צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  בן שלוש שלא רוצה ללכת לגן - לא ברור מה מפריע לולילי 20:37 19/01/2011
שלום דרורית, בני בן 3, נמצא בגן פרטי. הוא שנה שנייה בגן. השנה הראשונה הייתה מצוינת, מאוד נהנה ותמיד הלך בשמחה לגן, ואף יותר מזה, לא רצה ללכת הביתה בסוף היום ובשבת רצה כבר שיגיע יום ראשון... השנה בתחילת השנה היה גם בסדר אולם לפני מספר חודשים הוא התחיל להגיד בכל בוקר שלא רוצה ללכת לגן. זה לווה גם בקושי בפרידה ובדיווח מצד הצוות על כך שלא כל הימים עברו עליו ב"טוב". בתקופה האחרונה הוא עדיין מציין שלא רוצה ללכת לגן אך מבחינת דיווח הצוות הימים עוברים עליו בנעימים. אנחנו שמנו לב לכמה שינויים מאז שהוא לא רוצה ללכת לגן: ראשית, הפסיק לגמרי לישון צהריים. אנחנו פשוט מרגישים שהוא מותש מעייפות. אין שום סיכוי לגרום לו לישון ולכן זה לא יכול להיות פתרון. דבר נוסף קשור בכך שהגן הוא גן רב גילאי (בני שנתיים עד ארבע, ביום הכניסה לגן). לצוות בגן יש נטייה לטעמנו, "לבגר" את הילדים ולהתייחס אליהם מאוד מהר כאל גדולים, בוגרים וכו'. אנחנו בשיחות רבות עם הצוות על כך ועדיין, קשה לשנות גישה או אמונה אצל אנשי צוות. במקביל בתקופה זו הוא הרבה פחות רוצה להיפגש עם חברים אחרי הצהריים ואם כן אז בעיקר אצלו או אצל החבר אבל ביחד איתי. אנחנו כמובן זורמים איתו עם רצונו. מבחינה חברתית בעיקר על סמך דיווחי הצוות יש לו חברים, משחק בעיקר עם שתי בנות בגילו שהם מעין "שלישייה" אבל חוץ מהן הצוות מדווח על כך שיש לו עוד חברים וחיי חברה. אני אישית לגמרי מאמינה שכשילד אומר שהוא לא רוצה ללכת לגן אז זה מה שהוא באמת מרגיש ורוצה אך לא מצליחה לשים את האצבע על איפה הבעיה ואיך אפשר לעזור לו. אשמח לשמוע דעתך.
   גם לי קשה לדעת מהי הסיבה. אין לנו כלים לניחושים ומה שאת מתארת אינו נותן כיוון מחשבה מסויים עדיין...דרורית אמיתי-דרור 14:54 22/01/2011
ראשית - אני שמחה בשביל הילד שלך על כך שאת רגישה למה שעובר עליו ושמה לב לניואנסים. הוא בהחלט זכה!!!

אני מציעה שתבקשי מהצוות לספר לך בפירוט על כמה פעילויות שהילד אוהב וכמה שאינו אוהב בגן. בקשי שיתארו מה קורה לו בכל אחת מהסיטואציות.
במקביל: ספרי לו את מדי פעם על חוויות שונות שלך מהעבודה, חיי הבית וכו' שכוללות תחושה של סיפוק ותחושה של אכזבה או אי שביעות רצון. אל תתני ציונים לעצמך. רק ספרי על מה שהיה (סיפורים פשוטים וקצרים) ומה שהרגשת. אל תתחקרי אותו ואל תצפי לתגובה מיידית. אני מניחה שהוא יביא דברים משל עצמו בקצב שלו.
חכי עוד קצת. אולי זו תקופה שתחלוף - לא נדע למה התחילה ולמה עברה מן העולם...
אם בכל זאת תרגישי שיש משהו מאחורי השינוי בהרגשתו ושהוא במצוקה שאתם לא מצליחים להקל עליה - אולי נכון יהי להתייעץ עם יועצת הגן (יועצת מקצועית חיצונית. אני מקווה שיש כזאת) או לגשת לייעוץ בעצמכם.

דרורית אמיתי-דרור
מומחית לגיל הרך
יועצת להורים ולאנשי חינוך
טל. 0522322420 036990742
   דרורית תודה רבה על תשובתך ועל הפידבקלילי 22:13 22/01/2011
זה מאוד חשוב הפידבקים האלה על עבודה קשה והרבה אהבה.. אנחנו ננסה את הדברים שהצעת ונחזור אליך אם תהיינה שאלות נוספות.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו