ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
השארות שנה נוספת בגן חובה עבור ילד מאוד מפותח | לילי | 21:28 05/01/2010 | |||||
ערב טוב דרורית. בני בן 5 בגן חובה, של העיריה. מאחר והוא נולד בסוף השנה וכן בגלל גודלו הפיזי הקטן, החלטנו להשאיר אותו שנה נוספת בגן חובה ולא להעלותו בשנת הלימודים הבאה לכתה א'. בעוד שמבחינה גופנית-פיזית הוא לא בשל לכיתה א' (הוא מאוד מאוד נמוך לגילו), מבחינה שכלית-קוגניטיבית הוא מפותח מאוד, הרבה מעבר לגילו. בני הוא ילד שמתעניין מיוזמתו בנושאים שמעבר לגילו וגם מבלי שאנו "דוחפים" או מגרים אותו לכך. לדוגמא חישובים מתמטיים (עושה חישובים בראש של מספרים דו ספרתיים, עושה חישובי כפל וכו'), ידע לקרוא מגיל צעיר מאוד בלימו עצמי, וכן בעוד תחומים ודוגמאות רבות נוספות. מצד אחד הוא אוטודידאקט אך מצד שני הוא יכול תקופה ארוכה לא ליזום תחום חדש או לא להעמיק בתחום קיים. ברור לי שבשנה הבאה, שנה נוספת בגן חובה, הרמה תהיה הרבה מתחת לרמתו. אני כמובן אבקש מהגנתת לגרות אותו בגירויים שמתאימים לו. החשש שלי הוא שהוא ישקע למקום נוח של בינוניות. זה קצת מה שקורה עכשיו. קיים פער בין היכולות שלו ובין ההתעניינות שלו בנושאים מורכבים והכניסה שלו לפרטים ולעומק ובין חוסר היוזמה שלו לפעמים והשקיעה שלו במקום הנוח והקל. אז שוב, החשש לי הוא שהוא והיכולות הגבוהות שלו יעלמו מאחר ולא יהיו לו גירויים שמתאימים לו. האופציה היחידה שחשבתי עליה היא לשלוח אותו לחוג שיענה על צורך זה. מה דעתך?
|
|||||||
שלום לילי, | דרורית אמיתי-דרור | 22:27 07/01/2010 | |||||
ספרי עוד על הילד. לא רק מבחינת יכולת קוגניטיבית.
איך הוא מבחינה ריגשית? חברתית? האם יש דברים מיוחדים שמאפיינים אותו? קשיים מיוחדים? את מתארת בצורה כל כך מושכלת את יכולותיו הקוגניטיביות ולחלוטין לא מזכירה את התחום החברתי והריגשי. איך שהוא אני מרגישה שאת "מדלגת" על התחום החשוב הזה - ולא ברור לי למה. דרורית אמיתי-דרור מומחית לגיל הרך יועצת להורים ולאנשי חינוך טל. 0522322420 036990742 |
|||||||
המשך - תיאור הילד | לילי | 16:51 10/01/2010 | |||||
שלום דרורית, הסיבה שהפן הרגשי-חברתי לא הוזכר היא מכיון שאני לא מתלבטת בנוגע להישארותו, כבר החלטנו להשאירו (גם בעקבות התיעצות איתך). השאלה יותר נגעה לאיך לגרות אותו ולגרום לו להתענין וליזום לימוד נוסף. בכל אופן מבחינה חברתית הוא בסדר גמור, אין לו בעיות או עניינים מיוחדים. בשנים הקודמות התאפיין יותר בקשרים של אחד על אחד ובעיני השנה דווקא למד גם להתחבר יותר לחבורות. מבחינה רגשית נראה כי הוא כמו הממוצע כלומר לא מפותח מעבר לגילו ולא פחות מגילו. הוא מאוד אוהב ללמוד, לשאול, לחקור ולדעת דברים חדשים. דבר נוסף מבחינה חברתית, הוא מעדיף ברוב המקרים שיבואו אליו מאשר ללכת לחברים, בכל פעם מסיבה אחרת (לא תירוץ, אלא באמת אומר את הסיבה האמיתית). יש לו אחד קטן ממנו בכ-3 שנים. יש דברים נוספים שחשוב שאפרט? תודה.
|
|||||||