צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פריון פוריות והפריות
מנהל/ת הפורום: ד"ר קלריס נהרי
  שאלה לכל משתתפי\ות הפורום וגם לרופאים:טלי 11:15 08/10/2010
שאלה לכל משתתפות\ים הפורום וגם לרופאים:


לאחר שבעלי ואני התנסינו בטיפולי פוריות והזרעה הייתי רוצה לשמוע את דעתכן בקשר למספר נושאים שמטרידים אותי ואני משוכנעת שרובכן חוו חוויות דומות ושאלו את עצמן שאלות בנושא.
אני ובעלי הגענו למרפאת פוריות לאחר שנה וחצי של ניסיון להרות באופן עצמאי, וחצי שנה של טיפולי איקאקלומין דרך רופא הנשים שלנו. ורק כשכל זה כשל רופא הנשים שלנו שלח אותנו למרפאת פוריות.
במרפאת הפוריות נתנו לנו את רשימת כל הבדיקות שעוד היה עלינו לבצע ולאחר כל זאת קבלנו טיפולים בזריקות של פיורגון במשך שבועיים וזריקת אוביטרל לאחר השבועיים.
במשך אותן שבועיים בהן למדתי להזריק לעצמי בבטן את הפיורגון עשו לנו פעמיים בשבוע בדיקת אולטרסאונד (לבדוק את גודל הזקיקים) ובדיקות דם (לבדוק את רמת ההורמונים בגוף+ פרגסטרון).
כשהזקיקים הגיעו לגודל המתאים (לאחר שבועיים), הורו לנו להזריק את האוביטרל ולאחר יום וחצי הגענו למרפאה ע"מ לעשות הזרעה.
ביום של ההזרעה משום מה לא נתנו לי לעשות בדיקת אולטרסאונד ולא בדיקת דם, כך שלא היה לי ברור האם כבר היה ביוץ, קיים ביוץ כעת או יהיה ביוץ. האם עכשיו זה הזמן האידאלי לעבור את ההזרעה או הזמן כבר עבר.
כשהגענו למרפאה פשוט שלחו את בעלי לתת זרע להשבחה לפני ההזרעה.
לאחר מכן חיכנו במשך שעתיים וחצי עד אשר הזרע יהיה מוכן. הכניסו אותנו לחדר עם כסא גניקלוגי ומזרק עם צינורית פלסטיק ארוכה, שבמזרק היה הזרע..
ציפיתי שלפחות בחדר הזה יעשו לנו איזושהי בדיקה גניקולוגית ע"מ לבדוק אם קיים ביוץ.
או שתהיה מצלמה שתבדוק זאת תוך כדי החדרת הזרע לנרתיק.
אך כל התהליך ארך כדקה או שתיים שבו הרופאה הזריקה את תכולת המזרק לנרתיק, תוך כדי הרחבת המקום ע"י מלקחיים. לאחר זאת הורתה לי לשכב במשך חמש דקות ובזאת הסתיים התהליך.

עכשיו... השאלות שלי הן כאלו:
א. מדוע לאחר טיפול אינטנסיבי בזריקות, בדיקות דם ואולטרסאונד שנעשות פעמיים בשבוע במשך כמעט חודש. דווקא ביום הקריטי בו אמור להתבצע תהליך ההזרעה לא מאפשרים לנו את הגישה למידע החיוני לנו כמו בדיקת פרוגסטרון ובדיקת אולטרסאונד לבדוק ביוץ כאשר הבדיקות הנ"ל יכולות להוריד את רמת הלחץ והחרדה ולעלות את הביטחון שכל מה שעברנו לא היה לשווא או לפחות להשרות מעט ביטחון שהכל מתנהל כמצופה.
במיוחד לאור העובדה שאנו אמורות להיות רגועות וזה יכול לעזור להצלחת הטיפול.

ב. מדוע דווקא ביום הזה לא משתמשים בציוד ובטכנולוגיה שנראית די מדויקת ומשוכללת.
מדוע לאחר שנוכחתי שקיים ציוד טכנולוגי שמראה באופן מדויק את גודל הזקיקים ואת הביוץ,
דווקא באותו רגע של ההזרעה ( שזה הרגע החשוב ביותר כביכול) לא משתמשים בציוד הזה, או בציוד כלשהו שיכול לעזור בין אם לרופא המטפל בהזרעה עצמה או בין אם זה יכול להועיל לנו הנשים להיות רגועות יותר. אלא פשוט מזריקים את הזרע ממזרק עם צינורית "בצורה עיוורת" מבלי לבחון לאן הוא מוזרק בדיוק (האם הצינורית הגיעה לביצית) או בכלל קיים ביוץ ונותנים לנו הזוגות להיות במתח עד זמן בדיקת ההריון שאותה ניתן לבצע רק לאחר שבועיים מיום ההזרעה.
אודה לכם על תגובות בנושא.
   טלי - גם אני שאלתי את אותה שאלה הילה 06:21 15/11/2010
היי , גם אני אותם חששות עברתי לפני שבוע ויום הזרעה ובדיוק את אותו תהליך שלך . בכל קופת חולים עושים אולטרסאונד רגיל ובכל התהליך היינו עם מעקב אולטרסאונד ודוקא ביום ההזרעה אין אולטרסאונד
השבועיים ההמתנה ממש מורטים עצבים אני מנסה להעסיק את עצמי כל הזמן ולנסות לחשוב חיובי עוד שישה ימים נדע אם אצטרך לחזור ליטפולים או שסוף סוף זה הגיע
אשמח להיות בקשר
   היי הילהטלי 18:16 16/11/2010
אני יודעת עד כמה זה מתסכל ההמתנה עכשיו ובאמת צריך ורצוי לשמור על אופטימיות.
אחרי ההזרעה הראשונה בבדיקת אולטראסאונד לאחר האיחור במחזור הודיעו לנו שאני בהריון ושיש עובר אחד, לאחר שבוע וקצת באתי להבדק שוב מכיוון שהיו לי כאבי בטן חזקים ואז אמרו שיש שני עוברים ושכנראה שהיתה טעות ופיספסו אחד.
עכשיו אנחנו בהריון תאומים שבוע 10 ועכשיו יש מתחים חדשים ... :)
תשמרי על הרבה אפטימיות וסבלנות ושיהיה לך המון בהצלחה .




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו