צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום גירושין
מנהל/ת הפורום: עו"ד ערן עזרא
  מדור קטיןפלוני 10:15 23/12/2010
בהסכם שלנו כתוב:"כי במידה והאם תחליט לרכוש בית ותיטול משכנתא ישלם האב בנוסף לדמי מזונות 33% מהמשכנתא שניטלה בגין חלקו היחסי של הקטיןובלבד שהסכום הכולל לצורך חישוב החלק היחסי כאמור לא יעלה עך 550 דולר"
כיום בפברואר בני יהיה בגיל 18 ומתגייס כניראה בגיל 19.
גרושתי מיתכוננת לקנות בית בקרוב.

יש לציין שאני אשלם גם מזונות בסכום של שליש מהמזונות עד גיל 18 ששילמתי עד כה ועד גיל 21.
אלו הנתונים והכתוב בחוזה.
שאלותי:
1.מה זה אומר אם היא לוקחת משכנתא ,לגבי התשלום שאצטרך לשלם בעיניין(לווה סך 230000 ש"ח)כמה אני משלם?האם חוקים אלו חלים גם אחרי ש"הקטין"מגיע לגיל 18?
2. מה קורה בתקופת הבניים עד הגיוס?

אודה על תשובתכם?
פלוני
   תשובהעורך דין ערן עזרא 21:57 28/12/2010
שלום רב,

הסעיף בהסכם הגירושין לא כל כך ברור, אך ניתן להבין ממנו את טווח התשלום. בכל מקרה התשלום יהיה עד 550 דולר.
נהוג לנקוב בהסכם שתהשלום הוא מגיל 18 עד 21, או עד לסיום תק' הצבא, לפי המאוחר, והתשלום של השליש, הוא 1/3 מהחלק היחסי ששילמת ערב הגעת הקטין לגיל 18.
לגבי תשלום המדור הדבר ניתן לפרשנות משום שמחד עליך לשלם את החלק היחסי של המדור ומאידך הרי שלדבריך לא היה תשלום כזה עד כה.
בכל מקרה, לעניות דעתי, לכל היותר מבחינת המדור עליך לשלם לכל היותר מגיל 18 ועד 21 1/3 מהמדור, אך כפי שציינתי אין הדבר סופי והוא נתון לפרשנות.
לגבי שאלתך בעניין תק' הביניים הרי שאין הבדל ומדובר לדבריך מגיל 18 ואילך.
סעיף המשכנתא לא ברור לגבי סכום המשכנתא, אך הוא מגן עליך בכך שהמקסימום שתשלם הוא 550$ ושליש מהם בתקופה היחסית מגיל 18 ואילך.

בברכה,

עו"ד ערן עזרא.
   פרשנות הסכם גירושיןעו"ד הילה זיסמן 10:56 30/12/2010
מר פלוני, שלום רב,

כפי שהשיב לך חברי עו"ד עזרא, הסעיף המופיע בהסכם לעניין תשלום חלקך בהחזרי המשכנתא, נתון לפרשנות עת הגיע בנך לגיל 18 שנים, כאשר אכן המקסימום אותו תצטרך, ככל שתצטרך, לשלם בגין החזרי המשכנתא, הינם שליש מהסך אשר נקבע בהסכם.

לעניין חיוב אב בשליש מסך המזונות ששולמו עת הגיע הקטין לגיל 18 שנים ובמהלך השירות הצבאי, שים לב כיצד נוסח הסעיף הנוגע לחיובך זה, היות וייתכנו מצבים בהם קטין הגיע לגיל 18 שנים וסיים את לימודיו בביה"ס התיכון,וממתין תקופה ארוכה עד לתחילת השירות הצבאי, במהלכו אין האב חייב עפ"י דין במזונות ילדיו.

מקווה שסייעתי,
בברכה עו"ד הילה זיסמן




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו