צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פוסטפרטום ומעבר לו
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  נדמה לי שפסיכולוגים "לא משהו" יכולים לעשות יותר נזקאורחת פורחת כבר לא בתפוצות 08:55 26/12/2007
אז יש פה "הקטנת סיכון" כשהולכים על משהו מהיר, ייעודי ויישומי בלי חפירה בעבר. אבל אולי אני טועה.
   סליחה, זו היתה אמורה להיות תגובה לגילי למטהאורחת פורחת כבר לא בתפוצות 08:55 26/12/2007
   נזקגילי אבישי 09:15 26/12/2007
נעשה בהרף עין.
כך שלא משנה מי ובאיזו דרך. תמיד צריך שיקול דעת. צריך לדעת לעצור כשלא טוב. צריך ללמוד להבחין בתוך עצמך מתי קשה כי זה השלב ומתי כי זה פשוט לא נכון.
אלוהים ברא את האדם בוחר "ונתתי לך את הטוב ואת הרע ובחרת בחיים" לא בטוב,בחיים!
לפי איך שאת כותבת אני מרגישה שתדעי לבחור במה שמתאים ועובד בשבילך.
בקשר למאמנים-יש המונים,ההכשרה מאד שטחית יחסית למגוון התחומים ורגישותם, ומה לעשות שאני לא מאמינה בתהליך שאין לו אבא ואמא ובמטפל שלא מגדיר את עצמו ככזה ומסתתר מאחורי המילה אימון...ומתוך כך מסתפק בהכשרה תבניתית,אעפס לא מעורר בי אמון. ובכל זאת חוזרת ואומרת שבטוח וודאי שבינהם יש מצויינים. רק קצת כמו מחט בערימת שחת.
לגבי טראומת הפסיכולוגים שווה ברור,לא?
   ועוד דבר לגבי פסיכולוגיםגילי אבישי 09:57 26/12/2007
לא בהכרח חופרים בעבר. יש שמתיחסים אליו כשהוא מרים ראשו וצובע את ההווה וזה ספור אחר. לעיתים מזומנות יש צורך "לסדר" את חוויות העבר במקומן למען העתיד. להסתכל על עכשיו לאור מה שהיה או לחילופין לאור מי שאני כעת זה שתי זוויות שונות לחלוטין אף כי צומחות מאותו שורש.
כמה מרחיבים בענין העבר תלוי בעוצמת ההשפעה שלו ויותר מכך במבנה האישיות ובצורך של המטופל. לעיתים דווקא המטפל הוא זה שצריך לעצור את ההשתכשכות הזו בביצת העבר.
תלוי מי.
יום טוב.
   איזה דיון מרתק!אורית גודקאר, פסיכולוגית 10:52 26/12/2007
לצערי אני ממש על הדרך בין לבין, רק רציתי לומר לשתיכן שמעניין לי לקרוא את ההתייחסויות שלכן, אשוב לכתוב בעוד יום-יומיים יותר בהרחבה,
להתראות,
אורית
   בואו לא נקרא לזה טראומהאורחת פורחת כבר לא בתפוצות 13:38 26/12/2007
זה לא היה מוצלח, אבל לא טראומטי. בעיקר הבנתי מזה שזה לא מתאים לי. החלק הטראומתי היה דווקא המאות הרבות של שקלים שנשפכו שם על חוסר הנסיון שלי להבין שזה לא מתאים לי, ועל חוסר הכנות או מה שזה לא יהיה של המטפלים להגיד לי את זה (כשכבר אמרתי את זה בעצמי הסכימו איתי).
גם עם ההכשרה המאוד ארוכה ומסננת של מטפלים מקצועיים, אני מאמינה שחלקם לא טובים, ועוד חלק פשוט לא מתאים למטופל, כך שמה שנשאר הוא שוב מחט בערימה של שחת, רק שאולי יעלה קצת פחות להבין שאתה לא בחוד המחט כשמדובר באימון קצר מועד וממוקד. מצטערת לומר שהמחיר הכלכלי הוא מרכיב מאוד חשוב במערכת השיקולים כאן.
   אני מסכימה איתך מאד לגבי הפן הכלכליגילי אבישי 15:41 26/12/2007
לכן אני,אחרי הרבה שנות התלבטות,עוסקת בין השאר בהתאמת שיטה ומטפל לאדם ספציפי,בעיתוי ספציפי בחיים.
אבל עם יד על הלב,הרי בכל תחום בו עלינו לבחור מישהו מחוץ לנו יש היבט כלכלי,השקעה של זמן ותשומת לב ותמיד אנו מועדים לנפילות על אותם עקרונות-שרלטנות,חוסר מקצועיות וחוסר התאמה אישית...רופאים,עורכי דין,ארכיטקטים,קבלני ביצוע, מטפלים ברפואה משלימה....הלימוד מגיע גם בדרך הזאת ממש כמו שכתבת.
   וגם נדמה לי שאיננו חלוקות עקרוניתגילי אבישי 15:45 26/12/2007
רק ההתנסות שונה. תראי כשאני מקבלת במייל פרסום למאמנת שמציעה ללוות זוגות תוך כדי טיפולי פוריות,במקרה או שלא במקרה אני מכירה אותה וחושבת לעצמי על סמך מה לעזאזל...את מבינה,קצת קשה לי להתיחס לזה בשיוויון נפש.
ואני מסכימה מראש שיש פסיכולוגים שמגיעה להם אותה תגובה...אין לי פתרון איך אני רק אומרת שמי שראוי להיזהר במקומות בהם את רגישה ולבחור ביתר קפדנות מתוך מה שאת כבר יודעת על עצמך.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו