צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  שינויים בהתנהגות לאחר מעבר לכיתה אנילו 11:18 02/12/2010
בני בן ה- 6, (ילד שני לשתי אחיות) התחיל השנה כיתה א'.
אחרי 10 ימים בבית הספר, (נטו 6 ימים) היה מפגש מאוד קשה עבורו בנוכחותי, הימורה פשוט התקיפה אותו, ובין היתר אמרה לו שהוא יוצא לשירותים הרבה, "בסוף אני לא אאמין לך, יברח לך וזה לא יהיה נעים", לא אעלה את כל הסאגה הארוכה, אבל העברתי אותו כיתה.
היה לי ברור שהוא עובר משבר ועמדה מולי מורה עם קווים סאדיסטיים באישיותה וחוסר יכולת להכלה. הוא עבר כיתה אחרי חודש, שרובו היו חגים.
במהלך החודש הזה הייתה רגרסיה מאוד קשה בהתנהגותו והוא עשה דברים שמעולם לא היה עושה (גזר שיער, קישקש על הקירות, הכה צעק בטונים מאוד גבוהים...) בנוסף לזה הוא היה מתעורר בלילות.
לאחר המעבר לכיתה אחרת, שאותו אגב הוא עשה בשמחה אחרי שהסברנו לו שאנחנו חושבים שיהיה לו טוב יותר בכיתה החדשה (מבלי לרמוז על הבעייתיות שהייתה מול המורה), התנהגותו התאזנה, והוא עובד מאוד יפה בחומר הלימודים.
אך עדיין הוא לא חזר לעצמו לחלוטין, הוא מתחצף ומנסה הרבה פעמים לגרור את הסובבים לתגריות, פוגע באחיות שלו ועושה דברים שהוא יודע שאסור.

בשני הלילות האחרונים הוא גם התעורר בלילה, ומבחינתי כנראה ששוב משהו לא קשורה. תוך כדי כתיבה אני מבינה שזה די בסמוך לכך שעדכנו אותו ואת אחותו הגדולה על כך שהמשפחה עומדת לפני התרחבות וצפוי להיות לו אח.

אנחנו משתדלים לתת לו זמן איכות לבד עם אחד מאיתו פעם בשבוע, ואבא שלו מאוד מקפיד על לעשות איתו משוה שגרתי בבית כמו להתקלח או להשקות גינה כמעט כל יום.

אנחנו צריכים עזרה כדי לדעת להגיב להתנהגויות השליליות הללו, והאם יש צורך לפנות לעזרה חיצונית כדי להבין מה מסעיר אותו כל כך. הוא מתקשה בהתבטאות בע"פ וכשאני שואלת אותו למה הוא בוחר להתנהג כך הוא לא יודע לענות, מקסימום הוא אומר שיש בתוכו גמד רע, שאמור לו מה לעשות.

לא יכולתי לקצר... מצטערת על האורך...

תודה על ההתייחסות!
נילו
   שלום נילו,דרורית אמיתי-דרור 11:03 11/12/2010
אני שואלת את עצמי אם היציאות התכופות לשירותים (בלי קשר לתגובה האלימה של המורה) הן עצמן סימן לאיזה קושי.
האם גם עכשיו הוא מרבה לצאת מהכיתה? כדאי לבדוק עם המורה החדשה.
על פניו נראה שכדאי לגשת לכמה שיחות ייעוץ ולברר בצורה מעמיקה ומקצועית יותר (מזו שפורום מאפשר) מה מקור הקושי ואיך ניתן לעזור לילד.
אני מניחה שהידיעה על הרחבת המשפחה תורמת גם היא - אבל צריך להיזהר מלחפש את המטבע רק מתחת לפנס המואר היטב. חשוב לבדוק היטב גם במקומות אחרים כדי לא לפספס משהו.

דרורית אמיתי-דרור
מומחית לגיל הרך
יועצת להורים ולאנשי חינוך
טל. 0522322420 036990742
   טובאביב 14:20 28/12/2010




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו