צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  בעיות התנהגות אצל בן שלוש?אביבית 10:53 01/04/2011
אני אמא לילד בן שלוש, בינתיים הוא הילד היחיד (מצפים בקרוב לאחות קטנה).
יכולתו הוורבלית מדהימה, הוא מדבר ומבין כמו ילד הרבה יותר בוגר מגילו.
מאז שהוא קטן הוא היה כל הזמן מושך שיער ומרביץ סתם כך לכל ילד שהיה רואה בסביבתו. בחודשים האחרונים המצב השתנה ומאוד השתפר, הוא כבר לא מרביץ לילדים שהוא רואה לידו.

הוא מאוד רגיש לשינויים ולדברים חדשים ובמהלך השנה הנוכחית בגן התחלפו גננות בגלל חופשת לידה. הדבר השפיע עליו מאוד וערער לו את כל הסדר, זה בא לידי ביטוי שהוא מאוד משתולל ומתפרע(בעיקר בשעות הצהריים כשבאים הורים לקחת את הילדים שלהם), לא תמיד הוא מסכים לשבת בשעת מפגש בגן, לעיתים מרביץ לילדים,קשה לו ליצור קשרים חברתיים עם ילדים, לא יודע איך לגשת אליהם ולכם לעיתים מציק להם כדי 'להתחיל' איתם.

בבית קשה לו לשבת ולשחק לבד, אם אני לא משחקת איתו הוא לא משחק ועושה שטויות, הוא ממצא מהר מאוד משחקים תוך שתיים שלוש דקות ממצא משחק ורוצה לסיים אותו (יש דברים שהוא מאוד אוהב ואז הוא יושב דקות ארוכות- כגון גזירה במספריים, בצק, חרוזים) ספרים הוא אוהב רק לפני השינה וגם אז הוא לא תמיד מרוכז ולפעמים במהלך הקראת הסיפור הוא מדבר על נושאים אחרים שלא קשורים.

אני חושבת שבגיל זה הוא כבר אמור להיות יותר שקול ורגוע ולשבת קצת יותר לשחק. אני חוששת לבעיות קשב וריכוז.
האם ממה שתארתי כאן יש מקום לחשש זה?
היכן אני יכולה להתייעץ?
הייתי בגיל שנתיים במכון להתפתחות הילד, לאחר שמילאתי טפסים בעניין ויסות חושי ושם אמרו שאין לו כלום והוא עוד קטן מדי.

לעזרתך אודה, שבת שלום.
   למה היית איתו באבחון בגיל שנתיים? אנא פרטי.דרורית אמיתי-דרור 21:30 06/04/2011
   תגובה לדרוריתאביבית 22:05 06/04/2011
הייתי איתו באבחון כיוון שחשתי שייכתן ויש לו ויסות חושי, כי הוא לא כל כך אוהב מגע- לא אוהב נשיקות ולא אוהב חיבוקים, היה מציק לידים בגילו בלי כל סיבה והרגשתי שאולי יש מקום לאבחון. אבל שם אמרו שהוא עוד קטן והם לא רואים בעיה ואם אני אראה משהו שאבוא לאחר גיל 3.

אני צריכה בימים הקרובים למלא טפסים וללכת.
אך מכל מה שכתבתי לך, האם זה מרגיש לך כמו קשב וריכוז? או שזה נשמע תקין לגיל הזה?
   אמא יקרה, למה להתלבט בהתכתבות אם את אמורה לפנות לאבחון חוזר בעוד זמן קצר? לכו לאיבחון ושם תוכלו לקבל חוות דעת מפורטת ומבוססת הרבה יותר ממה שפורום ונסיבות כאלה מאפשרים. חג שמח!דרורית אמיתי-דרור 09:23 16/04/2011




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו