צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ קריירה
מנהל/ת הפורום: ריני שניר
  שינוי כיוון - איך מתחיליםליל 23:10 21/06/2009
ערב טוב ריני,אני כבת 35, עם שני ילדים, עובדת בעבודה מסודרת ומאוד נוחה.יש לי מקצוע אך הוא לא מאוד מבוקש. מקום העבודה שלי הנוכחי הוא מעין כלוב של זהב. היתרונות: מאוד נוח מבחינת שעות, גמישות, העדרויות, ממש מתאים לאמא לילדים קטנים. בנוסף, העבודה נחמדה לי. החסרונות: העבודה מתחילה לשעמם אותי, הייתי רוצה שינוי, השכר נמוך ולא ממש גדל עם השנים, אין ממש אפשרות להתקדם, בקיצור, מקום נוח שמאוד תוקע אותך במקום. אני מחפשת עבודה בתחום שלי אך אין ממש הצלחה. אני מוגבלת מבחינת שעות עבודה כאמור בגלל ילדים קטנים. השינוי הרציני שחשוב לי לעשות הוא לקדם את עצמי כלכלית. אני מרגישה שהשינוי לא יבוא ממציאת עבודה בתחום שלי מהסיבות שציינתי קודם. ולכן אני חושבת שצריכה לעשות שינוי. אני יודעת מה מתאים לי ומה אני אוהבת אך לתרגם את זה ללימוד של משהו פרקטי - אין לי מושג. האם יש לך רעיונות איך אני יכולה למצוא כיוון חדש ללימודים או לחיפוש עבודה שגם יתאים לי וגם יהיה פרקטי? בנוסף רציתי לשאול לגבי 2 תחומים: האחד, קרימינולוגיה (תואר שני באוניברסיטה) האם בתום הלימודים יש משהו מעשי שאפשר לעבוד בו? לא ראיתי כמעט אף פעם מודעות דרושים בנושא. האם מרוויחים טוב בתחום זה? השני הוא ארגון ארועים. אני יודעת זה דבר שמתאים לי ואני אוהבת (אין לי נסיון) איך אני יכולה לקדם את עצמי בכיוון הזה? תודה
   איך מתחילים ריני 21:49 27/06/2009
מצטערת על האיחור בתגובה... מקווה שאת קוראת
קצת קשה לייעץ כך ממרחק. דיי ברור ששעות העבודה מגבילות אותך כרגע, ולכן אם העבודה הנוכחית עונה על הצרכים של השעה שווה לשמור עליה אבל זה לא מונע ממך להערך לקראת העתיד בו תוכלי אולי לעבוד קצת יותר שעות או למצוא חלופה בה תוכלי לעבוד שעות שנוחות לך יותר בעבודה מכניסה. בתחום הקרימינלוגיה באמת קשה למצוא מודעות דרושים. לרוב אנשים שלמדו את התחום משתלבים במערך המשטרתי או במערך בתי הסוהר או בכל מה שקשור לטיפול באוכלוסיה בעיתית קשה לאמר שיש שפע הצעות.

תחום ארגון הארועים הינו תחום שסובל מעליות ושפל הנוגעות למצב הכלכלי של המדינה שלנו. ישנם גם המון מתחרים. השאלה למה בתחום הארועים את רוצה להגיע. אינני יודעת מה את עושה עכשיו והאם את מבינה את כל המשמעויות של להיות מעורבת בהפקת ארועים בואי נתחיל מזה שבהפקת ארועים הזמן שלך עומד לרשות הלקוח וממה שתיארת עד עכשיו פקטור הזמן מאוד חשוב לך. על פניו יש כל מיני קורסים בה םםניתן ללמוד יותר על התחום אבל עקב המגבלות שציינת וכל מה שאני ציינתי זה נשמע לי כמו משהו שנראה לך זוהר ומרתק ושווה ללמוד על זה יותר כדי חהבין יותר מה זה אומר . בידקי אם יש לך מישהו שעובד בתחום ובקשי ממנו לתאר לך ממה מורכב היום יום שלו. אני מקווה שהצלחתי קצת לענות על חלק מהשאלות
בכל מקרה אם יהיו עוד שאלות את מוזמנת לכתוב
ריני
   שינוי כיווו - מתחילים בהתבוננותאריאלה מוזדן 14:50 28/06/2009
שלום ליל
אסכם תחילה את כל שכתבת:
- את אם לשני ילדים, בעלת מקצוע.
- עובדת במקום שעבורך הוא כלוב של זהב - בעבודה מסודרת ונוחה, שעות עבודה נוחות וגמישות, עבודה נחמדה.
- העבודה מתחילה לשעמם אותך, השכר נמוך, ואת לא רואה שיש מקום להתקדם.
- הרצון שלך לקדם את עצמך כלכלית.ואת לא רואה אפשרי לעשות זאת בתחום העיסוק שאת עוסקת עכשיו.
- התחלת לחפש עבודה בתחום שלך, אך בתפיסתך המקצוע לא מבוקש ולא הצלחת למצוא עבודה.
- את יודעת מה מתאים לך, ומה את אוהבת אך לא מצליחה לתרגם זאת ללימודים "פרקטיים".
- רשמת 2 תחומים אפשריים שכנראה מעניינים אותך.

אני מציעה לעצור שנייה לפני שאת רצה להירשם ללימודים ומזמינה אותך להתבונן ולחקור תחילה מה בדיוק את רוצה בשלב זה מעצמך, כי לי זה לא כל כך מובן. - דבר אחד ברור לי שאת רוצה עבודה עם יותר כסף ושיהיה פרקטי. מזה פרקטי עבורך?
להלן כמה שאלות לחשוב עליהם:
- מה החלום שלך שתהיי גדולה? נסי לדמיין את עצמך בעוד 10 או 15 שנים - איפה את רוצה להיות?. מי את רוצה להיות? מה את רוצה לעשות?
- מה התרומה שאת רוצה להביא לעולם? אם היית יכולה מהו הסבל שהיית רוצה למנוע בעולם?
- רשמת שנראה לך שאת אוהבת לארגון אירועים - מה את אוהבת שם? מה מדליק אותך?
- רשמת גם קרימינולוגיה מה את אוהבת שם? מה מדליק אותך?
- מה את אוהבת בעיסוק הקיים שלך? במידה והיה נראה לך אפשרי להתפתח בו האם היית רוצה להחליף עיסוק? מה אהבת כאשר בחרת במקצוע הנוכחי?
- מה חשוב לך שיהיה בקריירה שלך? (לדוגמא רשמת ששעות העבודה חשובות-כמה שעות את רוצה לעבוד ביום)
- חשוב לך ההיבט הכלכלי - כמה כסף את רוצה להרויח? במדויק לא להסתפק בטוב ולא טוב.

נראה לי שאלה שאלות מספקות להפעם. תכתבי הכל באופן חופשי, תקראי את התשובות שלוש פעמים, תראי מה ראית מהקריאה הזאת, איזה דברים חדשים למדת.

אני בתפיסת החיים שלי - הכל אפשרי, אך קודם צריך להגדיר בצורה מדויקת מה רוצים! (זאת ההתבנונות) לאחר מכן לתכנן איך נגיע למה שאנו רוצים, מה הפער, וכיצד נסגור אותו. ורק בסוף הפעולות - יישום התכנון.

מקווה שעזרתי במעט
אשמח להמשיך וחשוב יחד
בהצלחה
אריאלה מוזדן
פרק ב' קריירה
0507877373




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו