צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואה מיילדותית
מנהל/ת הפורום: דר' אבנר שיפטן *דר' שיפטן אינו מומחה ברפואה מיילדותית
  הקשר בין אפידורל ובעיות גבענת 12:38 06/11/2007
אני רוצה לחלוק איתכם את סיפור הלידה שלי ומה שקרה לי אחריו ולשמוע מה אתם חושבות/ים: האפידורל אשם?
לפני שנתיים, אחרי הריון מקסים ומרגש מאוד, נולד סוף סוף בננו גיא והביא איתו אושר גדול. תקופת ההריון עברה נפלא, כמעט בלי בחילות ובלי עייפות. התלונה היחידה היתה כאבי גב אבל הם היו נסבלים. הרופא אמר שכאבי הגב הם תוצאה של שינה לא נכונה – אני אוהבת לישון על הגב ומשקל התינוק יצר לחץ חזק על עמוד השידרה שהתבטא בכאבים במשך היום.
ב-2 בדצמבר 2005 ירדו לי המיים ונסענו עם דמעות של התרגשות לבית החולים בציפייה ללידה. לאחר כמה שעות של צירים ביקשתי אפידורל. יחד עם האפידורל קיבלתי גם פיטוסין על מנת לזרז את הלידה ותוך 10 דקות חלף הכאב. תוך 4 שעות היתה לי פתיחה מלאה והגיע הזמן לדחוף. אחרי שעתיים וחצי של דחיפות סוף סוף יצא גיא. איזה התרגשות!!! איזה רגע קסום!!!
עבר חודש וחצי מאז הלידה וכבר הרגשתי מספיק חזקה לצאת לקניות. שמתי את גיא במנשא וטיילתי איתו שעתיים בקניון. בערב התחלתי להרגיש לחץ בגב תחתון. לאחר שעה הלחץ התגבר והתפשט לכל אזור הגב. לאחר שעתיים לא יכולתי לזוז. כך עברו יומיים והגב לא הראה סימני הבראה. נסענו לאורטופד שקבע שכאבי הגב הם תגובה מאוחרת למאמץ בלידה. הפתרון המוצע היה תרופות. אבל כדי לקחת תרופות הייתי צריכה לוותר על ההנקה. סרבתי לקחת את התרופות היות וממילא התרופות לא היו מרפאות אותי אלא רק משכחות את הכאבים.
הייתי מרותקת למיטה שבועות ללא יכולת לזוז כמעט. את גיא לא יכולתי להחזיק למרות שכל כולו היה אז רק 3.5 ק"ג ויכולתי לטפל בו רק כשהביאו אותו אלי כשאני במצב ישיבה או שכיבה. לעבודה בטח שלא יכולתי לחזור – אני צלמת, ואפילו את משקל המצלמה לא יכולתי לשאת באותם שבועות. לאחר חודש התחלתי להרגיש הקלות זמניות אך המצב השתפר והתדרדר ללא התראות. הייתי מרגישה שיפור אבל "אפצ'י" אחד היה מחזיר אותי למצב שכיבה. הייתי רחוקה מאוד מהחלמה ומיכולת לטפל בעצמי, בגיא ובטח שלא לצלם.
המצב הבריאותי שלי לא השתפר גם בחלוף 4 חודשיים. הרופאים והאורטופדים לא הצליחו למצוא את המקור לבעיה על אף צילומי רנטגן ו-CT. ניסיתי פיזיוטרפיה, כירופרקטיקה ודיקור ללא הטבה. מספר מטפלים טענו שהבעיה היא תוצר לוואי של האפידורל. מטפלים אחרים (רופאים בעיקר) התכחשו בתוקף. כך עברו שבעה חודשים של שיפור איטי מאוד עד שטיפול אצל כירופרקט חדש הביא הקלה משמעותית שבעקבותיה סוף סוף חזרתי לצלם. אגב אתן מוזמנות לבקר באתר - www.anatkalfus.co.il .
אז מה אתם אומרים? יש קשר בין אפידורל לכאבי גב?
תודה על ההקשבה ומתן הדעת,
ענת.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו