צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום גירושין
מנהל/ת הפורום: עו"ד ערן עזרא
  מבקשת הסבר לגבי ההתנהלות בבתי המשפט.תמי 08:28 04/01/2011
אני נמצאת במצב קצת שונה מהנורמל. ומאוד מתוסכלת מההתנהלות בבתי המשפט. אני מנסה להבין : למה במדינת ישראל, ה"בטלנים" זוכים להגנה, וה"חרוצים" לעונש ? ואני אסביר : אני ובעלי היינו שנינו עובדי הייטק. יום אחד הוא החליט לעזוב את העבודה ולחפש את עצמו. 8 שנים הוא חיפש את עצמו, וחי על חשבוני. ואני, שניסיתי לשמור על המשפחה, הלכתי איתו לטיפול זוגי, האמנתי שזה משבר חולף. שילמתי משכנתא לבד, ואת הוצאות הבית. והוא בזבז את כספי, על מסעדות, וחדרי כושר. היום הוא תובע אותי על חצי דירה, על הפנסיה שלי וקה"ש. האיש הזה לא עשה כלום בבית, לא שמר על הילדים, כלום. אבל על פי חוק, הוא ישלם מינימום מזונות, ויזרוק אותי מהבית. וההיפך : אישה עצלנית, שלא עשתה כלום בבית, ורק בזבזה את כספי בעלה, שעבד ופירנס, מגיע לה חצי דירה, ועוד מזונות אישה. איפה ההגיון פה ?
תודה.
   מחקר על תהליך הסתגלותלגירושיםערגה 22:09 04/01/2011
תמי שלום
אני דוקטורנטית באוניברסיטת בן גוריון ואני ערוכת מחקר של תהליך הסתגלות לגירושים. אני מחפשת אנשים שהתגרשו או נפרדו בארבע השנים האחרונות ויש להם לפחות ילד אחד מתחת גיל 18אשר מוכנים לענות על שאלון אנונימי, אותו אני שולחת בדואר. האם תהיה מוכנה לענות על השאלון? אשמח לקבל תשובה למייל שלי. תודה רבה ערגה
   ערגה 22:28 04/01/2011
המייל של erga@ry.otg.il ,תודה ערגה
   תשובהעורך דין ערן עזרא 22:34 04/01/2011
שאלתך מורכבת.
אכן אישה שאינה עובדת, זכאית בנסיבות, למזונותיה. אישה שעובדת אינה זכאית למזונותיה. קיימת חשיבות רבה בשאלתך אם הוא לא עבד מפני שלא רצה או מסיבות אחרות.
יש לך האפשרות לטעון טענות משפטיות שונות לגבי חלוקה של איזון משאבים, כמו לדוגמא חלוקה על פי סעיף 8(2) לחוק יחסי ממון. ניתן גם להקדים, בנסיבות, את מועד הקרע.
בכל מקרה הייועצי עם עורך דין שעוסק בתחום כדי למקסם את התוצאה עבורך.

אין תשובה זו מהווה תחליף לייעוץ מעורך דין.

בברכה,

ערן עזרא, עו"ד
   תודה רבה על תשובתךתמי 14:53 06/01/2011
הוא לא עבד, כי הוא מפונק וכי הוא התרגל שהוריו מימנו אותו רוב חייו.. והוא החליף אותם בי. כמובן שבבית המשפט הוא משקר במצח נחושה שהוא היה עקרת הבית, למרות שמעולם לא הזיז כוס או טיפל בילדים.
עורך הדין שלי, לצערי, לא ממש מצליח להתמודד עם המקרה. אבל מה שרציתי לדעת זה באופן כללי : למה הבטלנים מרווחים על פי חוק ? זה אומר שעדיף לאישה / לגבר, על פי החוק לא לעבוד, והרווח הכלכלי אחרי הגירושין מובטח.
למה אישה שלא עבדה, ושלא עשתה שום דבר בבית, כי היתה לה עוזרת. מטפלת וכו, זכאית למזונות אישה ומזונות ילדים, ואני שעבדתי כל השנים כמו חמור,גם בבית וגם בחוץ, כדי לשמור על שלום הבית, אומרים לי - ככה התרגלת, בעיה שלך. תמשיכי לפרנס את עצמך, וגם פוסקים לו מזונות אפסיים, למרות שהאיש בעל תואר שני.כוון שהוא "התרגל" לא לעבוד. האם אני מקרה חריג ? אני חושבת שיש כאן עוות ואי צדק של החוק. גם כשמדובר במקרה ההפוך. ( גבר עבד ואישה חיה חיי בזבוז ומותרות ) מה דעתך ?
   אין לך תשובה = ככה זה וזהו.תמי 07:23 12/01/2011
לצערי אני מבינה שככה זה פשוט, במדינה שלנו.
מה שעצוב זה, שמפספסים פה מי החלש ומי החזק.
כביכול, זו שעובדת, המנוצלת, היא החזקה.
והבעל המתעלל, הוא החלש, כי היא הרי פירנסה אותו.
לפעמים מרוב שמנסים להיות "הוגנים"
דורסים ברגל גסה את החלשים באמת.
עצוב.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו