צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  קשיים עם ילד בן 2.5עדי 12:57 27/06/2010
שלום! בני בן שנתיים וחצי, ונולדה לנו בת לפני חמישה חודשים. עד הלידה הוא היה ילד מאוד רגוע ושליו, ומאז כפי שציפניו השתנה. הוא עושה דברים דווקא, מנסה לזרוק דברים לכיוונה, וסתם דברים על הרצפה, כאילו בוחן את הגבולות וגם את האהבה שלנו כל הזמן. אנחנו מקפידים על הגבולות, וכשהם מופרים הוא נשלח לחדר להירגע ונראה שהוא אפילו נהנה לעשות זאת. הוא חוזר אחרי דקה וחצי, מודיע נרגעתי ואף מבקש סליחה. אנחנו מאוד רגישים לכל השינוי שעבר עליו, מבלים זמן אתו ביחידות כמה שניתן, אך נראה שהוא כועס ומקנא. האם יש עוד משהו לעשות כדי להרגיע את הרוחות, או שיש להמשיך כך עד שהשילוב של גיל ההתבגרות המוקדם ואפקט הלידה יחלוף או שאולי יש דרכים נוספות על מנת להקל עליו (ועלינו : תודה!
   נראה שאת ערה לסיבות הגורפות העיקריות שיש לקחת בחשבון. אני מציעה דרורית אמיתי-דרור 15:06 27/06/2010
להמשיך לשים גבולות - אבל לצד הגבולות לתת לו מקום להביע את רגשותיו בצורה שתאפשר לו לשחרר גם לחץ, רגשות קנאה, כעס, צורך בעצמאות וניפרדות וכו'.
ניתן לעשות זאת על ידי סיפורים, ציורים, עבודה עם חומרים, תיאטרון בובות וכו', תנועה, מוזיקה וכו'.
לגבי הגמילה: האם הוא מוכן מכל הבחינות האחרות? מבין מה מצופה ממנו? מכריז כשהוא עושה פיפי/קקי? שולט בשרירים הרלוונטיים? יודע להתאפק?

אם הרוחות לא יירגעו בעוד חודש-חודשיים - כדאי להתייעץ אישית עם מישהו מקצועי בתחום כדי לא להיכנס לשלב נוסף של "פלונטר".

דרורית אמיתי-דרור
מומחית לגיל הרך
יועצת להורים ולאנשי חינוך
טל. 0522322420 036990742
   בהמשך לתגובתךעדי 21:41 29/06/2010
הי דרורית! תודה רבה על התייחסותך. לגבי הגמילה- אין ספק שהוא מוכן,הוא מודע לצרכים בזמן אמת, ושולט בהם.זו פשוט בעיה של חוסר רצון רגשי יותר מפיזי. יש לדעתך דרך לעזור לו? הוא ילד שמאוד מבין ומשתף פעולה כשמסבירים לו את הסיבה של דברים.תודה...




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו