צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ קריירה
מנהל/ת הפורום: ריני שניר
  האם לבקש שינוי בתנאים לאחר שכבר חתמתי על חוזה בראיון עבודה?מוטרדת 23:22 09/02/2008
שלום רב,

שאלותי מאוד מטרידות אותי כבר כמה ימים.
אני אמורה להתחיל עבודה חדשה בעוד כ10 ימים.
לפני יומיים הייתי בראיון הסופי לקביעת תנאי ההעסקה.
עברנו יחד על חוזה העבודה והמנהל הסביר לי את הסעיפים המופיעים בו. לאחר שאמר לי על השכר השעתי וחתמתי על החוזה הוא הביא לי חוברת של החברה לקרוא המסבירה על האתיקה ומשאבי האנוש של החברה.
בתוך החוברת מצאתי סעיף בתנאים הסוציאליים שלאחר שנתיים עבודה מגיעה לי קרן השתלמות (מכיוון שאני מוגדרת בדרגה מסויימת) אך סעיף זה לא הופיע בחוזה עליו חתמתי אלא רק קרן פנסיה. שאלתי אותו על כך ואמר שזה אכן נכון. מה שמטריד אותי זה שהסעיף הזה על קרן השתלמות לא מופיע בחוזה ואני רוצה לבקש ממנו שזה יופיע, זה לגיטימי לבקש, נכון?
ושאלה נוספת היא: האם זה בסדר להגיד לו שהשכר נשמע לי נמוך והייתי רוצה לבדוק אפשרות של שכר התחלתי יותר גבוה למרות שכבר חתמתי על החוזה ובאותה פגישה עימו לא ציינתי זאת? אלא רק בדיעבד זה גרם להרהורים ומחשבות שניות?
ושאלה נוספת היא: בראיון לא הזכרנו כלל את נושא הפסקות האוכל (משום מה פרח מזכרוני). אני יודעת שמגיעה לי הפסקה של כחצי שעה על חשבון החברה, האם הם מחוייבים לספק אוכל? או לספק איזשהו החזר עבור אוכל, במידה ואני מביאה אוכל מהבית? מה בעצם ההסדרים הקיימים עבור הפסקות אוכל, מכיוון שאיני מודעת להם.

תודה רבה מראש עבור התייחסותך
ועל העזרה
   תשובות ריני שניר 21:04 11/02/2008
הי
מצ"ב תשובות
שאלתי אותו על כך ואמר שזה אכן נכון. מה שמטריד אותי זה שהסעיף הזה על קרן השתלמות לא מופיע בחוזה ואני רוצה לבקש ממנו שזה יופיע, זה לגיטימי לבקש, נכון?- בעקרון מעסיק אינו חייב לשלם קרן השתלמות, וזה יפה שזה מופיע בתנאים. את כמובן יכולה לבקש שזה יופיע בחוזה, אך יכול להיות שהוא לא יוכל לעשות זאת כי הוא לא ירצה להתחייב על עוד שנתיים מהיום. שווה לנסות.
האם זה בסדר להגיד לו שהשכר נשמע לי נמוך והייתי רוצה לבדוק אפשרות של שכר התחלתי יותר גבוה למרות שכבר חתמתי על החוזה ובאותה פגישה עימו לא ציינתי זאת? = בעקרון את אמורה לעשות את זה במעמד קבלת החוזה זה רצת מאוחר מדי להעלות את זה, אני בתור מעסיק הייתי מעדיפה לשמוע את זה ממך במעמד ההצעה ולא אחרי שחתמת, להעלות את זה שוב תלוי מאוד בסיטואציה וביחסים הקצרים שנוצרו בינכם, ואין תשובה חד משמעית.
בראיון לא הזכרנו כלל את נושא הפסקות האוכל (משום מה פרח מזכרוני). אני יודעת שמגיעה לי הפסקה של כחצי שעה על חשבון החברה, האם הם מחוייבים לספק אוכל? או לספק איזשהו החזר עבור אוכל, במידה ואני מביאה אוכל מהבית?- חצי שעה על חשבון החברה וחצי שעה על חשבונך- המעסיק אינו חייב לספק אוכל או החזר, זה ענין של רצון טוב ומה מקובל במקום העבודה הספציפי הזה .

בכל מקרה בהצלחה
ריני




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו