צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואה מיילדותית
מנהל/ת הפורום: דר' אבנר שיפטן *דר' שיפטן אינו מומחה ברפואה מיילדותית
  צירים מוקדמיםללה 10:02 04/07/2007
שלום רב!

אני בת 37 בהריון שלישי, שבוע 30, עם סוכרת הריונית המטופלת באינסולין (ועדיין לא מאוזנת...) לפני כשבועיים היו לי התקשויו של הבטן וכאבים ולחצים. רופא הנשים שלי אמר שיש לי צירים מוקדמים ושלח אולתי למוניטור. המוניטור יצא תקין, ללא צירים ובמוקד אמרו לי שכנראה יש פעילות תת ריחמית והתחילו לתת לי "פריסולט" 3 פעמים ביום. גם המוניטות שעשיתי למחרת היה תקין. לאחר שבוע, הכאבים פסקו והמוניטור שוב יצא תקין ללא צירים. הנחו מאותי להמשיך בפריסולט לפחות פעמיים ביום. שאלתי היא,

האם אכן יש צורך להמשיך בפריסולט (אולי מספיק רק בלילה) וגם האם מותר לי לחזור לתפקוד רגיל (אנחנו, בעל ואני, פוחדים במיוחד מקיום יחסי מין, שמא יחזרו הצירים). נודה על תשובה מהירה.
   צירים מוקדמים ופרזולטד"ר אבנר שיפטן 23:50 07/07/2007
אחד הטיפולים נגד צירים מוקדמים הוא פרזולט. אך לפני מתן הפרזולט, יש לאבחן צירים מוקדמים. לא ברור האם אובחנו אצלך צירים מוקדמים. אם כן, רצוי להמשיך בטיפול, אם לא רצוי שיתנו לך הסבר למה מטפלים בך ע"י פרזולט.
יחסי מין בסוף ההריון, אצל נשים הרגישות לפרוסהגלנדינים שבנוזל הזרע, עלולים לגרום להופעת צירים ואף ללידה מוקדמת, לכן נשים שיש להן כבר בעיה מסוימת (כגון צירים מוקדמים או פתיחה צוארית), עדיף שימנעו מיחסי מין מלאים, עד שבוע 37. אפשר לקיים יחסי מין עם קונדום או עם שפיכה מחוץ לנרתיק.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו