צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ קריירה
מנהל/ת הפורום: ריני שניר
  מהן הזכויות שלי?ליאת 21:32 28/08/2007
שלום רב,

אשמח אם תוכלו לעוור לי. אני נמצאת בחופשת לידה חודשיים ונותרו לי עוד חודשיים עד לחזרתי לעבודה.
אציין בקצרה כי אני עובדת בעבודתי כבר שנה עד היום ונכנסתי להריון כאשר עבדתי חודשיים בעבודה. הודעתי לאחראים שלי שאני בהריון בשבוע 9 ( כאשר הודעתי אמרו לי: " מה זה ממש לא בסדר") ומאז החלו להתנהג אלי בצורה נוראית, אם זה מבחינת יחס שתמיד צעקו עלי למרות שתמיד עשיתי הכל בצורה הכי טובה ואם זה מבחינת שהוסיפו לי עוד חצי שעה למשרה מה שאומר שעבדתי משעה 9:00-17:30.

כעת לאחר שעבדתי במהלך כל ההריון ואפילו את ה 40 שעות לבדיקות שהגיעו לי לא ניצלתי כיוון שהרגשתי לא בנוח כי תמיד עשו לי פרצופים, אז תמיד עשינו את כל הבדיקות על חשבון הזמן שלי.

לקראת סוף ההריון התחלפו המנכ"לים והגיע סמנכ"ל חדש לחברה והאחראים שלי אמרו לי כי הם "סידרו עבורי את הקרקע" וכי דאגו שכאשר אני אחזור מחופשת לידה אעבוד פחות שעות עד 16:00 (משרת אמהות עובדות) ובנוסף כיוון שתפקידי היה רב מאוד והחברה במצב גדילה הביאו אדם נוסף, שנאמר לי שהוא יעבוד איתי יחד וכי הוא ימשיך לעבוד עד 19:00 וכך זה יאפשר לי לצאת מוקדם יותר.

כיום נאמר לי כי הדברים שהובטחו לי נאמרו רק בגדר הצעה וכי לא בטוח שאני יוכל לעבוד פחות שעות ואם אני מעוניינת אני יכולה לחזור ולעבוד במשרה מלאה ובמילים אחרות שאם זה לא מתאים לי אז.....
בנוסף נאמר לי "שאין מה לעשות יש בחברה שינויים כיוון שהיא גודלת ואני לא יכולה לצפות שדברים ישארו אותו הדבר".

אשמח מאוד לדעת את הזכיויות שלי וגם לגבי שעות העבודה וגם לשעת הנקה והרעה בתנאים?

בתודה מראש,
   זכויות ריני שניר 07:52 01/09/2007
בעיקרון את זכאית לשעת הנקה עד עוד 4 חודשים מתום תקופת חופשת הלידה. בעיקרון באם את חוזרת בסוף תקופת חופשת הלידה צריכים לשמור לך את מקומך הקודם וכן כל תנאיו (כלומר אותם תנאים כמו מקודם למעט שעת הנקה שמגיעה לך עוד 4 חודשים)
אם הארכת את חופשת הלידה לא חייבים לשמור לך את התפקיד הספציפי אלא רשאי הארגון להציע לך תפקיד אחר בחברה בעל אותו אופי.
במידה שובאמת השתנו פני הדברים בגלל שינוי ארגוני (ואם תתבעי את מקום עבודתך הם יצטרכו להוכיח זאת בפני בית דין עבודה) אין לך ברירה אלא לקבל את התפקיד שם מציעים לך.
מקווה שהצלחתי לעשות קצת סדר אם יש לך עוד שאלות אשמח לעזור
ריני




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו