צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואה מיילדותית
מנהל/ת הפורום: דר' אבנר שיפטן *דר' שיפטן אינו מומחה ברפואה מיילדותית
  תופעות לוואי של אוקסיטוצין בדםאורי הדסה קלוש 11:03 04/08/2009
שלום. אני כמה ימים אחרי תאריך הלידה המתוכנן (על פי חישוב של רופא) ועדיין ממתינה ללידה. שמתי לב שנוצרו אצלי תופעות בלתי מוכרות שלא חוויתי אותן בשלושת הלידות הקודמות של תגובות חריפות להורמון המופרש אל הדם - במקום שיגרום לצירים כפי שצפוי הוא גרם לי לאלרגייה חריפה (התעטשויות בלתי פוסקות עוד מלפני תשעה באב וגירודים בכל איזור הפנים), הזעות וגלי חום מרגע שההורמון מופרש - יכולתי לחוש את ההפרשה שלו במדוייק, ועוד כל מני תגובות סימפטטיות אחרות (כאבים מטורפים בחניכיים, דופק מהיר שהגיע ל110 ואפילו 120, נשימות מואצות, גזים ובלגן במערכת העיכול וכו'). כרגע אני לוקחת, בהמלצת מיילדת, אקמול פורטה קוד כל פעם שהם עולים. רציתי לשאול אותך - האם התופעות האלה מוכרות? מה אפשר עוד למנעם ואיך לכתחילה לגרום להם שלא יעלו, אני מעדיפה שלא לקחת חומרים מרגיעים. אגב, אין ספק שההורמון עבד כל הימים האלה "על ריק" וזאת מכיוון שהמילדת בדקה אותי אתמול והסתבר שאין בכלל פתיחה, העובר עוד לא נכנס לתעלה וחוץ מזה שהצירים לא היו סדירים ובקושי כואבים. מה כדאי עוד לעשות במצב כזה של עודף אוקסיטוצין והאם יתכן שלנשים מסויימות הוא יעיל ולאחרות לא? (הכוונה לכל השיטות של עיסוי פטמות, לקיחת קוהש כחול שממריצים את ההורמון הזה)?
תודה, אורי הדסה.
   אלרגיה לפני הלידהד"ר אבנר שיפטן 14:14 05/08/2009
המצב שאת מתארת אינו מוכר לי. לפי זה שאת עדין לא בלידה, רמת האוקסטוצין בדם היא עדיין לא גבוהה. עקב התופעות המתוארות על ידך, הייתי ממליץ לפנות לרופא נשים או למיון יולדות, על מנת לאבחן בדיוק את מה שמפריע לך.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו