צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ קריירה
מנהל/ת הפורום: ריני שניר
  שאלה בנוגע לדיון שכר במקום העבודה - אשמח לעצתךקבועה 17:47 09/02/2008
שלום ריני,
אני נמצאת כרגע בחופשת לידה. קיבלתי ממקום העבודה שלי הצעה לקידום בעבודה, תפקיד אחר, מחלקה אחרת. למעשה זו לא בדיוק מחלקה אחרת אלא חברת בת של החברה בה עבדתי (אך באותו מבנה ומתפקדות כאילו כחברה ראשית ומחלקה בה). ברור שהתפקיד יגרור העלאה בשכר - לא נאמר רשמית אך מתוקף הנסיבות זה ברור, מה גם שידוע שחברת הבת המשכורות גבוהות יותר. אם אקח את התפקיד זה יהיה כרוך במעבר לחברה חדשה כלומר עזיבת החברה הקודמת והעסקה חדשה בחברה החדשה. לפיכך הדיון על השכר הוא לא במסגרת "העלאה בשכר" אלא דיון שכר רגיל (שוב, כי מדובר בחברה אחרת). יחד עם זאת, אותו אדם שאיתו אעשה את דיוני השכר יודע כמה אני מרוויחה כיום וזה בכל זאת לא לגמרי מנותק כי מדובר במעבר בין חברות קשורות, שיושבות באותו מקום וסה"כ החברות הן קטנות).זה הרקע. שאלתי האם אתן ממליצות מנסיונכן, בבואי לסגור את תנאי העבודה החדשים, האם להגיד מראש לאיזו משכורת אני מצפה או לחכות שהנושא יעלה מצד המעסיק או יותר נכון: לשאול אותו באיזה משכורת מדובר. אני מרגישה שאם אני שואלת אותו והוא נותן לי סכום שלא נראה לי יש לי פחות סיכוי ויכולת לבקש יותר מאחר ושאלתי אותו (אז ברור לי שההחלטה בידיו). ואם אני אומרת מה אני רוצה זה מעין תנאי לקבלת העבודה ומעין הצבת עובדה שאני מוכנה ורוצה לקחת את העבודה בשכר כזה וכזה. מה לדעתכן מקובל וכדאי יותר? ההנחה שלי היא שמה שאבקש זה לא מה שאקבל ולכן אין כ"כ סיכוי שמה שיציעו לי יתאים לי. תודה
   שכר חדש ריני שניר 20:04 09/02/2008
הי
נראה לי שכמו בכל מקום עבודה חדש שהיית מגיעה אליו את צריכה לסגור את כל התנאים מראש וזה כולל גם את השכר. ברור שהוא יודע מה השכר הקודם שלך אך זה לא מונע ממך להגיד לכמה את מצפה. הייתי מבקשת להגיע לשיחת תיאום ציפיות עם אותו מנהל אליו את מיועדת להגי ובה הייתי מבררת הכל. מהו התפקיד ומה גבולות הגישרה שלו, מול מי תעבדי ומי יהיו הממשקים, מה הוא מצפה ממך ואיך את רואה את התפקיד וכו' ובסוף הייתי מגיעה לתנאים ואומרת שמכיון שמדובר בתפקיד חדש ובחוזה חדש את רוצה עבור על כל הפרמטרים החל משכר דרך ימי חופש וכל השאר.
תראי- אם היית נשארת באותה חברה לא היה נפתח החוזה ואז היה יותר קשה, אך מכיון שמדובר בחוזה חדש עליו תחתמי את צריכה לסגור את כל התנאים.
וטיפ קטן- בידקי את נושא הוותק שצברת... חוזה חדש משמעו תקופת העסקה חדשה, וישלזה השלכות על פיטורים פיצויים וכדומה
בהצלחה
ריני
   תודה ריני ושאלה נוספתקבועה 21:11 09/02/2008
את יכולה לפרט אילו דברים יהיו מושפעים מבחינת קטיעת רצף הותק והתחלת העסקה חדשה (הדברים שאני חושבת עליהם הם מס' ימי חופש להם אני זכאית, דמי הבראה ופיצויי פיטורין - יש עוד?) תודה.
   רצףריני שניר 21:05 11/02/2008
עלית על הכל לדעתי, כמובן פיצויי פיטורין הברה ימי חופש וכמובן לשים לב שממשיכים להפריש לך לקרן השתלמות וביטוח מנהלים החל מהיום הראשון.
בהצלחה
ריני




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו