צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואה מיילדותית
מנהל/ת הפורום: דר' אבנר שיפטן *דר' שיפטן אינו מומחה ברפואה מיילדותית
  פות נפוח...אני רק שאלה 08:35 09/10/2007
שלום, אני רק שאלה לרופא...
הריון שלישי מביא עמו כל מיני "מתנות" שלא היו קודם לכן.
מתחיל מורידים ברגל ימין, ופטריות חוזרות והולכות וחוזרות בנרתיק, הפרשות צהובות - חלביות מלוות עם גרד (לפעמים)בלתי נסבל. ועכשיו, בנוסף הפות נעשה נפוח, השפתיים לא נסגרות והחלק הפנימי של הפות פשוט בלוני משהו, אוף.
בשביל הרקע, בסך הכל מרגישה טוב, פעילה מאוד, יולדת תינוקות גדולים (3,400, 4,200) בלי תפרים, לידות טבעיות, בבית.

מה אפשר לעשות עם המטרד הזה? מה ההשלכות של פות נפוח ללידה?
אשמח לתשובה
גליה
   נפיחות וזיהומיםד"ר אבנר שיפטן 13:58 10/10/2007
ההריון גורם למצב של גדילת כלי דם ובצקות במקומות שונים. בדר"כ התופעה הזו יותר בהריונות חוזרים. כמו שציינת שישנם ורידים נפוחים ברגליים, שהם בעצם דליות, כך ישנה גדילה של ורידים בנרתיק, ולכן השפתיים גדלות. יכולה להיות בעיה במהלך הלידה של קרע בשפתיים ואז עלול להווצר דימום חזק מהרגיל, אך סיבוך זה נדיר, ואם בלידות הקודמות ילדת ללא קרעים, סביר להניח שגם בלידה הקרובה לא תהיה בעיה.

לגבי הזיהומים למיניהם, כולל הפטריות, מצב הריוני הוא מצב שבו מערכת החיסון עובדת בפחות עוצמה, כך שיש יותר זיהומים, הן בנרתיק בשתן ובשאר איברי הגוף.

מה אפשר לעשות: שטיפות אינטימיות, שימון המקום, והרבה סבלנות למצב. כדאי להתיעץ אם מטפל אלטרנטיבי, אולי להם יהיה רעיון למצב.
   תודהאני רק שאלה 20:40 10/10/2007
תודה




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו