופך מבקש. הקשיבי לעצמך, ובמגבלות המציאות, תמיד יש דרך לעשות יותר.
האם משהו ממה שכתבתי נוגע או תורם? את מוזמנת לתקן אותי או להבהיר יותר,
ותודה על האיחולים לגבי הפורום החדש (-: זה סוג של חלום שאני שמחה על התממשותו.
אורית
   דרושה אנרגיה אינסופית!!!אמא לארבעה 11:58 12/06/2007
יש לך אולי גם הנוסחה הסודית למציאת זמן לכל הדברים החשובים באמת?... תאמיני או לא, אבל בסוף כל יום אני מגלה שלצערי כמעט ולא הקדשתי כמה שרציתי לכל אחד מילדיי... לא כל שכן לטיפוח הנשיות שלי...
אני יודעת ומבינה את החשיבות שבהקדשה לעצמי, ובהחלט אנסה ליישם בעתיד הקרוב, אבל יודעת ומקבלת את הבחירה שלי באהבה להיות עכשיו אמא ובת זוג בכל רמ"ח אבריי גם במחיר של נשירת שיער (זמנית אני מקווה...) וכד'... שהרי, הזמן הוא המרפא הטוב ביותר...

תודה על התגובה האמפטית
יום נפלא
   אנרג'יזראורית גודקאר 18:49 12/06/2007
היי אמא לארבעה, ותודה ששבת לספר איך קראת מה שכתבתי.
לא, לא מצאתי את נוסחתה קסם, ועוד יותר מכך, מצאתי רק את הכורח לוותר ולקבל את הויתור באהבה. אולי להרפות תהיה מילה מדויקת יותר. נשמע לי שגם את מצאת (-:
בין הבחירות שלנו, האנשים היקרים לנו, הויתורים והתביעות קשה מאד למצוא את עצמנו, בין אם זה את הנשיות הגופנית, ובין אם זה את התחביב הישן שנזנח, או את הקשר עם חברות וחברים, או כל דבר אחר שהונח בצידי הדרך רק לרגע, עד שירווח. לפעמים המסה הקריטית של הויתורים גדולה יותר מהמסה של הדבריםה חדשים שנוצרו, לפעמים נדמה שהלכנו לעצמנו לאיבוד. לפעמים אני גם שואלת את עצמי אם זה היה שווה. אם אני מגיעה לנקודה הזו אני מסמנת לעצמי שכנראה הלכתי רחוק מידי, ואני צריכה להשיב לעצמי משהו ממה שהנחתי לרגע או שנים בחזרה.
את שאלת הזמן הסופי אני מנהלת בעיקר מולה עבודה, ומצליחה יותר מאי פעם לשים גבולות ולהבהיר את זמינותי המוגבלת. בוודאי שזה מאכזב לאחרים, אולי גם מעורר כעס, אבל אני מוכנה היום יותר שיכעסו עלי ופחות מוכנה לכעוס על עצמי (-: בחשבון הכולל, מישהו יכעס, ועדיף שיהיה זה מישהו אחר. לא היה לי פשוט הלגיע לרגע הזה, אני יודעת שנשים רבות כמוני מחונכות לא לכעוס, לרAצות, להניח את עצמן בצד לטובת האחרים. זו דרך ארוכה שתימשך כנראה חיים שלמים למצוא את האופן בו ההבניה הזו מתאזנת עם צרכיי שלי.
מקווה שאתן מצליחות ליהנות מהדרך בינתיים,
להתראות
אורית
   עצות קונקרטיות לנשירהגילי אבישי 12:25 14/06/2007
ראשית הגיוני שנשירה תארך בין חודש לששה חודשים מיום הלידה .תמיד (!!!!!) זה נדמה כאילו אני נראית זקנה,אחרי כימוטרפיה(שלא נדע...) וערימות השיער בבוקר כמו חברותיהן בכל פינות הבית זורעות דיכאון רבתי,ולא,לא משנה כמה פעמים כבר עברתי שם. זה כנראה מן ענין כזה.
כדאי להקפיד על אבץ(ZINK) בתפריט וויטמין B למינהו.חלבונים עוזרים לצמיחת השיער. עודף בויטמין A לא טוב לענין.
מה עוד? רשימת מזונות רלוונטיים-
לצרוך מוצרי מזון חיוניים: שיבולת שועל, דגנים מלאים, מלפפונים, נבט חיטה, צנון וצנונית, אספסת, בצל, גזר, כרוב, ירקות ירוקים, פירות כתומים, שום, בצל, נבטים של אספסת, מוצרי סויה, ביצים, אגוזי מלך, לוז, שקדים, דבש, תמרים, חמניות.ומזונות עשירים בחלבון כמו בשר,עוף,דגים,ביצים,מוצרי חלב,סויה.

ויטמינים:
B קומפלקס - כולל אינוזיטול
ויטמין C

תוספות:
סרפד - בעל משמעות מיוחדת לבריאות השיער.

למניעת נשירת שיער וחיזוק שרשי השיער:
3 כפות סרפד יבש + 2 כוסות מים - לבשל 25 דקות לצנן ולהכניס לבקבוק, לטפטף על שרשי השיער, לעסות, להשאיר חצי שעה ולחפוף. לחזור על הפעולה פעם בשבוע.
את הסרפד ניתן לשתות גם כתה צמחים.
   גילי תודה!אורית גודקאר 23:06 15/06/2007
תודה שאת כאן להוסיף ולתת, לדעתי, אין תחליף לעוד אמהות שיספרו, ה"מומחיות" מוגבלת, בהיותה צרה ומתייחסת לעולם תוכן ספציפי, ודווקא ההתנסות האישית שלה רבה אמהות היא נכס במצבים כאלו. אשמח אם גם אחרות ירצו להשיב.
אורית




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו