צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום אלימות במשפחה
מנהל/ת הפורום: זיו סופר
  אח תוקףיניב 01:49 18/01/2009
שלום.

מזה זמן בן-דודי בן ה-16 נוקט בתקיפה חד צדדית כלפי אחיותיו הקטנות, אחת בת 13 ואחת בת 6.
התקיפות נגרמות בלי סיבה מבוססת אפילו, סתם כי הן עוברות לידו או סתם כי הן שרות או משחקות באופן שלא מוצא חן בעיניו.
את האחות בת ה-13 היה תקופה ארוכה תוקף לעיתים קרובות, ופעמים רבות סתם כך - אפילו כשסתם הייתה עוברת ליד חדרו בדרכה מחדרה למטבח או כדומה, במקרים כאלה באמצעות מכה על ראשה.
בשאר המקרים היה יוצר ריב עם האחות, ריב אשר היה מביא במהרה לתקיפתו אותה באמצעות בעיטות ומכות שהיו גורמות לה לכאב ולבכי עד שהוריהם היו מפרידים ביניהם.
המקרה החמור ביותר עם אחות זו אירע לפני מספר שנים, כשתקף אותה בראשה וירד לה דם ואימם מיהרה איתה למוקד הרפואי הקרוב לביתם.
את האחות הקטנה בת ה-6 גם החל לתקוף לאחרונה, וזה הגיע לשיאו כאשר בשבוע שעבר זו הקטנה שרה ושיחקה עם בובות והוא אכל צהרים במטבח הנמצא במרחק של כ-7 מטרים, ולאחר ששירתה לא נעמה לו הוא קם ותקף אותה באפה והיא מיד החלה לצרוח בבכי היסטרי ובמהרה כל היד שלה התמלאה דם (תיאור מדוייק ששמעתי מפי אימם). וגם במקרה זה מיהרה אימם איתה למוקד הרפואי הקרוב. ועדיין יש לילדה סימן של התקיפה בפנים ועדיין כואב לה במקום התקיפה.
אציין שהנער הוא פשוט קר רגש ולאחר שהאחות הקטנה החלה לדמם עדיין נותר הנער רגוע ושליו ואף חייך בעוד אימם כועסת עליו ומבררת טלפונית איזה מוקד רפואי קרוב פתוח באותן שעות. האב לא היה בבית ואם היה בבית יתכן שהיה בתגובה תוקף את בנו על מנת לחנכו (לפי האם).
יש לציין שלאחיות אין כמעט קשר איתו אולם הוא "מחפש" אותן על כל דבר קטן שלא נראה לו. בנוסף יש לציין כי הוא מתנהג אליהן בחוסר כבוד דרך קבע.

עצוב לי מאוד לדעת על מקרה כזה במשפחתי ואיני שלם עם עצמי כשאני קם בבוקר ויודע על כך.
אציין שהנער חי חיים בתנאים מעולים, גר בחדר משלו עם מחשב, אינטרנט וטלויזיה ויש לו כל הדרוש לנער בן גילו ואף יותר. אציין שהמקסימום שההורים עושים ככל הידוע לי בטיפול במעשיו, זה הבעת כעס מיידית ומתן עונשים כגון לבטל או לדחות את קניית חלק מהמותרות שמבקש (למשל מכונת גילוח חשמלית).


השאלה העיקרית שלי היא, האם המוקדים הרפואיים לא מחוייבים, כמו בית חולים, לדווח למשטרה על כל מקרה שבו הם חושדים שנגרם מאלימות?
וכיצד המורות בבית הספר שרואות את התקיפה בפני הילדה וקרוב לוודאי שומעות ממנה שזה נגרם מתקיפת אחיה לא מדווחות על כך?

השאלה השניה היא כיצד מוטב לנהוג במקרה כזה? אין לי לחלוטין בשום פנים אומץ לגשת בעצמי להתלונן על התקיפה במשטרה כי זה יפגע בקשר שלי עם כל משפחתי, כולל אימי וסבי וסבתי וכולם, הקשר פשוט יתנתק ואני ינודה מהמשפחה ומביתי.


תודה שקראתם את ההודעה במלואה.
אני מודה למנהלת הפורום ולכל אדם שיוכל לשפוך אור על טיפול במקרה שכזה באופן הטוב ביותר.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו