ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
בעיות התנהגותיות - נשיכות שריטות אצל ילד בין שנתיים וחצי | דנה | 23:02 15/05/2011 | |||||
שלום דרורית
יש לנו בן שלישי במשפחה אח לשתי אחיות (בוגרות גן שחף). ילד מקסים, חייכני וטוב אבל, הוא נוהג לנשוך המון ולהגיב באלימות כלפי ילדים אחרים וכלפינו בבית. הנושא השתפר פלאים מאז שהוא החל לדבר יותר, אך בגן מעירים לנו על התנהגותו ומעידים שילדים מתחילים להתרחק ממנו. אנו זקוקים לעזרה בעניין מפני שלא נתקלנו בבעיה כזו עם שתי בנותינו. אשמח לשמוע את דעתך. |
|||||||
בעיות התנהגות אצל ילד בן שנתיים וחצי | hilakids | 00:02 25/05/2011 | |||||
שלום דנה,
לפי מה שאני רואה התשובה נמצאת בגוף השאלה, הרבה פעמים ילדים שהם פחות וורבלים (פחות מדברים) משתמשים באמצעים של "אלימות" כדי לתקשר עם ילדים אחרים. התפקיד שלנו הוא לתווך ולתרגם, לתת לילד את התחושה שאנחנו מבינים אותו הרגשות שלו מאוד לגיטימיים אבל ההתנהגות -לא. "אני מבינה שאתה רוצה את המשחק אבל עכשיו ...משחק בו. אולי תבקש ממנו תביא לי, גם אני רוצה לשחק וכו'" כאשר מרביץ או שורט-לנסות ליצור אמפאטיה: "...בוכה, זה כואב לו, בוא תבקש סליחה (אני מצרפת גם חיבוק ונשיקה-כדי שהמגע בינו לבין הילדים לא יהיה תמיד אלים וידע גם לחלוק חיבה במגע)חשוב שהעבודה תיעשה במקביל בבית ובגן. ושיהיה שיתוף פעולה עם הגננת והצוות המטפל. אני מצרפת פרסום שלי בנושא: www.hilakids.com/2011/05/blog-post.html בהצלחה, הילה מדהלה-פרחן יועצת ומדריכת הורים לגיל הרך היל"ה לגיל הרך החויה במגע האיכות בתנועה www.hilakids.com 050-2000245 |
|||||||
סליחה וכו' אינם יעילים בגיל זה. הם סוג של מילה סתמית שאין לה משמעות בעיני הילד. יש לה משמעות לגבינו, המבוגרים. בהיותנו ממונים על התהליך אצל הילד - כדאי לחשוב על פתרונות אחרים. כדי לחשוב על פץרונות - כ | דרורית אמיתי-דרור | 08:13 25/05/2011 | |||||
נכון, כפי שכותבת הילה, שלפעיתים התפתחות הדיבור מקלה על התקשורת ומצמצת נשיכות או מכות. אבל זו רק אופציה אחת.
לפני הכל הייתי בודקת האם הילד היפו-סנסיטיבי (תת רגיש). זה לא שם של מחלה... זה מצב והוא בסדר גמור - אלא שצריך להיערך אליו במובן של ההתייחסות לילד, ארגון סביבה ולו"ז מתאים לילד. מציעה שתתייעצי עם איש מקצוע כדי לברר את העניין להפעול בהתאם. כדאי גם לבקש את עזרת הגננת (אם היא מקצועית ומנוסה) ואת שיתוף הפעולה שלה. |
|||||||