צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום גירושין
מנהל/ת הפורום: עו"ד ערן עזרא
  תשלום משכנתא הנחשב כמזונות אישהא. 00:18 20/10/2011
החלטה שניתנה ע"י בית משפט לעניני משפחה לתשלום משכנתא ע"י הבעל בדירה בה מתגוררת האישה לבדה(אך שייכת לשני בני הזוג),כאשר תשלום זה יקוזז לטובת הבעל בהליך פרוק שיתוף, אך ייחשב כתשלום מדור(מזונות אישה). התשלום לא שולם מאחר והנכס עבר לכינוס ונמצא בהליך מכירה. האם ניתן לחייב את הבעל בתשלום אותו היה אמור לשלם ? וזאת למרות שהתשלום אמור להתקזז בהליך פרוק השיתוף ? ולמרות שהנכס עבר לכינוס ? אם נפתח ע"י האישה תיק בהוצל"פ כנגד הבעל בגי אין תשלום המשכנתא, האם יכול בית המשפט לעניני משפחה להורות על ביטול הליך זה בהוצל"פ. ומה סהיכויים שבית המשפט לא יחייב את הבעל בתשלום רטרו ?הרי התשלום היה אמור להיות מקוזז בהליך פירוק השיתוף, למרות שנחשב כתשלום מזונות אישה.
   רכיב מדור בפסיקת מזונותעו"ד הילה זיסמן 12:58 21/10/2011
על מנת שאוכל להשיב לשאלתך עליי לעיין בהחלטת כב' ביהמ"ש לענייני משפחה המתייחסת לחיוב במזונות האישה/תשלום המשכנתא. יחד עם זאת וככל שחוייבת בתשלום המשכנתא כחלק ממזונות האישה האישה יכולה לגבות תשלום זה בלשכת ההוצל"פ ואולם לא תוכל לקזז סכום זה מתשלום התמורה שהתקבל עבור הדירה בהליך הפירוק השיתוף. היינו, האישה לא תוכל לגבות סכום זה פעמיים.

כך או כך, עליך לקבל ייעוץ משפטי לכשהאישה תנקוט בהליך כזה או אחר במסגרתו ייבחנו כלל החלטות שניתנו בעניינך.

מקווה שסייעתי,
עוה"ד הילה זיסמן
רח' יפו 102, חיפה
   פתיחת תיק הוצל"פא. 14:42 21/10/2011
אכן, האישה פתחה תיק הוצל"פ , אך האם בית המשפט יוכל להורות על סגירת התיק וביצוע קיזוז על הסכום האמור ?
   עו\\\\\\\ 17:42 21/10/2011
האם התיקים אשר התנהלו בפני כב' ביהמ"ש בעניין הרכוש עדיין פתוחים? האם התמורה בהליך הפירוק השיתוף התקבלה והאם לאחר החזר הלוואת המשכנתא וכלל ההוצאות הכרוכות בפירוק נותרה תמורה?
אם התשובה על כל השאלות היא כן, ניתן יהא לפנות לביהמ"ש בבקשה מתאימה אשר תשים גם קץ להליך הגבייה בלשכת ההוצל"פ, וזאת למרות ההחלטה שניתנה בעבר בעניין החיוב.

הילה זיסמן, עו"ד
   יעל 22:34 25/10/2011
בהסכם כתוב שהמזונות יהיו צמודים למדד יולי 2007
השאלה שלי האם אני צריכה להזכיר לו לגבי זה שהוא לא משלם לא צמוד למדד, או לעשות את זה דרך עורך דין?
תודה




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו