צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום אלימות במשפחה
מנהל/ת הפורום: זיו סופר
  מהי אלימות במשפחה?זיו סופר 00:13 09/10/2007
אלימות במשפחה היא למעשה שימוש של בן/בת הזוג בכוח ובטרור הבא לגרום לבן/ת זוגם/ן לעשות מעשה או להימנע מעשיה. אלימות במשפחה הינה עבירה על חוק למניעת אלימות במשפחה, התשנ"א-1991.

אלימות במשפחה מתרחשת בכל שכבות האוכלוסיה ללא קשר למצב כלכלי או חברתי. היא עלולה להופיע לאורך כל שלבי החיים וכוללת את מגוון היחסים המשפחתיים: אלימות בין בני זוג נשואים ושאינם נשואים (בתקופת החיזור והקשר), אלימות של הורה כלפי ילד, אלימות של ילד כלפי הורה ואלימות בין אחים. לרוב, התוקף והקורבן נכנסים לדפוס רגש-התנהגות קבוע סביב ההתנהגות האלימה. דפוס זה נקרא "מעגל האלימות"

ישנם סוגים שונים של אלימות:
אלימות פיזית - פגיעה בגופו/ה של בן/בת הזוג על ידי מכות, סטירות, בעיטות ואגרופים.

אלימות מילולית - שימוש בקללות, בשפה ובביטויים משפילים.

הטרדה/הטרדה מאיימת - חקירת בן/ת הזוג על מעשיו/ה, שיחות הטלפון שלו/ה וכד'. מעקב והגעה למקום העבודה גם הם מוגדרות כאלימות. שיחות טלפון מרובות במהלך היום גם הן נחשבות להטרדה.

אלימות רגשית ג€“ השפעה לרעה על מחשבותיו/ה, רגשותיו/ה, תפיסת עולמו/ה ותכונותיו/ה האישיות של בן/ת הזוג. הדבר נעשה על ידי חוסר פרגון ואמירות משפילות.

אלימות כלכלית - מצב בו רק אחד מבני הזוג שולט על כל המקורות הכספיים של המערכת המשפחתית, מונע מבן/ת הזוג השני/ה גישה אליהם ומקציב לו/ה סכום כסף על פי ראות עיניו/ה.

אלימות מינית - כאשר בן/ת הזוג מתייחס/ת לבן/ת הזוג השני/ה כאובייקט מיני וכופה (בכוח ושלא בכוח) עליו/ה יחסי מין.

בידוד - כאשר בן/ת הזוג מונע/ת קשרים משפחתיים וחברתיים, יציאה לעבודה ו/או ללימודים של בן/ת זוגו/ה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו