צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואה מיילדותית
מנהל/ת הפורום: דר' אבנר שיפטן *דר' שיפטן אינו מומחה ברפואה מיילדותית
  שלייה חסרהאורלי 09:45 27/01/2011
בלידה הקודמת שלי השליה יצאה כשהיא חסרה, מה שהצריך הוצאה של מה שנשאר בגרידה. האם מצב זה הוא מה שנקרא "שליה נעוצה"? האם יש מה לעשות או מה לא לעשות במהלך הלידה או יציאת השליה כדי להפחית את הסיכון שזה יקרה? תודה רבה!
   שיליה נעוצהד"ר אבנר שיפטן 10:33 27/01/2011
ברוב המקרים של שיליה שאינה יןצאת שלמה, אין מדובר בשיליה נעוצה, אלא מצב שבו התפרקה השיליה לפני שיצאה. מצב של שיליה נעוצה הוא יותר בעייתי, ויכול לקרות במקרים שונים, למשל אם יש לך צלקת ברחם.
הוצאה זהירה של השיליה לאחר הלידה, תמנע בדר"כ, מצב של צורך בהוצאת שארית הלידה.
   המשךאורלי 11:02 09/03/2011
עוד כמה שאלות בנושא זה: האם "הוצאה זהירה של השליה" הכוונה לא למשוך בחבל הטבור? לא ללחוץ על הבטן?
האם עדיף לפלוט את השלייה כמה שיותר מהר אחרי הלידה או להמתין, וכמה זמן? האם עדיף קודם להניק את התינוק? מה לגבי זריקת פיטוצין אחרי הלידה - האם מעלה או מורידה את הסיכון להתפרקות של השלייה? בלידה הקודמת קיבלתי זירוז של פרוסטגלנדין - האם יש קשר בין זה לבין השלייה החסרה?
עוד שאלה בנושא פיטוצין - האם יש סיכון בלא לקבל פיטוצין אחרי הלידה (זו תהיה לידה רביעית, בעז"ה)?
תודה רבה מאד! אורלי.
   ד"ר אבנר שיפטן 18:45 09/03/2011
הוצאה זהירה של השיליה היא משיכה בכוח מוגבל, על מנת לא לקרוע אותה לפני שהיא נפרדת מהרחם. בדר"כ מלווה גם בלחץ קל על הבטן.
השיליה נפרדת מספר דקות לאחר הלידה, ורק אז כדאי למשוך אותה. יש סימנים למיילדת לפיה השיליה נפרדה, ואז היא מושכת אותה בעדינות. אפשר להניק גם לפני היפרדות השיליה, וגם במשך הוצאתה, חשוב להניק לפי מצבו של הילוד, לפעמים הוא מותש מהלידה וזקוק למספר דקות של התאוששות לפני שהוא מתחיל לינוק.
זריקת פיטוצין קשורה להתכווצות הרחם לאחר היפרדות השיליה, אם הוא אינו מכווץ מספיק רצוי לקבלה, ואם הוא מכווץ היטב אין בה צורך בדר"כ.
אין קשר בין השראת לידה (זירוז) לבין שיליה שיצאה לא בשלמותה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו