צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום אלימות במשפחה
מנהל/ת הפורום: זיו סופר
  אלימות מילולית בין ההורים והשפעות הילדים שרון 12:47 28/10/2007
שבוע טוב

יש לי שאלה בנוגע לאחי ואישתו, הם נשואים 5 שנים מבלי כימיה מיותרת בינהים.יש להם שני ילדים ילד בן ארבע וילד בן שנתיים וחצי
חיי הבית שלהם מתבססים על אבא שיוצא בבוקר וחוזר מאוחר בערב אין לו כל חשק ורצון לראות את אישתו כך שמגיע שהם ישנים כבר
בשבת יוצא לבד עם הבן הבכור ומחזיר אותו וממשיך את היום לבד עד השעות הקטנות של הלילה
היאי כמהו חיה את חייה ללא מפריע לפחות פעמיים בשבוע ישנם ריבים בבית חלקם קולניים יותר וחלקם פחות רובם ככולם לעיני הילדים ריבים שיכולים להתפרץ גם לפנות בוקר או בשעות לא קונבנציונליות אחרות.
לילדים ישנם מחלות אוזניים חוזרות ונשנות כמו כן חום ודלקות כל שבוע רציתי לדעת מהם ההשפעות של הריבים והקללות בין ההורים וכמו כן חוסר המסגרת המשפחתית הנורמטיבית שלא קיימת בבית הזה.מספר רב של שיחות ניהלתי עם אחי שמאוד רוצה להתגרש אך מפחד מהנזק שיגרם לילדים ומפחד שאישתו כסנקציה כלפיו לא תטפל ותדאג להם כראוי כפי שאימה כבר בעבר לאחר שאזר אומץ ופתח בהליכי גירושין . אישתו מבחינתה לא מוכנה או מפחדת לאבד את הנוחות הכלכלית בה חיה עד היום למרות שהבטיח שידאג לה .
אנא ממך אשמח מאוד לקבל תשובות בנוגע לילדים ומהן ההשלכות שנוגעות להם

תודה מראש
שרון
   השפעות על הילדיםזיו סופר 20:52 29/10/2007
שרון שלום, ילדים החשופים לאלימות מילולית בין הוריהם נפגעים הן מן האלימות, הן מן המתח השורר בבית והן מהמודל המשפחתי בו הם גדלים. החיים במשפחה בה יש אלימות (גם מילולית) עלולה לגרום להם מתח רב, חרדות, עצב, חוסר ביטחון, חוסר שקט, פיתוח חוסר אמון במבוגרים בכלל ובמוגרים האחראים עליהם בפרט וכן עלולים לאמץ התנהגות דומה לזו של הוריהם. כל זאת, כמובן, בחשיפה ממושכת לאלימות בתוך המשפחה.

אמנם גם לגירושין ישנן השפעות על הילדים אך הן הרסניות הרבה פחות במידה וההורים עושים זאת בצורה מכובדת ואינם נלחמים אחד בשניה (ולהיפך) דרך הילדים. במהלך הגירושין עלולים להתעורר אצל הילדים רגשות כעס על הוריהם, תחושות אשם ומחשבות שבגללם ההורים התגרשו, חשש שההורים לא יאהבו אותם יותר. אך עם כל אלו ניתן להתמודד בדרכים פשוטות יחסית והנזקים, כאמור, הם פחותים מאשר החיים בבית אלים.

לגבי אחיך ואשתו, נשמע שאשתו מפעילה אולטימטומים ומשתמשת בילדים. האם ישנה אפשרות שהוא יטפל בילדים לאחר הגירושין? ייתכן שהוא יצטרך לעשות שינויים בחייו בעקבות המצב החדש.
אני ממליץ שהוא יפנה ליעוץ מקצועי שיאפשר לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים איתם הוא מתמודד. אין סיבה שישאר במקום שלא טוב לו בו. זה לא בריא בשבילו והרסני בשביל ילדיו.

בברכה,
זיו




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו