צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  התנהגות "חצופה"א 18:07 04/04/2011
דרורית שלום,
אני אם לשתי בנות - בכורתי בת 4.10 חודשים והשנייה 2.10 חודשים. בימים אלה ממש אני עתידה ללדת את ילדתנו השלישית.
מצד בכורתי אני מתחילה לחוש שינויים בהתנהגות אשר ניתן לייחסם לגילה והקבוצת השווים לה בגן - ומה כוונתי? מאז שנכנסה לגן של ט.חובה וחובה היא העשירה את אוצר המילים שלה ולאוו דווקא הכוונה לחיובי...הבעיה היא שהיא משתמשת בכינויים הללו כלפינו וכלפי אחותה הצעירה. כמו כן שמשהו אינו למורת רוחה היא משחררת את חרצובות פיה בכל התוקף ולא מהססת אף להרים יד. הגבולות בבית מאוד ברורים. אינני מקבלת התנהגות זאת ובכל פעם שהיא מתבטאת בצורה בוטה היא מורחקת לפסק זמן. אני חוששת שמא הדבר הזה יחריף כעת עם השינוי שיחול בקרוב בע"ה וכמו כן אני לא חושבת ששיטת פסק הזמן מוכיחה את עצמה כמועילה.
האם ישנה דרך נוספת לנהוג?
אשמח לתשובה,
תודה מראש
א.
   האם תוכלי לתת דוגמא לסיטואציה כזו (כולל הביטויים שהיא משתמשת בהם), כולל מה קורה קודם ומה קורה אחר כך?דרורית אמיתי-דרור 21:32 06/04/2011
   א 22:01 06/04/2011
ובכן,
התגובות הן בתחום המילולי - ביטויים כמו "טיפשה"; "מטומטמת", אני מניחה שסיטואציות כאלה מתרחשות כאשר ישנו מצב שבו אחותה מקבלת תשומת לב על התנהגות חיובית ואילו היא לא, אזי התגובות מחריפות והן לא מקבלות במה היא "מזינה" אותם ומלבה אותם.
כמו כן שמנו לב כי כאשר היא עייפה או רעבה היא גם מתנהגת בצורה כזאת ואז היא נשאלת האם היא אכן עייפה או רעבה. מדאיג אותי שהיא לא מתבטאת בהתאם כלומר היא כן יודעת לבטא את רגשותיה בצורה כ"כ טובה ותואמת גיל אבל עם הרעב והעייפות זה מתמוסס..אני מנסה להקדים את האמבטיה עם שובנו מהגן ואת מתן ארוחת הערב כדי לא ליצור פתח להתנהגות כזאת שכן היא מהווה מודל לאחותה...אבל כעת אני חוששת מה יהיה עם זו שצפויה להצטרף....וכמו כן האם זה רק קשור לזה?
יש לציין כי כשהיא נוהגת כך אנו עונים בחריפות כי איננו מוכנים למשמע של שפה כזאת בבית וכשתהיה מוכנה לבקש את סליחתה על שפה כזאת נתייחס אליה עד אז היחס הוא התעלמות. היא מייד מבקשת סליחה.
עכשיו אני גם נזכרת שלעיתים במפגשים של אחה"צ עם חברות בבית כשהיא משתמשת בשפה כזאת אני קוראת לה ושואלת לפשר הדבר או שחברותיה ניגשות אלי ואומרות לי שזה לא שהיא משתמשת בביטויים כאלה אזי אני מבקשת ממנה לבקש סליחה ואז לעיתים היא מפנה זאת אלי,
מקווה שהייתי ברורה
   א' יקרה, נדמה שיש כאן אחת מכמה אופציות:דרורית אמיתי-דרור 09:30 16/04/2011
ייתכן שהשמת הגבולות שלכם לא עקבית מספיק, אולי דווקא נוקשה מדי, אולי לא ברורה (ךא ברור לי...) ויש מקום להדרכה מקצועית.
ייתכן גם שמה שאת מתארת הוא "חריגה" סבירה (זה הגיל של שימוש במילים בוטות מתוך ניסיון לבדוק את השפעתן על הסביבה) ועבורך זה יותר מדי. אין כאן מינון אחד שמתאים לכולם. אם זה לא מתאים למשפחה שלכם - יש מקום להגיב בהתאם, אבל אין מקום (אולי) להיות מודאגים ומוטרדים לדגבי הילדה עצמה.
ייתכן גם שזהו סימפטום שמביע מצוקה אחרת לגמרי, ובמקרה כזה נכון יהיה לאתר את מקור המצוקה והשלכותיה על הילדה - ולטפל בכך (ולא רק בביטויים ההתנהגותיים עצמם).

במחשבה נוספת, תוך כדי כתיבה, אני מציעה שתפנו לייעוץ מקצועי (סביר שקצר טווח) כדי לברר את הדברים ולעזור לכם לעזור לילדה. אני מציעה זאת כיוון שמאופן כתיבתך נראה שאתם מוטרדים מהמצב הנוכחי - ועצם הקושי שלכם יכול אף הוא ליצור כדור שלג הולך וגדל (שלתוכו מתגלגלת גם הילדה שלכם...).

חג שמח!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו