צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  גמילה ממוצץ ופיפישירן 23:36 03/07/2010
שלום דרורית,
הרבה זמן לא השתמענו...מאז הסמינר.
אני פונה אליך בשאלה אישית לגבי בתי - כיום היא בת ארבע. עד לפני שלושה ימים הצלחתי לגרום לה לקבל את המוצץ לשינת הלילה בלבד והדבר הצליח. ביום רביעי האחרון ביקרנו אצל רופאת השיניים שהסבירה לה שהמוצץ גורם לה לנזק. לאחר הביקור שבנו הביתה, דיברנו על העניין, הראתי לה את הפה שלה כיצד הוא נראה במראה (לא יודעת כמה היא באמת הבינה...) והיא ישר ניגשה לפח וזרקה אותו.
בערב היה לה ממש קשה במיוחד לאור העובדה שיש לה אחות בת שנתיים שעדיין ישנה עם המוצץ (גם היא מקבלת את המוצץ רק בשינה). היא בוכה מציינת כי קשה לה וצריכה שאני אהיה לידה ואעזור לה (לרוב ע"י "דיגידיגי"). ככה זה מאז יום רביעי אלא ששמתי לב שהיא גם קושרת את עניין הגמילה לחוסר שליטה שמתבטא בסוגרים, כלומר היא עושה פיפי במיטה, כיום (יום שבת) גם בשנת הצהריים וכעת בלילה.

שאלותיי - האם ישנה דרך אחרת לנהוג - כיצד לעזור לה להירדם לבדה בלי לפתח תלות בי או בבן זוגי?
כיצד לעזור לה בעניין ההרטבה הלילית?

אשמח לתשובה,
בברכה,
שירן
   שלום שירן ( שירן מהסטאז'?? אם תרצי - צייני איזה שירן.... היו כמה),דרורית אמיתי-דרור 16:37 07/07/2010
יש כאן כמה שאלות.
בעניין המוצץ: אני נוטה לומר לעיתים שפסיכולוג עולה יותר מרופא שיניים....
אצלך דווקא נראה שיש מקום להיכנס לתהליך גמילה מהמוצץ כי יש נכונות ומוטיבציה מסויימת. תמיד זה גם קשה.
אני חושבת שטוב שאת עוזרת לה להירדם - אבל את צריכה לשלב בכך גם "גמילה" מהעזרה: ליצור הפסקות ב"דיגידיגי", לצאת ולחזור...).
חשוב לשבח ולציין את ההצלחות - וגם את החלקיות.
לא ברור לי אם יש לידה עניין של הרטבה מתמשך - או שהתחיל רק עכשיו, עם הפרידה מהמוצץ.
בכל מקרה: לא נכון יהיה לטפל בשני הדברים יחד. סיימי אתעניין המוצץ ועיברי אחר כך (אחרי תקופה של מנוחה בין שני הדברים) לעניין ההרטבה.
בעניין ההרטבה: האם היתה אי פעם יבשה לחלוטין? אם לא - כדאי לשלול קודם כל כל בעייה פיזיולוגיץ. יש למרפאת הילדים אמצעים לעזרה רפואית למרטיבי לילה - עוד לפני שפונים לחלק של הייעוץ והפסיכולוגיה.

בהצלחה,

דרורית אמיתי-דרור
מומחית לגיל הרך
יועצת להורים ולאנשי חינוך
טל. 0522322420 036990742
   כן שירן מהסטאז' - עדכוןשירן 22:27 24/07/2010
דרורית היי,
תודה על התשובה. אז עדכון קצר - נושא הגמילה עובר בסדר היא כל הזמן זוכה לתשבוחות והיא מודעת לעניין. לעיתים כשהיא עייפה היא עדיין אותר שקשה לה בלי מוצץ אבל זה עובר עם הרבה "חיבוק של כוח ונשיקה של כוח"
לגבי ההרטבה - לפני הגמילה מהמוצץ היתה מתעוררת יבשה לעיתים רחוקות התעוררה רטובה. אבל כעת אני מציינת באוזניה בטקס השינה כי אני משאירה לה אור דולק במסדרון ואת מנורת הלילה וזה עוזר היא מתעוררת לעשות את צרכיה בלילה וקמה יבשה אם כי יש פה ושם פספוסים, אני משתדלת לא לעשות מכך עניין ו"לזרום" עמה בעניין.

זהו בינתיים,

תודה רבה,
שירן




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו