צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פריון פוריות והפריות
מנהל/ת הפורום: ד"ר קלריס נהרי
  זקוקה לעזרה בבקשה.גלית 13:54 21/04/2011
שלום רב לך ד"ר קלריס וחג שמח,

אני כבת 39+, אם לשתיים מטיפולי IVF. (סה"כ שלושה מחזורי טיפול כשהאחרון שהסתיים בלידה היה לפני 4 וחצי שנים).החזרת מוקפאים כארבע פעמים והריון כימי לפני שנה כתוצאה מזאת.
אנחנו מהבלתי מוסברים. אני מאוד רוצה ילד נוסף אך חוששת ומלאת חרדות בכל הקשור בקבלת הורמונים .(מאוד חוששת ממחלת הסרטן).
מתייסרת מהמחשבה שרק הורמונים יוכלו לעזור לי,אולי יש אפשרות לתת כמויות הורמונים שלא מזיקה?
מה את היית ממליצה לאנשים במקרה כשלי?
הבדיקות שלי תקינות כולל רירית רחם יפה וזרע מצויין.
כל כך חבל שזה לא מגיע טיבעי...

FSH (יום חמש למחזור)4.61
LH-4.38


האם לפי הנתונים האילו אני נחשבת כאחת שעברה הרבה טיפולים,
יש כמובן להוסיף את ה-5 טיפולים לגרוי שחלתי והזרעות הקודמים ל-IVF.

מודה לך על ההתיחסות,
אני כל כך מוטרדת שזה פשוט משגע אותי
.
חג שמח
   אושרית 19:53 26/04/2011
איך את יודעת שההורמונים גורמים למחלה?
הרופאים בכלל לא מזכירים זאת.הם רק אומרים תסתכלי על הסטטיסטיקה ומחקרים ואין הרבה. אבל לצער אין לדעת.יש סיכון.פתאום ראיתי מאמרים באינטרנט וחקרתי. הרופאים לא מזהירים בכלל ולא מיידעיםאת המטופלות על הנזקים העלולים להתרחש בעתיד. האם רופא יידע אותך או קראת באינטרנט?
   הי אושריתגלית 22:16 26/04/2011
הלוואי ולא היה צורך לדאוג.
כמות ההורמונים שהגוף חשוף אליהם בזמן טיפולים עולה בהרבה מהכמות הטיבעית שהגוף מייצר.
ישנן נשים שמקבלות כמויות מאוד גדולות ליצור זקיקים וכאילו שפחות, יחד עם זאת עדיין האיזון ההורמונלי הטיבעי בגוף מופר וזה עלול לגרום, לא עלינו ,לכל מני תופעות לא רצויות במיוחד בטווח הארוך יותר.
ישנן הרבה מאמרים בנושא ואם תשאלי רופאים לגבי אפשרות לחלות חלילה בסרטן עקב טיפולים,התשובה לרוב תהיה :" הכל היום מסרטן" או "לא הוכח קשר ישיר בין הטיפולים לסרטן השד".
לפי מה שאני מבינה ממה שקראתי באינטרנט, לא ברור לחלוטין הקשר בין סרטן השחלות והשד בטיפולי הפריה חוץ גופית בטווח הקצר,
אך בטווח הארוך אין מספיק מחקרים בנושא, במיוחד שהנשים שעליהן התבססו המחקרים עדיין צעירות בכדי שהמחלה תתפרץ.
בקיצור ,יש עוד פקטורים להתפרצות המחלה אך בגדול אף אחד לא יכול לומר שזה לא מסוכן "לשחק" עם ההורמונים ואיזה מחיר זה גובה מאותה האישה שרק ביקשה את הדבר הטבעי ביותר, להביא ילד לעולם.
ועדיין... המון נשים מטופלות בהורמונים ומצליחות להגשים חלום.
רק שלא ימצאו קשר חד משמעי ומפחיד בעתיד...
   אושרית 16:06 27/04/2011
תודה.
הלוואי. זו תעשייה שמגלגלת מליונים בכל שנה. הרופאים מתפרנסים מהטיפולים. שקוף שהם לא יודו בקשר.חברה קרובה ביקרה אצל רופא כירורג והוא אמר לה להגיע ולהבדק כל שנה גם באולטרסאונד בעקבות שימוש בהורמונים. הוא גם הוסיף שהוא יודע בוודאות שקיים קשר אחרת לא היו מבקשים מהנשים לפני תחילת טיפול לבצע כל כך הרבה בדיקות גופניות. מאחלת שתיכנסי באופן טבעי.
   גלית 15:17 28/04/2011
את צודקת, אושרית, זאת באמת תעשיה ענקית,מאוד נוח וקל לומר לאשה שכל חלומה הוא להיות אמא לא לדאוג,אבל אני בטוחה שאם הן היו מודעות יותר לנזק האפשרי פחות נשים היו פונות לסוג הטיפולים הזה.מצד שני חלקן ללא הטיפולים האילו לא יכולו להביא ילדים כלל...

הכירורג שלי מקופת חולים, אמר לי לדוגמא שאני לא נמנת בקבוצת סיכון לחלות חלילה במחלה, מצד שני הוא מבקש להיבדק פעם בחצי שנה ופעם בשנה אולטרסאונד וממוגרפיה,ואני עוד לא בת 40.אני לא יודעת אם לבחורה שלא עברה טיפולים הורמונליים עושים בגיל הזה ממוגרפיה בכל שנה, זה בכל זאת קרינה...

צריך לנשום עמוק... לטפל בבריאות... ולקוות לטוב!
   תשובהד"ר נהרי 11:16 10/05/2011
שלום גלית וחג עצמאות שמח,

אני מבינה את החשש ממחלה ממארת אבל במסגרת טיפולים ואחריאם תמיד יש לבצע בדיקות שד אולטרה סאונד ומשטח מצוואר הרחם לסרטן אם חלילה יש סרטן ומתגלה בשלבים מוקדמים אז הריפוי מהיר יותר. לגבי כמות הורמונים אין קשר ישיר וחד משמעי שאני מכירה בספרות לגבי כמות ההורמונים והיווצרות וסוג מחלת הסרטן. כפי שאמרתי יש להיות במעקב. לכן אם ילד נוסף אז הייתי מתחילה כי כפי שציינת אתם אכן לא מוסברים אז גם לגורם הגיל יש אפקט מצטבר.

בהצלחה,
ד"ר קלריס נהרי
מומחית לפריון יילוד וגינקולוגיה
מנהלת פורום פריון פוריות והפריות
www.drnahari.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו