צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  איך לחנך את בתי בת 6ויקויק 22:15 30/06/2010
תקופה קשה עוברת עליה ועלינו.נולדה לה אחות מקסימה שעכשיו בת חודשיים והיא אוהבת אותה נורא,מנשקת ומחבקת אותה בלי סוף וזה אפילו מציק לה ולנו כי זה בא בהגזמה וכמה שמנסם להתאפק ולאפשר היא לא יודעת את הגבול.לנו ההורים היא בכלל לא מקשיבה,אם פעם היו ימים בודדים קשים, שעות קשות לרוב שעות הערב כשהיה צריך ללכת להתקלח אבל לרוב אני היתי זאת שפתרתי את הסיכסוכים והכל הסתדר מתי שהתערבתי,עכשיו אין לי אפשרות כזאת בכלל.זה מגיעה לדברים קיצוניים של צרחות ושאף אחד לא אוהב אותה על דברים שטותיים כמו ללכת לישון.כשהקריז עובר היא אומרת שהיא שונאת שהיא עושה את זה והמוח שלה מטומטם.
אני הנהגתי עכשיו בתקווה שזה יעזור את שיטת המדבקות וגם זה לא ממש עובד עד הסוף היא יכולה להיות נהדרת בבוקר ואחרי הגן ואיך שמגיעה השעה לישון זה חוזר לקללות וחוסר משמעת וזילזול בנו שממש לא איכפת לה מכלום.
יש לציין כי אנחנו מקימים כל הבטחה ואם הבטחתי שהיא לא תקבל או ההפך תקבל אז היא מקבלת.אין שום הצדקה לזילזול אנחנו נותנים לה כבוד ראוי ומראים לה בהתנהגות שלנו איך לכבד ולהתנהג.מנסים לדבר איתה כמה שאפשר ולא עוזר כלום לזמן ארוך זה קורה שוב כשאומרים לה לא או מבקשים משהו שהיא לא רוצה.
אני גם לא רוצה להעניש אבל היא לא משאירה לי ברירה,לקחתי לה עכשיו אפשרות של מישחקי מחשב כי זה היה מגיעה להתנהגות מגעילה ומזלזלת לאחר המשחקים או תוך כדי.
בנתיים ממשיכים לאסוף מדבקות אפילו חצאיי מדבקות,מה עוד אפשר ????
   קודם כל מזל טוב להולדת הבת השנייה! בוודאי חג גדול למשפחה - אבל אני משערתשזו לא בדיוק שמחה גדולה לבת ה-6.דרורית אמיתי-דרור 23:34 02/07/2010
בוודאי שיש גם לה התרגשות ורגשות חיוביים וטובים כלפי אחותה - אבל יש לה גם רגשות קינאה וכעס גדולים. ובכל זאת - אני לא שומעת אותם יוצאים בצורה יעילה או ישירה כלפי האחות.
את מתארת "רק" אהבה ומסירות ענקיים לקטנה - שכמעט חונקת...

מאד מציעה לתת מקום ולגיטימציה גם לרגשות השליליים כלפי האחות - ואז אולי יהיה לה קל יותר אתכם.

יחד עם זאת - אסור לחפש את המטבע רק מתחת לאור הפנס ולייחס הכל בטבעיות ובאופן אוטומטי רק ללידת האחות.
האם בררתם מה עובר עליה מחוץ לבית? בגן? לקראת כיתה א'? לקראת החופשה? עם חברות? חברים?

אם לא תצליחו להגיע למשהו משמעותי בכוחות עצמכם, שיעזור לילדה וישנה את עוצמת התגובות שלה ואת תחושת המצוקה - כדאי לפנות לגורם מקצועי שיעזור לכם לעזור לה.

בהצלחה,

דרורית אמיתי-דרור
מומחית לגיל הרך
יועצת להורים ולאנשי חינוך
טל. 0522322420 036990742




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו