צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום גירושין
מנהל/ת הפורום: עו"ד ערן עזרא
  שאלות - פרודיםדניאלה34 18:41 11/01/2013
שלום
אני פרודה מזה כחודש מבן זוגי. יש לי 2 ילדים (תינוקת וילד בן 5).
אני בתהליכי גירושין ם מגשר משותף ויש לי מספר שאלות :
1. קיבלנו מתנה מהוריי הפרוד שלי לרכישת דירה לפני מספר שנים. במעמד העברת הכסף שהוא המתנה היחסים היו מעולים. לא חתמנו על אסמכתא כלשהיא שהמתנה הינה בעצם הלוואה. כיום, הפרוד שלי דורש את הכסף בטענה כי זוהי הלוואה. הסכום הינו מה אלף ש"ח. מה הדין בנושא זה?
2. הפרוד שלי לא גר בבית, יש לנו עדיין חשבון משותף. הוא מעוניין לפתוח חשבון נוסף, אישי, שלו וכן החל מחודש הבא להעביר את המשכורת שלו לחשבונו החדש. על סמך זה מבקש לא לשלם משכנתא החל מחודש הב בטענה כי אינו גר בדירה. אין הסכם כתוב, אין גט. אין שום חוזה.. על הנייר אנחנו עדיין רשומים כנשואים. האם יכול לדרוש לא לשלם משכנתא ?
3. לפרוד שלי יש רכב מטעם העבודה. עד כה נהניתי משירותי הרכב כשהייתי יוצאת עם הילדים או לבד. האם אפשר לבקש החזר גם בגין רכב ? כי מבחינתי אם לא יהיה לי את הרכב, זה ירידה באיכות החיים. האם אפשר לכמת את הנושא לקטע כספי?
4. האם רצוי לדרוש את הסכום שכתוב בכתובה או שעדיף לבוד עם מגשר ללא התרבות של בית הדין הרבני ?
5. בתי נמצאת בגן פרטי מזה כמה חודשים. בן זוגי מבקש להוציא אותה מהגן ולהעביר אותה לגן ויצו או נעמת. אני לא מעוניינת בכך מאחר וזוהי ירידה באיכות החיים מבחינת איכות וטיב הגן. בגן הפרטי יש איכות מבחינת טיב הגננות, האוכל והאווירה. בתי פורחת בגן הזה למרות הקשיים הנוראיים שהיו לה עם ההסתגלות. הפרוד מבקש להעביר אותה לגן מאחר וטוען כי זה נטל גבוה מדיי עבורו וכי לא מסוגל לכך. מבחינתי, הוא יכול לעבוד שעות נוספות במקום העבודה שלו על מנת שהילדה תישאר במסגרת הנוכחית. מה ניתן לעשות בנושא?
תודה על ההקשבה. אשמח לסיוע.
דניאלה
   תשובהמנהל הפורום 08:01 13/01/2013
דניאלה שלום,

לעניין הלוואה מהורים, דרישת כתובה וכו' - ברור שכל מקרה הוא מקרה לגופו.
יש חשיבות לאופן שבו נתנו ההורים את ההלוואה, לאופן שבו הוא הופקד, לשימוש שבו, לעצם העובדה שאין אסמכתא וכו'. מה שנקרא פעמים רבות בהליכי גירושין - "מתנה שפתאום הופכת להלוואה".

בגלל המורכבות ובגלל שהתחלת הליך גישור אני מציע שתיוועצי בשיחה פרטנית עם עורך דין לגירושין על כל הנקודות שבמחלוקת.
יש לשקול את האפשרויות לאו דווקא של פנייה לערכאות אלא של בחינת נסיבות המקרה. מגשר, מן הסתם, הוא אדם אובייקטיבי שלא ייתן לך ייעוץ בעניין.

אין תשובה זו מהווה תחליף לייעוץ משפטי מעו"ד.


בברכה,

ערן עזרא, עו"ד
______________

www.forgetit.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו