צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ קריירה
מנהל/ת הפורום: ריני שניר
  תקיעות ליאת 15:33 10/05/2012
היי,

אולי זה עיניין קצת טיפשי,
אבל אני אדם שכלתני , אבל שמדובר בתקיעויות בדרך להצלחה, בייחוד אם כלכלית ועיסקית אני מאמינה בעין הרע,

מה שקורה לי עכשיו קרה לי כבר בעבר לא מעט, אני עובדת מאוד קשה ומתאמצת, וברגע שאני מתחילה לחשוף את "ההצלחות " שלי, ניתן לומר שמחוסר ברירה כי אני אדם דיסקרטי
באיזשהו מובן מעוררות כניראה קינאה מסביב, זו לפחות ההרגשה שלי ואז הכל נעצר, או שאני נהיית חולה, או שקורה איזה משהו שלא בשליטתי, או שאני מאבדת כוחות לגמרי .
לעומת זאת אם אני מתאמצת לשמור לעצמי וזה אפשרי אז דברים זורמים הרבה יותר ואני מגיעה למטרה שלי בקלות אפשר לומר.
לצערי הרב, כרגע איני יכולה להיות דיסקרטית ובחרתי לשתף בכדי לא לגמור באי נעימויות.

מה דעתכן על זה, איך אפשר להתמודד עם עיניין כזה? האם זה הגיוני ?
   מספר נקודות למחשבהאבי זילברמן 17:58 30/05/2012
הי ליאת,
במקרים רבים אנו מסגלים לעצמנו דפוסים ואמונות שתפקידם "להגן" עלינו מפני פחדים וחרדות, ולאפשר לנו להתמודד עם סיטואציות שונות, כמו לדוגמה: בדרך להצלחה (בייחוד אם כלכלית ועסקית..).
אותם דפוסים ששירתו אותנו בשלבים מסוימים בחיים הופכים ללא רלוונטיים ואפילו תוקעים, בדיוק כפי שאת מתארת.
את מתארת אמונה שיצרת לעצמך, המאפשרת לך "להשתחרר" מהדברים ה"מפחידים" במשימה וכביכול להתרכז בביצועה. יתרה מכך האמונה הזו מבטיחה לך, לכאורה, הצלחה.

זה לא כ"כ משנה האם זה הגיוני או לא (ואם זה לא הגיוני, אז מה?), אבל את יכולה לנסות להבין ממה האמונה הזו נובעת, וכיצד ניתן "להיפרד" ממנה.
כדי לסייע לך אנסה למקד אותך באמצעות מספר שאלות, שאולי יעוררו מחשבה ויאפשרו לך זוויות מחשבה נוספות על אותה אמונה (רצוי שתעלי את הדברים על הכתב):
1. האם את יכולה להיזכר במקרה/מקרים שבהם חווית הצלחה גם כאשר חשפת אותה עם אחרים?
2. האם את יכולה להיזכר בכישלון צורב שאירע במקרה שבו סיפרת לאחרים על הצלחותיך? האם זכית לפרגון? לביקורת? כיצד זה השפיע עליך?
3. האם את יכולה להיזכר בכישלון שאירע, במקרה שבו לא חשפת את הצלחותיך ?
4. עושה רושם שברגע שאת חולקת את הדברים עם אחרים הפוקוס עובר מהצלחה במשימה לכישלון במשימה - הרי דיברת על זה ועל פי הכלל: "כשאני חושפת את הצלחותיי אני חשופה לכישלון". זוהי האמונה שבה את מחזיקה (ובמילים פחות עדינות – מנהלת אותך). נסי לערוך טבלה של שתי עמודות: רווח (מה את מרוויחה מהאמונה הזו, כיצד היא משרתת אותך, לדוג': כשאני לא חולקת את הצלחותיי אני לא חשופה לתחרות/לביקורת/...) ומחיר (במה אני "נפגעת" כתוצאה מאמונה זו, לדוג': מונעת מעצמי פרגון מהסביבה/מחזיקה בבטן/...). לאחר שערכת את הטבלה – האם הרווח שווה את זה? האם המחיר משתלם? איזו אמונה חדשה היית רוצה לאמץ לעצמך?

מענה על תשובות אלה יאפשר לך להבין שלא מדובר בדבר טפשי כלל ועיקר, ואולי אף יעזור לך להבין שמותר ורצוי לחשוף הצלחות (אולי בצורה אחרת מכפי שאת נוהגת כיום, ולא בפני כל אחד), ושאין לזה באמת קשר ישיר למבחן התוצאה.

בהצלחה!

אבי זילברמן – מאמן אישי
052-6796779
www.avizi.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו