צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואה מיילדותית
מנהל/ת הפורום: דר' אבנר שיפטן *דר' שיפטן אינו מומחה ברפואה מיילדותית
  מה זה...????נטע 00:20 01/06/2010
אני באמצע שבוע 37 של הריון שני. הריון ראשון הסתיים [לפני 6.5 שנים] בלידת בזק וגינלית בתחילת שבוע 38. בימים האחרונים היו כאבים חזקים במפשעה, כנראה בגלל התרופפות מפרק הירך. בכל אופן, אני מרגישה כבר כבד - וגם זה טבעי.

אבל היום, במקלחת, הכנסתי אצבע והרגשתי כמו גוש בשר ש"חוסם" את הפתח של הנרתיק בצורה מוזרה. הסתכלתי באמצעות מראה, וראיתי, שפתח הנרתיק נפוח וכחול, והיה משהו עגול בפתח. אני יודעת שזה לא הראש של התינוק, כי הראש אמור להיות קשה, וזה היה רך. אח"כ תפסתי אומץ להחדיר אצבעות יותר עמוק, והרגשתי ת'ראש, עגול וקשה ומבוסס באגן. כמובן שלא נגעתי בראש [לא הרגשתי שערות...], מה שאומר וודאי שאין לי פתיחה ללידה, וגם אין לי צירים סדירים, רק "צירונים" שבאים לידי ביטוי בהתקשות הבטן ולפעמים בכאב, אבל זה ממש לא סדיר.

שאלתי: מה יכול להיות שהיה בפתח הנרתיק? אציין, שניסיתי לקיים יחסים, ובעלי אמר שהוא מרגיש שהפתח חסום, וכאילו, אין בכלל נרתיק לחדור אליו... מאידך, רופאת נשים בדקה אותי אתמול בבוקר [גם ככה היה לי תור, אז רציתי לבדוק מה זה ריבוי ההפרשות (הנקיות) שהיה לי לאחרונה], היא בדקה אותי בספקולום, ואמרה שהכל בסדר...
   גוש בנרתיקד"ר אבנר שיפטן 22:38 01/06/2010
התיאור שלך מתאר גוש שישנו ולפעמים איננו, גוש בצבע סגול, אך שמאפשר להגיע לראש העובר. לפי הנתון שגוש זה משתנה מזמן לזמן, הייתי משער שאלו דליות (ורידים נפוחים) הנמצאים בנרתיק, ולפעמים שהם מאוד גדושים, הם מהווים גוש גדול ומריע. מאוד קשה לדעת מה זה ללא בדיקה, ואני הייתי חוזר על הבדיקה אצל רופאת נשים, לאחר שאת עומדת במשך כ- 10 דקות, יתכן שאז היא כן תראה את הורידים הנפוחים. ויכול להיות שזהו משהו אחר לגמרי.
   ?נטע 09:22 02/06/2010
רשמתי הודעת תגובה ואני חוזרת עליה, כי לא רואה אותה מופיעה על הצג...


שאלתי, מה אפשר לעשות כדי להקל על הדליות בנרתיק? האם יש להיערך מראש לאפשרות שזה ידמןם בלידה? מה תהיינה ההשפעות של זה?
   דליות בנרתיקד"ר אבנר שיפטן 12:18 02/06/2010
אין משהו לעשות כעת או לקראת הלידה. אם אחרי הלידה זה יפריע, יש לשקול טיפול בדליות. אינם צפויות להיפגע במהלך הלידה, לכן אינן מדממות יותר מהרגיל במהלך לידה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו