צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ קריירה
מנהל/ת הפורום: ריני שניר
  התלבטות בנוגע למו"מ על תנאיםמתלבטת 17:24 01/01/2008
הי!
אני בהתלבטות איך להתייחס לנושא התנאים שלי. המצב הוא כזה: התחלתי לעבוד בחברה מסוימת לפני כחדשיים, בסיטואציה אולי לא סטנדרטית: כשחיפשתי עבודה פניתי בין השאר למנכ"ל החברה. הוא אמר לי שכרגע החברה לא מגיסת עובדים, אך אני נראית מתאימה ושיש לי מה להציע ולכן יעסיק אותי וכבר נראה איפה אני משתלבת. יש לציין שיש לי השכלה וכישורים גבוהים (יותר מתואר שלישי, השכלה רב תחומית) ובאופן כללי קורות חיים מאוד אטרקטיביים.
הוצעה לי משכורת לדעתי נמוכה מאוד יחסית לכישוריי ולשוק. לאחר מו"מ קצר העלו את ההצעה (מעט) לשכר עדיין נמוך ממה שציפיתי להתחיל איתו, אבל הסכמתי. בחוזה יש סעיף של העלאה (חד פעמית) של 10 אחוז לאחר חצי שנה. בנוסף אמר לי שידוע לו שהמשכורות בחברה נמוכות לעומת חברות מסוימות אחרות, אבל זה מה שהם יכולים להציע, ומאידך, ישנו תגמול אחר בדמות בונוסים ואופציות. אמר שבדיוק היתה חלוקה של אופציות שפספסתי, אבל שיהיו עוד.
התחלתי לעבוד, ובמשך החודש וחצי הראשון עבדתי על איזה פרויקט שהוא יותר מנהלתי ופחות מתחום הידע שלי, עבדתי על זה צמוד וביחד עם המנכ"ל וסיימתי.
לאחר מכן יצא שהתפנה תפקיד בהנהלה שכן מתאים לנסיון ולכישורים שלי, מדובר בניהול פרויקט וצוות עובדים, עשיתי חפיפה לתפקיד והשתלבתי בו.
בקשר לתפקידי החדש, אני לא יודעת אם ממש אפשר לקרוא לזה קידום, כי לא היה לי בעצם תפקיד משלי לפני כן (הכותרת שלי בחוזה העבודה היתה גם ככה "מנהלת X" – שיכולה לתאר גם את תפקידי החדש), לכן מאוד התלבטתי אם לבקש העלאה, והחלטתי בינתיים לחכות שתעבור החצי שנה הראשונה, וכשיגיע הזמן להעלאה המובטחת לי, אבקש העלאה גבוהה יותר על סמך ההשגים שיהיו לי עד אז.
אבל עכשיו קרה משהו שערער אותי מאוד: גיליתי במקרה שרוב העובדים קיבלו בונוס לסוף השנה ואני לא קיבלתי כלום. נכון שאני עובדת רק חדשיים, אבל א'-יכלו לתת לי בונוס יחסי למשך העבודה, ב'-בכל זאת עשיתי בזמן שהייתי פה פרויקט והבאתי אותו לשלמות, וגם על דבר כזה מקובל לתת בונוס.
בקיצור, נפגעתי מאוד. אני מתלבטת אם לומר משהו (חשבתי לפנות למנכ"ל ולומר שאני פשוט מרגישה לא מוערכת, גם משכורת נמוכה בהרבה מ"מחיר השוק" שלי, גם כולם קיבלו בונוס חוץ ממני, ומילא אם היו אומרים לי "תראי, את חדשה פה ולכן... זה לא שמתעלמים ממך", אבל כלום!).
מצד שני, אני עונה לעצמי את הטענה שמנגד, אני באמת חדשה, ועל המשכורת עוד מוקדם מלדון, נחכה לחצי שנה, ומקווה עד אז להוכיח את עצמי, ואז לדבר על זה.
מה דעתך?
   תשובהריני שניר 22:44 01/01/2008
קשה להגיד, תיארת את המצב בבהירות, אני יכולה לספר לך שברוב החברות אנשים שנמצאים פחות מ-3 חודשים אינם זכאים לקבלת בונוסים (שלא לדבר על פחות משישה חודשים). ואולי אותו מנכ"ל בכלל חושב שהבונוס שלך הוא ההזדמנות לקבל תפקיד של מנהלת פרויקט. אין לי מושג באיזה פרויקט עסקת לפני כן וגם ברור לי שאם הוא היה מוצא לנכון, כמנכ"ל, הוא היה יכול לתגמל אותך בצורה כלשהי, אבל נראה לי שבאמת מוקדם לשפוט.
מה שאני מנסה לאמר הוא שאת צריכה לתת לזה זמן, ע"פ המקובל את לא זכאית לבונוס כי על בונוס מסתכלים לאורך זמן, ונדירים המקרים בהם נותנים בונוס למישהו שרק הצטרף. קחי לעצמך את החצי שנה הקרובה ותבחני בכלל את מדיניות התיגמול.
בהצלחה בכל מקרה בתפקיד החדש
ריני
   ריני, תודה רבה.מתלבטת 08:46 02/01/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו