צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום סיפורי לידה
מנהל/ת הפורום: נועה ברקת
  מה יש בסיפור לידהנועה ברקת 23:07 01/10/2007

סיפור לידה ג€“ סיפורי חניכה נשית

סיפור הלידה הינו סיפור חשוב שיש צורך לעבד ולהבין אותו. ההתנסות שלנו דרך ההריון והלידה היא התנסות חיונית, בעלת ערך וחשובה ג€“ קודם כל לנו ג€“ הנשים ולאחר מכן לחברה כולה.
יכול להיות שהרגשת כי לסיפור שלך אין כל ערך מיוחד או שתפגשי בנשים החשות כך. אולי חשבת כי הסיפור הוא חשוב אבל נתקלת בתגובות אדישות, לא מתעניינות או ביקורתיות. פגשתי ושמעתי מאות של נשים ואני יכולה לאמר ללא היסוס כי כל הסיפורים מהווים ציון דרך משמעותי בחייה של אישה.
חווית הלידה היא חוויה מכוננת בחייה של האם. למעשה היא חוויה מכוננת בחייו של כל אדם, שהרי כולנו נולדנו ולידתנו עיצבה חלק גדול מהאופן שבו אנו תופסים את העולם.
הלידה היא אירוע המשלב בתוכו חוויה גופנית, רוחנית ורגשית. זוהי חווית סף ג€“ חוויה שבה הזהות של האם משתנה בכל לידה ולידה. מישהי אמרה זאת פעם כך: "כשהצירים התחילו, הרגשתי כאילו אני עומדת בפני דלת גדולה והבנתי שאני נכנסת עכשיו למקום חדש".
כל לידה "חורטת" בהיסטוריה האישית שלנו עוד חריץ, מביאה אותנו למקומות חדשים.
כשמתבוננים ברצף סיפורי לידה אפשר לראות את ההתפתחות והשינויים האלו ואפשר להתחיל לסמן ג€“ כאן זה התחיל, כאן זה השתנה, כאן זה נפסק.
גם בכל סיפור לידה בפני עצמו אפשר לזהות את ההיסטוריה. היא מתגלה באופן שבו נשים מספרות, לעתים בפירוט רב, את מהלך העניינים. לכל סיפור לידה יש היסטוריה עצמאית משלו כשפענוחה, בכל השכבות הארכיאולוגיות שלו, מהווה מעין מפתח להבנת הסיפור לעומקו.
לעבודה עם סיפור לידה יש שלושה רבדים עיקריים:

1. פרטי הפרטים
הראשון בהם הוא עבודה עם הפרטים והעובדות. פרטי הסיפור חשובים. הם בונים את רצף העלילה, את ההקשרים שלה ודרכם מתבטאים ופועלים מניעים גלויים ונסתרים.
ירידה לפרטים מסייעת לנשים לספר את סיפור הלידה שלהן במלואו, תוך סגירת פערי זמן, חורים שחורים והבהרת פרטים לא ברורים. היא גם מסייעת לשחזר את הסיפור באופן חוויתי ולעבד רגעים משמעותיים. לכן, המשימה הראשונה היא לספר את הסיפור בפירוט, איזה יום בשבוע זה היה? מה היה מזג האוויר? מה לבשת? את מי פגשת? מה קרה בדרך לבית החולים? מי אמר מה למי וכו'... לפעמים במהלך ירידה כזו לפרטים תגלי בעצמך שאינך זוכרת את הרצף, או את הסיבה מדוע התרחש דבר זה או אחר, האם המיילדת שבדקה אותך פקעה את המים או שהיא רק בדקה אותך ואז ירדו לך המים? האם לקחת אפידורל אחרי או לפני שהרופא נכנס ואמר שיש לך עוד הרבה זמן עד הלידה...

2. משמעות
השלב השני של העבודה עוסק בחיפוש ומציאת משמעות. בכל אירוע בחיינו טמונה משמעות, לפעמים בולטת לעין, לפעמים נסתרת. מהו אותו חלק בסיפור שהינו בעל משמעות עבורך? עכשיו? מה קרה בו ומדוע? מה למדת על עצמך? מה השתנה? אלו אחדות מהשאלות שיכולות לסייע לך לזהות ולהגדיר משמעות לסיפור.

3. מה היעוץ הביוגרפי יכול להוסיף?
הידע הביוגרפי מבוסס על חוקים ארכיטיפים. לימוד ארכיטיפים אלו וזיהויים, מעניק מבט מזווית שונה, רחבה ועמוקה יותר על הסיפור הייחודי של כל אישה. עבודה זו קושרת בין עובדות הסיפור, לבין המשמעויות שניתנו להם לבין החוקים הביוגרפיים. בתוך מסגרת זו מקבל כל פרט משמעויות נוספות. הפקקים בדרך לבית החולים, הזריחה בדיוק בזמן הלידה, המיילדת שהיתה איתך, השלייה שהתעכבה ועוד ועוד.

בפורום החדש שלי סיפורי לידה, אנסה להציע עבודה עם שלושת הרבדים הללו, כשאני מאירה בכל פעם חוק ארכיטיפי אחר.
אתן מוזמנות.
נועה






שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו